2015-03-01, 18:59
Medlem
Finns det något FUP i detta fall som man kan kolla i? Eller är det inte tillgängligt för allmänheten?
Citera
2015-03-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Både mord och förflyttning av kropp lämnar spår. Eftersom polisen inte har hittat sådana spår är ditt scenario inte troligt.

Det beror ju alldeles på hur mordet och förflyttningen gått till. Kvävd- inget mordvapen, inget blod etc. Förflyttad i TS egen bil- där finns ju redan massvis av "spår" från henne som inte går att koppla till just förflyttning av död kropp. Dessutom hade US lång tid på sig att städa undan ev spår och bevis innan han greps.
Citera
2015-03-01, 19:03
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Finns det något FUP i detta fall som man kan kolla i? Eller är det inte tillgängligt för allmänheten?

Bara om det väcks åtal tydligen så nej.
Citera
2015-03-01, 19:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuperzebra
Det beror ju alldeles på hur mordet och förflyttningen gått till. Kvävd- inget mordvapen, inget blod etc. Förflyttad i TS egen bil- där finns ju redan massvis av "spår" från henne som inte går att koppla till just förflyttning av död kropp. Dessutom hade US lång tid på sig att städa undan ev spår och bevis innan han greps.
Det motsäger inte vad jag sa. Många mördare har försökt att undvika eller städa bort spår, och misslyckats. Så scenariot är inte troligt.
Citera
2015-03-01, 19:31
Medlem
Citat:
Det motsäger inte vad jag sa. Många mördare har försökt att undvika eller städa bort spår, och misslyckats. Så scenariot är inte troligt.

Klart att vissa misslyckas, lika väl som det finns dom som lyckas. Så scenariot är inte alls otroligt..
Citera
2015-03-01, 19:35
Medlem
Citat:
Om ett lik legat i exempelvis en bil, det krävs bara en kort stund, så lämnas spår som en polishund lätt kan vittra upp.
Citera
2015-03-01, 19:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Klart att vissa misslyckas, lika väl som det finns dom som lyckas. Så scenariot är inte alls otroligt..
Många fler misslyckas än lyckas.

Jag sa inte att det är otroligt. Jag sa att det inte är troligt. Det finns ett mellanting.
Citera
2015-03-01, 19:43
Medlem
Citat:
Många fler misslyckas än lyckas.

Jag sa inte att det är otroligt. Jag sa att det inte är troligt. Det finns ett mellanting.

Som typ, vad?
Citera
2015-03-01, 20:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som typ, vad?

Möjligt, rimligt, sannolikt, osannolikt, troligtvis
Citera
2015-03-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Möjligt, rimligt, sannolikt, osannolikt, troligtvis

Grå skalan mellan ytterligheterna är låång
Citera
2015-03-01, 20:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som typ, vad?
Typ kanske.

T.ex. Ta en random bil. Det är inte troligt att den är blå, men det är inte heller otroligt att den är blå. Den är kanske blå.

Det är inte troligt att en mördare kan undvika och städa undan spår. Det är inte heller otroligt. Han kanske kan göra det.
Citera
2015-03-01, 21:35
Medlem
Citat:
Typ kanske.

T.ex. Ta en random bil. Det är inte troligt att den är blå, men det är inte heller otroligt att den är blå. Den är kanske blå.

Det är inte troligt att en mördare kan undvika och städa undan spår. Det är inte heller otroligt. Han kanske kan göra det.

Sant. Kan en ytterligare person varit inblandad?

Tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in