2015-02-28, 17:14
Bannlyst
Faktiskt inte alla vita snubbar som dräper sina ex.
Han kanske var tacksam att bli av med henne, go figure.
Leta nya elaka vita män btw.
Big wake-up call
Citera
2015-02-28, 18:03
Bannlyst
Ja att drunkning inte skett är en smal sak att konstatera och det är gjort.

Värre är det med mordvapen och vittnen.
Utan dessa är man tvungen att släppa den gode Ulf om än motvilligt utredningen dras med för många möjliga scenarion för att hålla någon bakom lås o bom.
Citera
2015-02-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teskedsmannen
Ja att drunkning inte skett är en smal sak att konstatera och det är gjort.

Värre är det med mordvapen och vittnen.
Utan dessa är man tvungen att släppa den gode Ulf om än motvilligt utredningen dras med för många möjliga scenarion för att hålla någon bakom lås o bom.

Fyndplats behöver inte vara mordplats vilket gör att sökområdet utökas. Samma gäller vittnesuppgifter. Känns lite som att hitta en nål i en höstack ...

Om TS inte drunknade, vad dog hon då av? Och vem placerade henne i vaken?
Citera
2015-02-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Vaken är intressant då Tess hittades där. Men Ulf har inte vad många tror placerat henne där.

Du verkar säker på det. Ger du honom alibi?
Citera
2015-02-28, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fyndplats behöver inte vara mordplats vilket gör att sökområdet utökas. Samma gäller vittnesuppgifter. Känns lite som att hitta en nål i en höstack ...

Om TS inte drunknade, vad dog hon då av? Och vem placerade henne i vaken?

Meh, vad vad tror du?? hade Polisen svaret på frågorna så hade någon varit häktad
Citera
2015-02-28, 20:34
Medlem
Citat:
Meh, vad vad tror du?? hade Polisen svaret på frågorna så hade någon varit häktad

Tänkte högt. Sorry.
Citera
2015-02-28, 22:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Visst är det lite underligt om nu rättsväsendet tydligen anser (enligt åklagaren) att US är skyldig till TS,s frånfälle och samtidigt släpper honom?

Vad kan man dra för slutsatser av det, är åklagaren duktigt skolad i genusteori månne?

Vad är känt om åklagaren som driver fallet?
Citera
2015-02-28, 22:49
Medlem
glyskolja

Jag väntar. På svar.
Citera
2015-03-01, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det lite underligt om nu rättsväsendet tydligen anser (enligt åklagaren) att US är skyldig till TS,s frånfälle och samtidigt släpper honom?

Inte alls. Det gäller ju att kunna bevisa det och dessutom anse att den misstänkte inte kan påverka utredningen mer.
Citera
2015-03-01, 11:14
Medlem
Jag har tidigare i tråden postat att jag misstänker att TS blivit dödad på annan plats och placerats i vaken av US. Det är för mig det troligaste scenariot. Anledningen till min misstanke ifrån början är helt beroende av att platsen samt tidpunkten för ett möte dom emellan ter sig iscensatt eller otrolig i mina öron.

OM det nu kan tas som ny information att dödsorsaken inte är drunkning så blir ju naturligtvis händelseförloppet annorlunda. Att US är släppt beror nog på att hans redogörelse överensstämmer med andra uppkollade och framkomna uppgifter i ärendet.
Han är garanterat fortfarande MT av FUL och enligt mig rätt GM. Nu gäller det bara att hitta tillräcklig bevisning som håller i en rättegång för en fällande dom.

Är övertygad om att alla som arbetar med ärendet - från polisen till ÅK kommer att göra sitt yttersta för att lösa mordet på TS.
Citera
2015-03-01, 11:57
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Åklagaren kan ju tro och tycka vad h*n vill, men uppenbarligen har vederbörande rätt tunt på fötterna. Rent allmänt tycker jag att det är oprofessionellt av åklagaren att på lösa boliner hävda någons skuld, i synnerhet som en åklagare förväntas vara objektiv.
Dylikt kan också göra att utredningen fastnar på en väg som inte leder framåt, som Palmeutredningen och Chrille P.

Uppgifterna om att US fortsatt är misstänkt på sannolika skäl är antingen en tidningsanka eller rent struntprat från åklagaren. Hade så varit fallet hade han suttit fortsatt häktad. Man släpper inte misstänkta mördare om man inte absolut måste, Sverige är ju känt (och kritiserat) för sina långa häktningstider.

Sannolikheten att fallet slutar med "ej spaningsresultat" är nog inte försumbar, i synnerhet inte om åklagaren fått mållåsning på US och begränsar utredningen till just honom.
Han kan ju faktiskt vara oskyldig.
Citera
2015-03-01, 12:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har tidigare i tråden postat att jag misstänker att TS blivit dödad på annan plats och placerats i vaken av US. Det är för mig det troligaste scenariot. Anledningen till min misstanke ifrån början är helt beroende av att platsen samt tidpunkten för ett möte dom emellan ter sig iscensatt eller otrolig i mina öron.

OM det nu kan tas som ny information att dödsorsaken inte är drunkning så blir ju naturligtvis händelseförloppet annorlunda. Att US är släppt beror nog på att hans redogörelse överensstämmer med andra uppkollade och framkomna uppgifter i ärendet.
Han är garanterat fortfarande MT av FUL och enligt mig rätt GM. Nu gäller det bara att hitta tillräcklig bevisning som håller i en rättegång för en fällande dom.

Är övertygad om att alla som arbetar med ärendet - från polisen till ÅK kommer att göra sitt yttersta för att lösa mordet på TS.
Både mord och förflyttning av kropp lämnar spår. Eftersom polisen inte har hittat sådana spår är ditt scenario inte troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in