2015-03-01, 19:37
  #10009
Medlem
Är de bara jag som har såkallade trotjänare som man alltid köper några utav.
när jag går till systemet köper jag nästan alltid fullers esb, fullers india pale Ale, Oppigårds india tribute, oppigårds thurbo ipa, oppigårds amarillo, red seal, några olika poppels, Sigtunas organic Ale, Sigtuna pale Ale, lagunitas dogtown, spaten, dab, beerbilotek.

sen testar man lite olika.
skönt att ha trotjänare menar jag.
sen måste man såklart testa nytt hela tiden.
vilka är era trotjänare?
Citera
2015-03-01, 19:46
  #10010
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
Är de bara jag som har såkallade trotjänare som man alltid köper några utav.
när jag går till systemet köper jag nästan alltid fullers esb, fullers india pale Ale, Oppigårds india tribute, oppigårds thurbo ipa, oppigårds amarillo, red seal, några olika poppels, Sigtunas organic Ale, Sigtuna pale Ale, lagunitas dogtown, spaten, dab, beerbilotek.

sen testar man lite olika.
skönt att ha trotjänare menar jag.
sen måste man såklart testa nytt hela tiden.
vilka är era trotjänare?


Sigtuna organic ale är god ja. Även Hale to nothing gillar jag. Kan också nämna Brakspear bitter och deras Oxford gold som favoriter. Samt Celt Iron age. Fast jag har många fler favoriter också. Det där var bara några ex.
Citera
2015-03-01, 19:48
  #10011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sigtuna organic ale är god ja. Även Hale to nothing gillar jag. Kan också nämna Brakspear bitter och deras Oxford gold som favoriter. Samt Celt Iron age. Fast jag har många fler favoriter också. Det där var bara några ex.
ska testa dom!
svårt att hitta ny inspiration ibland.
tack.
Citera
2015-03-01, 20:12
  #10012
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
Är de bara jag som har såkallade trotjänare som man alltid köper några utav.
när jag går till systemet köper jag nästan alltid fullers esb, fullers india pale Ale, Oppigårds india tribute, oppigårds thurbo ipa, oppigårds amarillo, red seal, några olika poppels, Sigtunas organic Ale, Sigtuna pale Ale, lagunitas dogtown, spaten, dab, beerbilotek.

sen testar man lite olika.
skönt att ha trotjänare menar jag.
sen måste man såklart testa nytt hela tiden.
vilka är era trotjänare?
Jag ser alltid till att plocka med mig några extra Hilliard Amber Ale, min senaste trotjänare. Trotjänarna har varierat genom åren. Slottskällan Svart och Fullers London Porter är två, liksom Maredsous 6. Jämtlands fina lageröl Hell, President och Bärnsten om vi snackar underjäst liksom Wisby Pils. Testa Hilliard. Tror du skulle gilla den. Eller så är den redan känd för dig.
Citera
2015-03-01, 20:19
  #10013
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Jag ser alltid till att plocka med mig några extra Hilliard Amber Ale, min senaste trotjänare. Trotjänarna har varierat genom åren. Slottskällan Svart och Fullers London Porter är två, liksom Maredsous 6. Jämtlands fina lageröl Hell, President och Bärnsten om vi snackar underjäst liksom Wisby Pils. Testa Hilliard. Tror du skulle gilla den. Eller så är den redan känd för dig.


Slottskällans svart och Maredsous 6 kan jag hålla med om. Fullers brukar även de leverera. Slottskällans princess är en annan god lager som kan rekommenderas.
Citera
2015-03-01, 20:19
  #10014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Jag ser alltid till att plocka med mig några extra Hilliard Amber Ale, min senaste trotjänare. Trotjänarna har varierat genom åren. Slottskällan Svart och Fullers London Porter är två, liksom Maredsous 6. Jämtlands fina lageröl Hell, President och Bärnsten om vi snackar underjäst liksom Wisby Pils. Testa Hilliard. Tror du skulle gilla den. Eller så är den redan känd för dig.
Ja de är klart trotjänare varierar, efter säsong och definitivt genom åren.
hilliard har jag aldrig sett.
är de beställningsvara?
brukar beställa lite ibland men känns dumt om man bara vill köpa kanske 2-3 öl av något. är iofs de som är själva servicen hos systemet.

tack för tipsen.
Citera
2015-03-01, 20:22
  #10015
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
Ja de är klart trotjänare varierar, efter säsong och definitivt genom åren.
hilliard har jag aldrig sett.
är de beställningsvara?
brukar beställa lite ibland men känns dumt om man bara vill köpa kanske 2-3 öl av något. är iofs de som är själva servicen hos systemet.

tack för tipsen.


Man kan beställa enstaka också. En enda öl men av många sorter. Då kan det ändå bli en stor beställning. Bra om man vill prova flera nya sorter.
Citera
2015-03-01, 20:26
  #10016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Man kan beställa enstaka också. En enda öl men av många sorter. Då kan det ändå bli en stor beställning. Bra om man vill prova flera nya sorter.
De har hilliard på mitt närmste system. köpa imorgon!
Citera
2015-03-01, 20:26
  #10017
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
Ja de är klart trotjänare varierar, efter säsong och definitivt genom åren.
hilliard har jag aldrig sett.
är de beställningsvara?
brukar beställa lite ibland men känns dumt om man bara vill köpa kanske 2-3 öl av något. är iofs de som är själva servicen hos systemet.

tack för tipsen.
Hilliard brukar finnas på hyllorna men kanske inte på alla bolag.
Citera
2015-03-01, 20:44
  #10018
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Hilliard brukar finnas på hyllorna men kanske inte på alla bolag.
Hilliards? Jag tyckte den var tämligen medioker. Kanske ska ge den en chans till?
Citera
2015-03-01, 21:20
  #10019
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hilliards? Jag tyckte den var tämligen medioker. Kanske ska ge den en chans till?

Det finns nåt i den som tilltalar mig. Dock tog det ett par burkar.
Citera
2015-03-02, 00:30
  #10020
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
Är de bara jag som har såkallade trotjänare som man alltid köper några utav.
när jag går till systemet köper jag nästan alltid fullers esb, fullers india pale Ale, Oppigårds india tribute, oppigårds thurbo ipa, oppigårds amarillo, red seal, några olika poppels, Sigtunas organic Ale, Sigtuna pale Ale, lagunitas dogtown, spaten, dab, beerbilotek.

sen testar man lite olika.
skönt att ha trotjänare menar jag.
sen måste man såklart testa nytt hela tiden.
vilka är era trotjänare?

Jag älskar craft beer på burk. Både för det smidiga formatet och för att ölen håller sig färsk mycket längre (särskilt viktigt med humledrivna ljusare ölsorter). Därför brukar det alltid bli några Modus Hoperandi, Founder's Centennial, Dale's Pale Ale, Barney Flats Oatmeal Stout och Brooklyn Lager på burk. Annars varierar det med smak och säsong. Nån Yeti brukar oftast slinka med, ibland nån kraftigare belgare som Rochefort 10, och ibland (särskilt på sommaren) några Weihenstephaner Hefe eller La Trappe Witte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in