Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Din nivå visar att du inte kan något om hundar.
Din nivå visar tydligt att du inte har den minsta kännedom om vad en nöd/nödvärnssituation är
Men jag kan i all ödmjukhet genast erkänna mig besegrad i dina sk " kunskaper"..hur man bäst pratar bebisspråk med hundar, vilka raser som drägglar mest, har mest regelbunden avföring osv osv
Citat:
Det var väl ingen dvärgpudel som polisen hade här? Det förmodas väl dessutom vara en hundkunnig stresstålig person?
Nej, och hunden som gick till attack( enligt polismannens pm och hundägarens uppgifter) var inte heller det. Stresstålig? Ja enligt både hundförarens pm och FRAMFÖRALLT hundägarens uppgifter verkar han ju inte ha varit väldigt stressad

...inte
Det är ju fö just den ni foliehattar haft som argument att det inte kan ha varit nöd. Att han agerade så lugnt, varefter ni i strax därefter beskriver honom som hispig, stressad osv osv och då är det också fel att han skjutit därför trots att hunden faktiskt gick till angrepp
Snacka om att slå knut på sig själv
Hundkunnig? Ja det får man utgå från eftersom han jobbar som hundförare( vet om en hel del hundkunnig poliser som sökt men inte fått hundförartjänster) , men det här handlar främst i hur man handlar i en nödsituation, vad man har för kunskap i våldsanvändning och självskydd. Inte hur man är gullig med hundar
Citat:
Varför försvarar du den här skjutningen?
Försvarar ingen, framhåller bara att jag faktiskt anser att poliser skall få försvara sig själva och sina tjänstehundar mot angripande hundar som ägarna uppenbarligen TOTALT skiter i att ha tillsyn över