2015-02-28, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Din nivå visar att du inte kan något om hundar.

Din nivå visar tydligt att du inte har den minsta kännedom om vad en nöd/nödvärnssituation är

Men jag kan i all ödmjukhet genast erkänna mig besegrad i dina sk " kunskaper"..hur man bäst pratar bebisspråk med hundar, vilka raser som drägglar mest, har mest regelbunden avföring osv osv

Citat:
Det var väl ingen dvärgpudel som polisen hade här? Det förmodas väl dessutom vara en hundkunnig stresstålig person?

Nej, och hunden som gick till attack( enligt polismannens pm och hundägarens uppgifter) var inte heller det. Stresstålig? Ja enligt både hundförarens pm och FRAMFÖRALLT hundägarens uppgifter verkar han ju inte ha varit väldigt stressad ...inte

Det är ju fö just den ni foliehattar haft som argument att det inte kan ha varit nöd. Att han agerade så lugnt, varefter ni i strax därefter beskriver honom som hispig, stressad osv osv och då är det också fel att han skjutit därför trots att hunden faktiskt gick till angrepp

Snacka om att slå knut på sig själv

Hundkunnig? Ja det får man utgå från eftersom han jobbar som hundförare( vet om en hel del hundkunnig poliser som sökt men inte fått hundförartjänster) , men det här handlar främst i hur man handlar i en nödsituation, vad man har för kunskap i våldsanvändning och självskydd. Inte hur man är gullig med hundar

Citat:

Varför försvarar du den här skjutningen?

Försvarar ingen, framhåller bara att jag faktiskt anser att poliser skall få försvara sig själva och sina tjänstehundar mot angripande hundar som ägarna uppenbarligen TOTALT skiter i att ha tillsyn över
Senast redigerad av iondskanstecken 2015-02-28 kl. 22:17.
Citera
2015-02-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iondskanstecken
Din nivå visar tydligt att du inte har den minsta kännedom om vad en nöd/nödvärnssituation är

Men jag kan i all ödmjukhet genast erkänna mig besegrad i dina sk " kunskaper"..hur man bäst pratar bebisspråk med hundar, vilka raser som drägglar mest, har mest regelbunden avföring osv osv

Nej, och hunden som gick till attack( enligt polismannens pm och hundägarens uppgifter) var inte heller det. Stresstålig? Ja enligt både hundförarens pm och FRAMFÖRALLT hundägarens uppgifter verkar han ju inte ha varit väldigt stressad ...inte

Det är ju fö just den ni foliehattar haft som argument att det inte kan ha varit nöd. Att han agerade så lugnt, varefter ni i strax därefter beskriver honom som hispig, stressad osv osv och då är det också fel att han skjutit därför trots att hunden faktiskt gick till angrepp

Snacka om att slå knut på sig själv

Hundkunnig? Ja det får man utgå från eftersom han jobbar som hundförare( vet om en hel del hundkunnig poliser som sökt men inte fått hundförartjänster) , men det här handlar främst i hur man handlar i en nödsituation, vad man har för kunskap i våldsanvändning och självskydd. Inte hur man är gullig med hundar

Försvarar ingen, framhåller bara att jag faktiskt anser att poliser skall få försvara sig själva och sina tjänstehundar mot angripande hundar som ägarna uppenbarligen TOTALT skiter i att ha tillsyn över

Det är inget "gulligt" med hundslagsmål men det ska en hundförare kunna hantera.
Intressant cirkelresonemang - en hundförare är hundkunnig för att han jobbar som hundförare.
Nej. En hundförare är hundkunnig för att han är hundkunnig.
Citera
2015-02-28, 22:27
Bannlyst
Citat:
Det är inget "gulligt" med hundslagsmål men det ska en hundförare kunna hantera.
Intressant cirkelresonemang - en hundförare är hundkunnig för att han jobbar som hundförare.

Precis, och ju våldsammare angreppet är desto mer våld får han använda. Hantera det gjorde han ju, du däremot vet inte vad en nöd/nödvärnssituation är för något utan bluddrar om att " hantera hundar" och blandar HELT ihop dom två helt skilda sakerna som att freda sig från angrepp och att gulla med djur

Man får inte tjänster som hundförare inom polisen om man inte är hundkunnig nej
Citera
2015-03-01, 00:39
Medlem
tinasluts avatar
Citat:

Vi måste komma ihåg att det var en specifik person som utförde detta dåd. A*ders T*mour fick inte jobbet som hundförare på grund av ngn särskild kompetens vad gäller hundar. Tvärtom så talar allt för att han fick denna tjänst därför att det var den enda väg han på ngt sätt kunde avancera, med sin begränsade intelligens och tjänstbarhet. Har man jobbat i fem år (eller mera) som polis och inte har lyckats bli mer än polisassistent så är man garanterat inte den vassaste kniven i lådan och är knappast överdrivet utrustad vad gäller förståndsgåvor. Det är fullt möjligt att Anders tidigare har gjort bort sig i yttre tjänst och att det ansågs som säkrare att ha honom som hundförare, även om han hade noll hundvana. Sannolikt har han inte stått alltför högt i kurs hos polisen i NV Skåne.

För detta talar att det var hans egna som lämnade ut hans namn och personnummer, väl vetande att han hade fått identitetsskydd. Ni har själva sett dokumenten, där dessa uppgifter förekommer omaskade. Det absolut mest skrattretande är att dessa dokument från början spreds av en postare som förde en retorik fullt i stil med sinnessjuka påhopp från diverse tablettberoende whoco-hårdrockare och utmålande den drabbade familjen som white trash, rättshaverister och jag vet inte vad. Nu har just denna profil varit tyst länge men dokumenten finns länkade och är så mkt public domain som ngt kan bli i en Flashbackstråd.

Det är också intressant att notera att under en period så fokuserades inläggen i denna tråd på att "jag känner minsann alla poliser i NV Skåne" (inkl. Anders) så kom inte här och snacka. Jag vet vad som hände, vilka som var med och vad hundföraren gör i dag. Dessa inlägg fortsatte tills Anders blev avslöjad med såväl namn som bild.

Dessa inlägg lyser nu med sin frånvaro. Nu handlar det bara om att misstänkliggöra alla som ifrågasätter det fruktansvärda som Anders gjorde. En fåfäng strävan...
Senast redigerad av tinaslut 2015-03-01 kl. 00:42.
Citera
2015-03-01, 00:49
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Det var inget nödvärn. Hundföraren blev inte skadad av hunden som han först påstod. Att fixa ett hundslagsmål ska en hundförare kunna.

Nej, det var uppenbarligen vare sig nödvärn eller nöd. Begreppen används bara för att ursäkta missgrepp begågna av en oduglig klant.

Citat:
Ja, man ska kunna leka med sin hund och hantera hundslagsmål utan att skjuta hundar. Inget konstigt alls för hundvana människor.

Egentligen ganska naturligt. Men hur många i denna tråd har alls haft med hundar att göra? Hur många har ens sett en hund på vykort?
Citera
2015-03-01, 01:55
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Nej, det var uppenbarligen vare sig nödvärn eller nöd. Begreppen används bara för att ursäkta missgrepp begågna av en oduglig klant.
Eftersom du bara kan se färgerna svart eller vitt blir det för din del väldigt enkelt att förklara en situation. Du bestämmer vilka egenskaper alla inblandade har, du bestämmer vad alla gör och varför de gör på det sättet som du själv bestämt och sedan presenterar du ett färdigt scenario. Och visst, det fungerar jättebra att göra så, om man vill skriva en saga eller bara vill lufta sina idéer, som då kan vara hur långt från verkligheten som helst egentligen. Bara fantasin som sätter gränser.

Vill man däremot komma någonstans eller få någon mer än andra människor med bristande källkritik och stor dos fantasi att ta det man skriver som seriöst, då bör man också komma med just fakta kring sina påståenden. Eller vara tydlig med att det än så länge är ens egna tanke kring vad som hänt och varför det hänt.

Jag förstår att du inte är intresserad av att uppfattas som seriös här i tråden. Men du nämner ändå saker som åtal och liknande och i sådana sammanhang är det bra om man beter sig på ett sätt så man kan tas på allvar.

Min fascination över fenomenet blir att starkare.
Citera
2015-03-01, 09:22
Medlem
Citat:
Vi måste komma ihåg att det var en specifik person som utförde detta dåd. A*ders T*mour fick inte jobbet som hundförare på grund av ngn särskild kompetens vad gäller hundar. Tvärtom så talar allt för att han fick denna tjänst därför att det var den enda väg han på ngt sätt kunde avancera, med sin begränsade intelligens och tjänstbarhet. Har man jobbat i fem år (eller mera) som polis och inte har lyckats bli mer än polisassistent så är man garanterat inte den vassaste kniven i lådan och är knappast överdrivet utrustad vad gäller förståndsgåvor.

Jag antar att du är fullt medveten om att det tar mellan 6 och 10 år att befordras till polis-/kriminalinspektör? Det är alltså inget förvånande att någon som jobbat runt fem år fortfarande är polisassistent. Det är snarare regel än undantag.
Citera
2015-03-01, 11:06
Medlem
Citat:
Genom att ha förfarenhet av hundar med temperament. Hundar slåss förr eller senare.

Men vem skulle du gissa är mest ansvarsfull, den med mycket erfarenhet från hundslagsmål eller den med lite erfarenhet?
Citera
2015-03-01, 18:21
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Eftersom du bara kan se färgerna svart eller vitt blir det för din del väldigt enkelt att förklara en situation. Du bestämmer vilka egenskaper alla inblandade har, du bestämmer vad alla gör och varför de gör på det sättet som du själv bestämt och sedan presenterar du ett färdigt scenario.

Det är din högst personliga bedömning och ingen absolut sanning.

Citat:
Vill man däremot komma någonstans eller få någon mer än andra människor med bristande källkritik och stor dos fantasi att ta det man skriver som seriöst, då bör man också komma med just fakta kring sina påståenden. Eller vara tydlig med att det än så länge är ens egna tanke kring vad som hänt och varför det hänt.

Man kan också välja att fokusera på att kritisera valda postares inlägg. Varför? Ja, om man nu till exempel går i Fas 3 och har fått som specialuppdrag att punktmarkera en viss Flashbacktråd och vissa postare så är ju detta fullt logiskt. Jag har svårt att tro att polisen verkligen skulle avlöna människor för att ägna sin tid åt att smutskasta Flashbackare som inte uttrycker odelat positiva åsikter om poliskåren. Men Fas 3-kollektivet sätts ju oftast på fullständigt meningslösa jobb som annars aldrig skulle bli utförda. Detta skulle också förklara hur det kommer sig att ngn som säger sig vara polis tycks ha hur mkt tid som helst att tillbringa på Flashback och skriva långa krior om allt och alla som uttrycker poliskritiska åsikter. Vore det tal om verkliga poliser så måste den stationen ligga i det minst brottsbelastade distriktet av alla i Sverige...

Vi vet att en släkting till gm (kusin) tidigare har deltagit i häxjakten mot brottsoffren. Bland annat nästlade han in sig som FB-vän till dem för att samla information. Huruvida han har fört sitt korståg även på Flashback undandrar sig min bedömning men var och en må dra sina egna slutsatser.
Citera
2015-03-01, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Jag antar att du är fullt medveten om att det tar mellan 6 och 10 år att befordras till polis-/kriminalinspektör? Det är alltså inget förvånande att någon som jobbat runt fem år fortfarande är polisassistent. Det är snarare regel än undantag.

Jag är inte polis själv men känner flera som jobbat ca 10 år och dom är vanliga PA allihopa Det är först efter fyra år man får det där " extrastrecket"...ett " pommes" som dom kallar det

Tiden för att bli inspektör skiljde tidigare från myndighet till myndighet, vet inte vad tanken är hur länge man skall ha jobbat idag..

Hundförare är dessutom inget för karriärmänniskor öht, en massa extrajobb som man inte får något för( enligt dom poliser jag känner iaf). Men att div skribenter som uppvisar div paranoida, schizofren och narcissistiska drag fantiserar ihop saker visar väl snarare resultaten av den havererade psykvård vi har i Sverige idag...tyvärr

Intressant att det uppenbarligen verkar vara någon här som visar STOR kunskap i att vara arbetslös och vara i FAS 3, undras just vad det beror på

Appropå tid på Flashback så kan vi kolla inläggshistoriken så ser man ju ganska tydligt vem som är mest besatt, och som tuggar sitt ständiga ältande åter och återigen som ett jävla mantra. Det kommer att synas ganska tydligt att det inte är jag

Ja herregud, psykvården i det här landet MÅSTE rustas upp
Senast redigerad av iondskanstecken 2015-03-01 kl. 19:39.
Citera
2015-03-01, 19:38
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Det är din högst personliga bedömning och ingen absolut sanning.
Snart 2 och ett halvt års diskussion där jag inte fått något vettigt svar* på mina frågor ställda till dig gör att jag på goda grunder kan uttala mig om att du saknar förmåga att se saker ur flera perspektiv än ditt eget. I alla fall här i tråden. Hur du resonerar i verkliga livet är givetvis svårare att veta.

* Sådant svar som tydligt visar att du drivit olika resonemang och tagit in olika synsätt, infallsvinklar innan du skriver svaren. Inte bara kör på samma mantra som om du skulle veta vad som hänt.
Citat:
Man kan också välja att fokusera på att kritisera valda postares inlägg. Varför? Ja, om man nu till exempel går i Fas 3 och har fått som specialuppdrag att punktmarkera en viss Flashbacktråd och vissa postare så är ju detta fullt logiskt. Jag har svårt att tro att polisen verkligen skulle avlöna människor för att ägna sin tid åt att smutskasta Flashbackare som inte uttrycker odelat positiva åsikter om poliskåren. Men Fas 3-kollektivet sätts ju oftast på fullständigt meningslösa jobb som annars aldrig skulle bli utförda. Detta skulle också förklara hur det kommer sig att ngn som säger sig vara polis tycks ha hur mkt tid som helst att tillbringa på Flashback och skriva långa krior om allt och alla som uttrycker poliskritiska åsikter. Vore det tal om verkliga poliser så måste den stationen ligga i det minst brottsbelastade distriktet av alla i Sverige...
Jag frågar på och ifrågasätter dina inlägg. Du väljer dock alltid att undvika att svara och förstärker istället din egen uppfattning om de inblandade personernas personlighet, som egentligen saknar relevans i händelsen.

Det jag möjligtvis kritiserar är alla dina påståenden som helt saknar någon seriös källa (nej, din fantasi är ingen godtagbar källa) eller verklighetsförankring. Och det är väl inte så konstigt att sådana påståenden blir kritiserade, alternativt ifrågasatta?
Senast redigerad av Optiroc 2015-03-01 kl. 19:48.
Citera
2015-03-01, 19:43
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Din nivå visar att du inte kan något om hundar. Det var väl ingen dvärgpudel som polisen hade här? Det förmodas väl dessutom vara en hundkunnig stresstålig person?
Varför försvarar du den här skjutningen?

Ja, varför försvarar ngn alls denna skjutning? Jag kan tänka mig ett antal förklaringar:

- Man har blivit ombedd/beordrad att göra det. Antingen mot ersättning eller, vilket är troligare, som ett inslag i en Fas 3-aktivitet.
- Man är släkt med gm. A*am är det.
- Man är psykiskt sjuk och spårar ur fullständigt när man inte tar sin medicin enligt ordination. Då måste den sjuke lätta på trycket genom att sparka på andra och häva ur sig otidigheter. Flashback är ett perfekt forum för vettvillingar av detta slag att söka konflikt.
- Det kan vara ett sätt att bearbeta sin egen låga självkänsla och maktlöshet inför systemet.
- Man är ta mig fan inte riktigt klok.

Flera förklaringar är tänkbara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in