Citat:
Ursprungligen postat av
94jackar
Oroar inte dom 2 senaste matcherna mot Frölunda dig? 5-0 i Scandinavium samt 4-1 hemma i Kinnarps? Jag menar, Frölunda verkar ha lyckats hitta en spelstil mot HV som uppenbarligen inte passar HV.
Jag håller med om att Saik kan ni ta, tror flera lag har stor chans att slå ut dom i ett slutspel då dom inte känns som ett lika stort slutspelsmonster i år.
Känns som att det kan bli ett roligt slutspel iaf!
Ahh, men nu är ju inte matcher direkt efter ett uppehåll någon större värdemätare alls.
Det är helt uppenbart att HV71 var nedtränade och visst det kan även Röfbögelunda ha varit. Hursom nedtränade lag kan blanda och ge lite hursomhelt.
En mer rättvisande bild över läget mellan HV71 vs Röflunda torde vara att titta över alla säsongens alla matcher och då om man ska göra ett utslag över så ser det ganska jämt ut mellan oss.
(Även om det totalt sett sviktar ganska så mycket över till vår favör.)
Dock men det är ju bara min åsikt så består Röfbögelunda av spelare som åker och gömmer sig bakom domare och gråter så fort det hettar till.
Sånt håller ju i serielunken men när en slutspelsserie går emot slutet och ska avgöras så brukar inte domarna hålla de fegare lagen i handen.
Utöver det så har Röflunda Sveriges mest karaktärslösa spelare i Fjantenberg (till stor del hans fel att HV71 sviktat de senast åren) som med sin inställning och attityd förstör humöret hos sina lagkamrater.
Lägger man därtill Fälth som hitintills under hela sin karriär i alla sina lag varit både osynlig och harmlös när det vankats slutspel (antagligen bla för han då förhandlar kontrakt med nya klubbar, men oxå för att han vara svag i själen) så ser det ju inte direkt sådär superljust ut för Röflundaklubben.