2015-03-01, 10:04
Moderator
vfs avatar
Ett genidrag att sparka Salo, så mycket bättre allt blev i Lyxfällans IF.

Det "värsta" är att det finns ett lag som är sämre i SHL, helt sjukt.
Citera
2015-03-01, 10:34
Medlem
Nu är det början på mars och då är det väl dags att plocka fram de gamla tipsen från i höstas:
(FB) SHL säsongen 2014/2015
Jomen. Har ni fler gamla tips?
Citera
2015-03-01, 10:46
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Nu är det början på mars och då är det väl dags att plocka fram de gamla tipsen från i höstas:
(FB) SHL säsongen 2014/2015
Jomen. Har ni fler gamla tips?
Det gick bra för mig iallafall. Framförallt detta är en ljusglimt: "Djoos dominerar från blå."
Citera
2015-03-01, 11:59
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

På vilken plats slutar vi på?

Mycket möjligt att jag får rätt.
Citera
2015-03-01, 12:57
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Eftersom matchtråden blev låst, så kan jag skriva här istället.

Såklart det var starkt av Frölunda att vända matchen. Att åka på några konstiga utvisningarna, Leksand lyckas göra några mål på det. Sedan att komma ikapp, Leksand lyckas göra mål igen med 2min kvar, och domaren plockar ut teckningen med 40sek kvar(När pucken styrs ut av Leksand), vi kämpar och hinner göra 4-4.

Sen att vi inte lyckas ta 3p mot ett Leksand utan självförtroende är en helt annan sak.

Edit: Dags att bänka Fernstörm. Vettefan vad som har hänt med honom. Spelade bra före jul/chl-finalen, men nu går det inte bra.
Jag håller med! Jag såg inte matchen men på dom mål han släppte in gjorde han väldigt konstiga ingripanden som senare ledde till mål på returen.
Jag bryr mig inte speciellt mycket om Frölunda men hade jag varit Roger så hade jag definitivt ställt Johansson i målet.
Citera
2015-03-01, 12:58
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Tja, förlusterna mot Skaik och Färjestad är ju sånt som händer och inte direkt något att skämmas över.

De mot AIK och Linköping är ju desto värre men med ny tränare och nya förhoppningsvis hungriga spelare så kan jag inte tänka mig att vi skämmer ut oss.

Faller vi på samma sätt som vi gjorde mot Färjestad så kan jag leva med för det har inte spelats en bättre och mer känslomässig slutspelserie i Sverige efter den serien.
Mycket tyder på att det återigen blir ett väldigt svårt motstånd för till lag, till och med för svårt tror jag faktiskt.
Citera
2015-03-01, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Mycket tyder på att det återigen blir ett väldigt svårt motstånd för till lag, till och med för svårt tror jag faktiskt.
Kanske det men då är det ju bara frågan om hur man faller.

Faller man värdigt så är det ju som det är. Faller man ovärdigt så är det ju värre. Jag är helt övertygad om att när vi föll mot Färjestad så brände vi ut dem totalt och det var därför de senare slacka ihop mot Brynäs i semin.

Hade inte Färjestad behövt bränna så mycket krut mot oss så jag ganska säker på att de blivit mästare den säsongen.

Hursom vi fegade aldrig ut. Vi valde Färjestad. Vi föll med flaggan i topp. Di andra var så fega att de aldrig hade vågat välja Färjestad. Känns det bra för andra att häckla oss för att vi aldrig fega ut den säsongen så bjuder jag gärna på det. Fakta kvarstår det har inte spelats en lika tung, hård och intensiv slutspelsserie i Sverige efter det och det tycker jag både Färjestads och HV-folket kan vara väldigt stolta och nöjda över.

De enda jag är lite smårädd för i detta slutspel är Linköping. Vi har aldrig lyckats att komma in i livet på dem. Skaik och Frölunda har vi däremot i majoriteten av matcher skåpat ut ganska så bra. Visst de lär höja sig ett par snäpp i slutspelet men det lär vi och Linköping oxå kunna göra och då får de som ska slå ut oss vara jävligt bra.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-03-01 kl. 14:07.
Citera
2015-03-01, 14:31
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det "värsta" är att det finns ett lag som är sämre i SHL, helt sjukt.
Det roligaste är att ni vann på straffar Starkt jobbat, Frölunda kommer plöja sig genom slutspelet
Citera
2015-03-01, 14:46
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Kanske det men då är det ju bara frågan om hur man faller.

Faller man värdigt så är det ju som det är. Faller man ovärdigt så är det ju värre. Jag är helt övertygad om att när vi föll mot Färjestad så brände vi ut dem totalt och det var därför de senare slacka ihop mot Brynäs i semin.

Hade inte Färjestad behövt bränna så mycket krut mot oss så jag ganska säker på att de blivit mästare den säsongen.

Hursom vi fegade aldrig ut. Vi valde Färjestad. Vi föll med flaggan i topp. Di andra var så fega att de aldrig hade vågat välja Färjestad. Känns det bra för andra att häckla oss för att vi aldrig fega ut den säsongen så bjuder jag gärna på det. Fakta kvarstår det har inte spelats en lika tung, hård och intensiv slutspelsserie i Sverige efter det och det tycker jag både Färjestads och HV-folket kan vara väldigt stolta och nöjda över.

De enda jag är lite smårädd för i detta slutspel är Linköping. Vi har aldrig lyckats att komma in i livet på dem. Skaik och Frölunda har vi däremot i majoriteten av matcher skåpat ut ganska så bra. Visst de lär höja sig ett par snäpp i slutspelet men det lär vi och Linköping oxå kunna göra och då får de som ska slå ut oss vara jävligt bra.
Oroar inte dom 2 senaste matcherna mot Frölunda dig? 5-0 i Scandinavium samt 4-1 hemma i Kinnarps? Jag menar, Frölunda verkar ha lyckats hitta en spelstil mot HV som uppenbarligen inte passar HV.
Jag håller med om att Saik kan ni ta, tror flera lag har stor chans att slå ut dom i ett slutspel då dom inte känns som ett lika stort slutspelsmonster i år.
Känns som att det kan bli ett roligt slutspel iaf!
Citera
2015-03-01, 14:49
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Oroar inte dom 2 senaste matcherna mot Frölunda dig? 5-0 i Scandinavium samt 4-1 hemma i Kinnarps? Jag menar, Frölunda verkar ha lyckats hitta en spelstil mot HV som uppenbarligen inte passar HV.
Jag håller med om att Saik kan ni ta, tror flera lag har stor chans att slå ut dom i ett slutspel då dom inte känns som ett lika stort slutspelsmonster i år.
HV spelade inte dåligt dom matcherna, bara att HV valde att fokusera på domaren istället(som jag kommer ihåg matchen).
Citera
2015-03-01, 16:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det roligaste är att ni vann på straffar Starkt jobbat, Frölunda kommer plöja sig genom slutspelet

Det är till att glädjas för det lilla ser jag. Frölunda är usla mot ett lag som spelar för sin överlevnad men vinner ändå utan att anstränga sig. Men å andra sidan fortsätter Leksands säsong ett tag till, alltid något.
Citera
2015-03-01, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ahh, men nu är ju inte matcher direkt efter ett uppehåll någon större värdemätare alls.

Det är helt uppenbart att HV71 var nedtränade och visst det kan även Röfbögelunda ha varit. Hursom nedtränade lag kan blanda och ge lite hursomhelt.

En mer rättvisande bild över läget mellan HV71 vs Röflunda torde vara att titta över alla säsongens alla matcher och då om man ska göra ett utslag över så ser det ganska jämt ut mellan oss.

(Även om det totalt sett sviktar ganska så mycket över till vår favör.)

Dock men det är ju bara min åsikt så består Röfbögelunda av spelare som åker och gömmer sig bakom domare och gråter så fort det hettar till.

Sånt håller ju i serielunken men när en slutspelsserie går emot slutet och ska avgöras så brukar inte domarna hålla de fegare lagen i handen.

Utöver det så har Röflunda Sveriges mest karaktärslösa spelare i Fjantenberg (till stor del hans fel att HV71 sviktat de senast åren) som med sin inställning och attityd förstör humöret hos sina lagkamrater.

Lägger man därtill Fälth som hitintills under hela sin karriär i alla sina lag varit både osynlig och harmlös när det vankats slutspel (antagligen bla för han då förhandlar kontrakt med nya klubbar, men oxå för att han vara svag i själen) så ser det ju inte direkt sådär superljust ut för Röflundaklubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in