2015-02-28, 22:50
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det där är ju inte ens roligt. Hursom de flesta lag når ju inte ens en kvart. Det är faktiskt bara åtta stycken av alla tusentals lag i Sverige som gör det. Brynäs brukar ju oftast vara ett av alla de där andra tusentals lagen. Hur känns det egentligen?

Vill du börja mäta sm-guld?
Well det är som sagt bara en kännsla jag har.
Citera
2015-02-28, 22:56
Medlem
Svithjods avatar
Lägg ned LIF´s hockeysektion, jag har tröttnat på att se hur skiten leds av den mer inkompetente idioten efter den andre.
LIF är chanslösa i ett kval sen är det slut, man kommer aldrig upp igen, det här laget är en parodi precis som Tore Jobs och Kjell Kruse.

Skaka fram pengar för att riva hallen så kan vi glömma LIF och låta minnena blekna och dö.
Citera
2015-02-28, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Vill du börja mäta sm-guld?
Well det är som sagt bara en kännsla jag har.
Vad är det för mening med att mäta det? Merparten av era är från en svunnen tid då man spelade hockey på insjöar i en tid då bandy och fotboll var mycket större. Vill du och andra runka över det så gärna för mig. Jag själv lever här och nu. Här och nu så är Brynäs ett misskött gäng krattor.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-02-28 kl. 23:14.
Citera
2015-02-28, 23:01
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Lägg ned LIF´s hockeysektion, jag har tröttnat på att se hur skiten leds av den mer inkompetente idioten efter den andre.
LIF är chanslösa i ett kval sen är det slut, man kommer aldrig upp igen, det här laget är en parodi precis som Tore Jobs och Kjell Kruse.

Skaka fram pengar för att riva hallen så kan vi glömma LIF och låta minnena blekna och dö.

Spela färdigt kvalet så att vinnarna får en bra start in i eliten. Hallen behøvs før curling och førädling av den version av konståkning vi sett de senaste åren.

5,8.
Citera
2015-03-01, 00:31
Medlem
Displaceds avatar
Ganska oskönt att Brynäs blev bestulna på ett mål i slutet som kan visa sig bli viktigt i kampen placeringarna. Hallam verkade upprörd i TV men ganska nöjd i presskonfen att det inte blev 3-1 istället.
Citera
2015-03-01, 00:42
Bannlyst
Kattens lek med råttan till domaren steg in i matchen, Frölunda hade 8-0 i skott i andra perioden då Olimb åker ut först för en tvåa (helt ok) sedan bråkar han och den fällda samen då får BARA han en 2 till... Sedan skall Roselli åka och byta och krockar med en Leksing, han får matchstraff! Gott att vända tillbaka och gå om Växjö i kamp om andraplatsen!
Citera
2015-03-01, 00:46
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det där är ju inte ens roligt. Hursom de flesta lag når ju inte ens en kvart. Det är faktiskt bara åtta stycken av alla tusentals lag i Sverige som gör det. Brynäs brukar ju oftast vara ett av alla de där andra tusentals lagen. Hur känns det egentligen?
Hv är ju vana att åka ut i kvarten på senare år, dom får gärna fortsätta med det. Speciellt med kamphunden Johansson i båset.
Citera
2015-03-01, 00:53
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ganska oskönt att Brynäs blev bestulna på ett mål i slutet som kan visa sig bli viktigt i kampen placeringarna. Hallam verkade upprörd i TV men ganska nöjd i presskonfen att det inte blev 3-1 istället.
Tänkte till en början också att det målet kunde blivit betydelsefullt, men med lite närmare eftertanke kommer det troligtvis inte spela någon roll. Om Brynäs förlorar mot Dif kommer målet aldrig spela någon roll, eftersom det blir ointagligt med 4 poäng och 3 att spela om.

Om Brynäs däremot vinner mot dif kommer det minst skilja 5 mål i Brynäs favör. Om Brynäs mot förmodan skulle torska mot Modo i sista omgången, kommer målskillnaden bara spela roll om dif tar en övertidsseger mot Örebro. Men en övertidsseger kan bara generera +1 i målskillnad. Brynäs måste alltså förlora mot Modo med 5 mål (eftersom man har fler gjorda mål än Djurgården) om man ska tappa 9:e-platsen vid detta scenario.

Resonemangen vid övertidssegrar för något av lagen i kommande match lagen emellan ger ungefär samma slutsats.
Citera
2015-03-01, 05:58
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Ja eftersom att jag spelat på Örebro så lär väl Skellefteå vinna.

Spelat 1or i dessa tre matcher.

FBK-MODO
Luleå-HV71
Örebro-Skellefteå

Så det lär väl bli bortasegrar i minst två av matcherna. Luleå har nästan alltid torskat när jag spelat på dom.

Det här var sista jävla gången som jag spelade på Luleå, iaf i år. Tror jag spelat på dom typ 5-6 gånger och enbart vunnnit EN gång.

Spelar jag på dom varje omgång nästa år kanske dom hamnar i kvalserien med den turen jag har, kanske borde göra det.
Citera
2015-03-01, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Hv är ju vana att åka ut i kvarten på senare år, dom får gärna fortsätta med det. Speciellt med kamphunden Johansson i båset.
Tja, förlusterna mot Skaik och Färjestad är ju sånt som händer och inte direkt något att skämmas över.

De mot AIK och Linköping är ju desto värre men med ny tränare och nya förhoppningsvis hungriga spelare så kan jag inte tänka mig att vi skämmer ut oss.

Faller vi på samma sätt som vi gjorde mot Färjestad så kan jag leva med för det har inte spelats en bättre och mer känslomässig slutspelserie i Sverige efter den serien.
Citera
2015-03-01, 09:20
Medlem
Kongruensbojds avatar
Kan inte tänka mig att folk rusar till teven för att se ett slutspel med Växjö och LHC som slåss om guldet. Bara tanken svindlar. TV4 dessutom. Kanske DV-Max och flott-Ekwall dyker upp i båset också, som körsbären på bajskorven.

Tacka vet jag MECA Hockey Rejs! Ska bli kul att se Leksand och Modo slåss för sina liv mot "enkelt motstånd" underifrån. Japp, annan tråd detta.
Citera
2015-03-01, 09:24
Medlem
slirrefirres avatar
Eftersom matchtråden blev låst, så kan jag skriva här istället.

Såklart det var starkt av Frölunda att vända matchen. Att åka på några konstiga utvisningarna, Leksand lyckas göra några mål på det. Sedan att komma ikapp, Leksand lyckas göra mål igen med 2min kvar, och domaren plockar ut teckningen med 40sek kvar(När pucken styrs ut av Leksand), vi kämpar och hinner göra 4-4.

Sen att vi inte lyckas ta 3p mot ett Leksand utan självförtroende är en helt annan sak.

Edit: Dags att bänka Fernstörm. Vettefan vad som har hänt med honom. Spelade bra före jul/chl-finalen, men nu går det inte bra.
Senast redigerad av slirrefirre 2015-03-01 kl. 09:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in