Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
För att komplettera bilden i länken här...
http://www2.picturepush.com/photo/a/10361940/img/10361940.png
Vilka observationer kan vara kopplande till knarkspan och vilka till andra grupperingar??
Jag tycker att bilen på tomgång uppe på åsen 2310 och männen som observeras 23.10 i närheten kan vara aktuella som knarkspan. Kanske också dekorimaman/män! Bilen kan vara den som hämtar spanaren vid Tunnelgatan kanske när man brytrer spaningen precis innan Sigge passerar den vägen.
Detta är ju inom den gyllene triangel där Sigge misstänktes ha sina gömställen för knark och som hans löpare använde för överlämnanden till kunder där det krävdes fotfolk.
WT testerna innan mordet kanske hade med en ev kuppförsvarsövning att göra (den utrustning de hade tillgång till hade vissa täckningsproblem)???
Har en känsla av att alla WT iakttagelser är av personer som deltar i någon verksamhet som inramar mordet. Rentav flera verksamheter. Vars förklaring av någon anledning inte kan hittas......Och måste döljas än idag.
Vem vill erkänna att man var på plats i ett annat syfte än mord utan att bli misstänkt. Eller att man då måste erkänna en verksamhet som inte får komma fram. Rentav skulle drabba de som sitter med den yttersta politiska makten. Här finns iakttagare helt klart. Som inte har med mordet att göra.
I det sammanhanget är det märkligt att HH ville ha fler iakttagelser än de två första. Och att Skelleftehamnsmannens iakttagelse fick så stor plats i hans bok. Och som diskuteras än idag.
Ölvebro var inne på en intressant tankegång. Varför enbart WT iakttagelser just här. Men ingen någon annanstans. Varför inte åt andra hållet från Grand sett. Wall har utvecklat detta resonemang i sina böcker. Min förklaring är att övningen eller verksamheten skulle ske just här. Med eventuell koppling till Palmes rörelser.
Det som är väldigt viktigt att inse enligt mig är. Man är enbart en taxiresa eller en annan hemväg ifrån att mordet förmodligen inte skett denna kvällen. Därför ska man vara väldigt försiktig med att läsa in för mycket i själva mordplatsens betydelse.
Har varit inne på detta i tidigare inlägg. Palme var ingen dumbom i säkerhetstänkande och hotbilder. Han var välinformerad. Var det kanske detta faktum att han kände till vad som försiggick här som fick honom att välja denna vägen hem utan att känna oro. Vem eller vilka gav då i så fall honom informationen.
Spekulation, javisst. Men lägger man till HHs ev. närvaro här i City så är det inte otroligt för mig. Vilket också kan förklara att det troligtvis var några som fångade tillfället i flykten. När man fick honom serverad nästan utan ansträngning.
En konspiration måste utgå från när var hur. Med andra ord. Varför skedde mordet just denna kvällen. Men inte i en situation där man kunde förutse hans placering långt i förväg. Eller där man lätt kunde konstatera att han rörde sig utan livvakter i andra sammanhang. Var det just biobesöket som utlöste mordet. Eftersom man redan fanns på plats. Och saknade möjlighet att utföra det i ett annat sammanhang. Kan det vara så enkelt tro.
Om man då går vidare och tänker sig ett övningsscenario där ev. mord på statschefen ingår förklarar det en massa fakta. Bristen på engagemang. Fördröjande av åtgärder. Bristen på inkallande av kompetent folk. ÖBs beslut att somna om. Tydlig brist på ledarskap som Tage G punkt gav uttryck för. HHs egna tillsättning och ICs stöd av honom. m.m. m.m.
Och ja. Jag tål kritik, ironi och invektiv.