2015-02-28, 16:55
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
52 omgångar

Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
52.

Möter alla lag fyra gånger.

så jag tänkte ända problemet kvallagen kommer få är att dom har en viloperiod
Citera
2015-02-28, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Du skrev att DIF "förtjänade" att kvala, vilket är nonsens. Över 51 omgångar har man visat att man är ett bättre hockeylag än Modo, Brynäs och Leksand, det räcker så.

Sen är det ju nästan omöjligt att jämföra två lag från olika säsonger, men var det DIF som åkte ur för tre säsonger sedan bättre än årets upplaga? Tveksamt. Så att det skulle vara något slags underbetyg för ligan att DIF hänger kvar köper jag inte.

Bättre än Brynäs? Det får vi väl se när de sista 9 poängen är inspelade. Hur tabellen ser ut efter 51 eller 52 omgångar kvittar rätt hårt.
Senast redigerad av Tom Tucker 2015-02-28 kl. 17:37.
Citera
2015-02-28, 17:48
Medlem
von_Ss avatar
Jag gillar Kruses snack i pausen igår om att scouten Appelgren troligen är och kollar på kvalmotståndare. Träffade Appelgren i skid-VMs öltält en timme senare, rejält rund under dojorna. Han hyllade Joonas.

Leksand är en katastrof. Jag har tamigfan aldrig sett en sämre back än Linus Hulström på den här nivån. Herregud vad dålig han är.
Citera
2015-02-28, 18:25
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag gillar Kruses snack i pausen igår om att scouten Appelgren troligen är och kollar på kvalmotståndare. Träffade Appelgren i skid-VMs öltält en timme senare, rejält rund under dojorna. Han hyllade Joonas.

Leksand är en katastrof. Jag har tamigfan aldrig sett en sämre back än Linus Hulström på den här nivån. Herregud vad dålig han är.

Att du inte kollar på Modo kan jag förstå, men du verkar ju inte ens ha sett när Leksand spelar mot Modo för då hade du aldrig sagt att du inte sett en sämre back än honom. Roche och Torp. Ringer det någon klocka?
Citera
2015-02-28, 18:28
Medlem
Karol.s avatar
Bänka Roche, Torp, Persson, Smolenak, Skröder, Påhlsson, Possler, Nättinen, Kempe, Hari, Flanagan.
Ta tillbaks Brashear, Carlsson, Olofsson, Pettersson, så kanske vi har en chans att klara kvalet.
Citera
2015-02-28, 18:32
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Att du inte kollar på Modo kan jag förstå, men du verkar ju inte ens ha sett när Leksand spelar mot Modo för då hade du aldrig sagt att du inte sett en sämre back än honom. Roche och Torp. Ringer det någon klocka?

Roche har jag inte märkt av när Leksand mött Modo, vilket är ett extremt bra betyg jämfört med Leksands backar (Rönnberg undantaget). Torp däremot är extremt dålig. Jag har gått från att älska att Modo har dåliga spelare till att sympatisera med dem. Vi som håller på fruktansvärt dåliga lag måste hålla ihop.
Citera
2015-02-28, 18:39
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Roche har jag inte märkt av när Leksand mött Modo, vilket är ett extremt bra betyg jämfört med Leksands backar (Rönnberg undantaget). Torp däremot är extremt dålig. Jag har gått från att älska att Modo har dåliga spelare till att sympatisera med dem. Vi som håller på fruktansvärt dåliga lag måste hålla ihop.
Hultström har blivit bättre. Kapstad är den sämsta backen jag sett i Leksand på länge.

Joonas är en rolig samt ful finne. Men en bra hockeyspelare det är han inte. Måste bort ur laget.
Citera
2015-02-28, 19:02
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Joonas är en rolig samt ful finne. Men en bra hockeyspelare det är han inte. Måste bort ur laget.

Jag håller med om att han är kul och ful, men bort ska han inte. I all denna jävla misär måste vi ha något att glädjas åt. Får vi inte tre poäng så är det fula, korkade legender som Jensa och Joonas som sprider glädje.

Det är extremt pinsamt att se alla backar utom Joonas agera i egen zon. Alla är makalöst usla. Sen slår min katt bättre passningar än Rönnberg men skulle vi ha 8 Gartner (som väl ändå är lagets bäste back?) skulle vi då fan ha släppt in över 1000 mål vid det här laget.
Citera
2015-02-28, 19:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag blir mer och mer övertygad om att Modo kommer att få lämna SHL. Jag tror inte att de är mentalt förberedda på vad som väntar och jag tror inte att de samlat ihop sig på det sätt Timrå gjorde i kvalserien 2012/13 året innan de åket ur.

Vore ju kul med Modo - Björklöven i direktkvalet.
Citera
2015-02-28, 19:29
Medlem
LT10s avatar
Vi torskar alltså med 7-0... patetiskt!

Nåja. Man får glädjas åt att gnaget får lira kval för att hålla sig kvar i Hockeyallsvenskan
Citera
2015-02-28, 19:43
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag blir mer och mer övertygad om att Modo kommer att få lämna SHL. Jag tror inte att de är mentalt förberedda på vad som väntar och jag tror inte att de samlat ihop sig på det sätt Timrå gjorde i kvalserien 2012/13 året innan de åket ur.

Vore ju kul med Modo - Björklöven i direktkvalet.
Har ändå mycket svårt att se att Modo ska förlora mot exempelvis Rögle i bäst av sju.
Citera
2015-02-28, 19:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Har ändå mycket svårt att se att Modo ska förlora mot exempelvis Rögle i bäst av sju.

Jag har lätt för att se det, även om jag tror att det blir Karlskoga de kommer att möta. Jag tror inte att de kommer att vara mentalt förberedda och de går in med ett riktigt dåligt självförtroende. Matchen mot Frölunda var ju pinsam att se.

Visst är det kraftigt tillrättalagt med bäst av 7 för att ge SHL-laget rejäl fördel, men efter två snabba förluster blir det nog tufft. Jag tror inte att Modo har kraften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in