2015-02-28, 13:23
Medlem
kuddprutte68s avatar
Jag gillar sprit och musik, bland annat. Sharia förbjuder detta. Kolla skylten från England: europeantruth.co.uk/images/shariahcontrol.jpg
En bild från London:
www.limitstogrowth.org/WEB-Graphics/LondonShariaZoneSign.jpg

Hur ställer du dig till detta TS?
Citera
2015-02-28, 13:23
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oktah
Källkritiskt? Det kommer ifrån koranen. Sen är det irrelevant på vilken sida på nätet som det står på.

Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Men du förnekar inte att de punkter som lyfts fram stämmer?
Kan inte säga att listan till 100% stämmer i allt då jag inte är muslim, men jag råkar vara ganska säker på att Taqqiya är en shiamuslimsk doktrin och inte något universellt islamskt. Så den punkten är ren lögn i min bok, hur mycket mer som är förvanskning/lögn kan jag som sagt inte svara på.
Senast redigerad av Litteratur 2015-02-28 kl. 13:29.
Citera
2015-02-28, 13:25
Medlem
LugnarNerMigs avatar
I en intervju med Abdirisak Waberi fd (M) så säger han att det bara finns EN sann tolkning av Islam.

Inser ni hur motsägelsefullt det är? Så fort jag läser en text så tolkar jag ju den på MITT sätt, men det är ju fel, det finns ju bara en tolkning.. Men vem är det som egentligen står för den rätta tolkningen? Och hur kan man vara säker på att hens tolkning är den rätta?
Citera
2015-02-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
I en intervju med Abdirisak Waberi fd (M) så säger han att det bara finns EN sann tolkning av Islam.

Inser ni hur motsägelsefullt det är? Så fort jag läser en text så tolkar jag ju den på MITT sätt, men det är ju fel, det finns ju bara en tolkning.. Men vem är det som egentligen står för den rätta tolkningen? Och hur kan man vara säker på att hens tolkning är den rätta?

därför att han säger det, muslimer är snabba på att att ifrågasätta, hur kan man vara säker på att den är rätt, NEJ om muslimer erkände för sig själva, Hur kan koranen vara rätt och hur kan man lita på att koranen stämmer ? DÅ skulle många muslimer lämna islam och hela koranen.
Citera
2015-02-28, 13:38
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
men jag kan vara fel uppdaterad men står det inte i koranen att kvinnor är en diamant eller ska vara en ros ?

Vet inte.
Även om det är fint med blommor och diamanter så är vi inte bara vårat utseende och borde ha rätt att fatta egna beslut när det gäller oss själva. Jag tycker inte det känns okej att kvinnan bara ska vara värdefull och vacker om det är det du är ute efter. För det är fortfarande som hon är mannens tillhörighet inom Islam, och det verkar bara som mannens syn spelar någon roll. T.ex om man har ett äktenskap, så ser jag det som att man är 2 personer, men inom Islam ser man det som att det är mannen som ska sätta regler för hur kvinnan ska vara.
Citera
2015-02-28, 13:44
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Hej och välkommen respekterade vän Shurikan!

Först vill jag välkommna dig till denna tråd. Du tar upp många viktiga ämnen, som teodicéproblemet, vidare tar du upp frågan om Guds existens och slutligen riktar du kritik mot den trånga syn som vissa extrema infraktningar/tolkningar av Islam har vad gäller kvinnosynen (jag har precis samma kritik som du har respekterade vän).

Du kallar mig för korkad arabjävel, jag är en renodlad svensk som är född och uppvuxen i Sverige. Visst, du får kalla mig för arabjävel om du vill, jag förlåter dig för det och ber moderatorn att förbise detta personangrepp. Jag respekterar dig även om du inte vill respektera mig, för vi är varandras syskon i mänskligheten.

Ämnets tråd handlar om Sharia vilket är en extrem fara om ISIS tolkning av Sharia börjar implementeras i Mellanöstern och sprids till Sverige. Det finns redan anhängare till ISIS ideologi i Storbritannien som vill införa den sk. Sharia i landet. I mina ögon så kommer de misslyckas stort.

Låt oss, hand i hand, ställa oss emot denna våg av människohatare som kommer till Sverige och vill sprida sin fascistiska ideologi och förgifta våra svenska ungdomar. Låt oss tillsammans öka insikt om denna tolkning av Islam som majoriteten av muslimer lider av och som jordens befolkning ser som ett hot mot fred och rättvisa. Vad tycker du?

Bästa hälsningar,
Muhammed

Hur respektlös han än var så svarade du inte på hans fråga...
Citera
2015-02-28, 13:50
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Hej!

Jag ser hela tiden i många debatter att man likställer Sharia lagar med halshuggning, avrättning, kapa händer och fötter, stening osv. Men konceptet Sharia tolkas olika beroende på vilken inriktning/tolkning av islam det gäller. Sharia för ISIS är avrättningar och halshuggning, medan Sharia för Sufister är bön och andligt utövande.

Jag är otroligt rädd för ISIS tolkning av vad Sharia lagar innebär och hur det ska implementeras på 2000-talet. Men hur övriga moderata inriktningar tolkar Sharia har ingen likhet med ISIS syn på lagarna.

Vad tror ni att Sharia är och varför tror ni att majoriteten av världens befolkning uppfattat Sharia lagarna endast ur extremisternas tolkning av lagarna?

Fred,
Muhammed

Varför är inte Sharia = Vanliga västerländska lagar? De senare är ju avsevärt mycket mer utvecklade än de förra.

För övrigt så är 90% av världens muslimer islamister, vilket ur ett västerländskt perspektiv är extremistisk. ISIS är bara grädden på moset.
Citera
2015-02-28, 13:56
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorStek
För övrigt så är 90% av världens muslimer islamister, vilket ur ett västerländskt perspektiv är extremistisk. ISIS är bara grädden på moset.
Nej, 1.2 miljarder muslimer är inga islamister. De flesta har inte ens läst koranen.
Sen huruvida IS är de sanna muslimerna, det går att diskutera.
Senast redigerad av Ismail 2015-02-28 kl. 14:01.
Citera
2015-02-28, 13:57
Avslutad
Inget större hum om vad det innebär. Men lagar som begränsar det mänskliga levandet och ett modernt samhälle. Samt bestraffar med absurda straff är inga lagar jag vill följa. Förbjuda andra som ej har samma åsikter är också helt fel.
Citera
2015-02-28, 14:00
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig

Abiriskak Waberi är ingen talesperson för islam. Att det bara finns en tolkning av islam, det stämmer givetvis inte. Se bild. Islam består av flera sekter där var och en har sin tolkning av vad islam är. Varför uppstod shia, sunni, sufi om alla har samma tolkning av islam?
Citera
2015-02-28, 14:01
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Hej och välkommen respekterade vän Shurikan!

Först vill jag välkommna dig till denna tråd.

Du kallar mig för korkad arabjävel, jag är en renodlad svensk som är född och uppvuxen i Sverige. Visst, du får kalla mig för arabjävel om du vill, jag förlåter dig för det och ber moderatorn att förbise detta personangrepp. Jag respekterar dig även om du inte vill respektera mig, för vi är varandras syskon.
Bästa hälsningar,
Muhammed

Lysande exempel på hur man ska bemöta tramsande personangrepp! En eloge, nu sitter väl rassen å skakar av ilska utmärkt trollat
Citera
2015-02-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Nej, 1.2 miljarder muslimer är inga islamister. De flesta har inte ens läst koranen.
Sen huruvida IS är de sanna muslimerna, det går att diskutera.

Nej, bara en liten bråkdel av alla muslimer är islamister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in