2015-02-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Lysande exempel på hur man ska bemöta tramsande personangrepp! En eloge, nu sitter väl rassen å skakar av ilska utmärkt trollat

Håll dig till tråden, vad tycker du om sharia lagarna ?
Citera
2015-02-28, 14:14
Medlem
Hej Muhammed!
Sverige skiljer sig väldigt mycket från länder där Islam eller religion överhuvudtaget har mycket att säga till om, vi är ett av de mest sekulära länderna på vår jord och religion är helt irrelevant för de flesta.
Detta gör att dina frågor om Sharia och Islam även de blir irrelevanta då "vi" egentligen inte har någonting med dem att göra. De diskuteras så flitigt här eftersom de skapar ett helvete för miljontals människor världen över, inte för att de har någon relevans i det svenska samhället, samt för att vi har yttrandefrihet, religionsfrihet osv, något som ofta till stor del saknas i de länder där religion har ett starkt grepp om befolkningen.
Västmedia framställer Islam från "vår" synvinkel, inte muslimernas, och från vår synvinkel är Islam onödigt och dåligt.
Då religion inte är en del av vår vardag ser vi ingen mening i att använda eller följa Sharia, de tio budorden eller liknande för att skapa en uppfattning av vad det innebär att vara en människa.
Vi har vuxit upp i goda förhållanden med bra värderingar och behöver absolut ingen extra moralkompass, särskilt inte en som är helt trasig.
Du behöver inte vara rädd för ISIS och Sharia så länge du håller dig i Sverige med omnejd!

/Svenne
Citera
2015-02-28, 14:34
Medlem
Zabuzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haliax
Hej Muhammed!
Sverige skiljer sig väldigt mycket från länder där Islam eller religion överhuvudtaget har mycket att säga till om, vi är ett av de mest sekulära länderna på vår jord och religion är helt irrelevant för de flesta.
Detta gör att dina frågor om Sharia och Islam även de blir irrelevanta då "vi" egentligen inte har någonting med dem att göra. De diskuteras så flitigt här eftersom de skapar ett helvete för miljontals människor världen över, inte för att de har någon relevans i det svenska samhället, samt för att vi har yttrandefrihet, religionsfrihet osv, något som ofta till stor del saknas i de länder där religion har ett starkt grepp om befolkningen.
Västmedia framställer Islam från "vår" synvinkel, inte muslimernas, och från vår synvinkel är Islam onödigt och dåligt.
Då religion inte är en del av vår vardag ser vi ingen mening i att använda eller följa Sharia, de tio budorden eller liknande för att skapa en uppfattning av vad det innebär att vara en människa.
Vi har vuxit upp i goda förhållanden med bra värderingar och behöver absolut ingen extra moralkompass, särskilt inte en som är helt trasig.
Du behöver inte vara rädd för ISIS och Sharia så länge du håller dig i Sverige med omnejd!

/Svenne

Ungefär samma svar som jag gav i en annan tråd angående ett liknande ämne. Väl talat!
Citera
2015-02-28, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, bara en liten bråkdel av alla muslimer är islamister.

FEL! 15-25 % av alla muslimer uppskattas vara islamister, dessa siffror är globala. I vissa länder är andelen islamister alltså långt större, i andra mindre. 15-25 % är en icke försumbar minoritet som omfattar flera hundra miljoner människor.
Citera
2015-02-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerp
FEL! 15-25 % av alla muslimer uppskattas vara islamister, dessa siffror är globala. I vissa länder är andelen islamister alltså långt större, i andra mindre. 15-25 % är en icke försumbar minoritet som omfattar flera hundra miljoner människor.

OK, jag ger mig, är det såna som tolkar koranen ordagrant eller är det de som vill kriga ?
Citera
2015-02-28, 14:42
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Koranen faller på sin egen orimlighet. Vad för människan framåt enligt koranen?

Eftersom Koranen är en krigsbok i grunden så är det väl själva kriget, erövringen, makten? Rädslan för att inte göra som gud (eg.den som skrivit boken) säger som driver människan?

Tänk om den som hittade på berättelsen som vi idag kallar Koranen kunde väckas och få se allt lidande den ställt till med? Man skulle faktiskt kunna hålla honom medskyldig till hundratals miljoner människors orättvisa lidande avrättningar. Tänk alla kvinnor som stenats till döds i hans namn. Ett klart brott mot naturen och människans fria vilja.

Vi kunde också visa på direkta felaktigheter från Koranen som vi dessutom kan se var han idag har stulit berättelsen ifrån. Det är lite som när ett skolunge kopierar en skolkompis felaktiga svar. En som han har stulit ifrån är Aristoteles.

Som sagt, skulle vi kunna väcka honom och visa allt lidande, all förödelse boken ställt till med och det stora massmord på mänskligheten som hans bok ligger bakom så skulle han förmodligen vilja dö lika snabbt igen. Kanske han i skräck skulle slänga ur sig:
  • Men för-i-helvete! Det är ju en historia om magi och övernaturliga saker. Hur kunde ni tro att det var på riktigt? Bränn boken genast!
Citera
2015-02-28, 14:46
Medlem
kuddprutte68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddprutte68
Jag gillar sprit och musik, bland annat. Sharia förbjuder detta. Kolla skylten från England: europeantruth.co.uk/images/shariahcontrol.jpg
En bild från London:
http://www.limitstogrowth.org/WEB-Graphics/LondonShariaZoneSign.jpg

Hur ställer du dig till detta TS?

Citerar mig själv eftersom jag vill ha svar från Muhammed - eller någon likasinnad.
Citera
2015-02-28, 15:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Hej!

Jag ser hela tiden i många debatter att man likställer Sharia lagar med halshuggning, avrättning, kapa händer och fötter, stening osv. Men konceptet Sharia tolkas olika beroende på vilken inriktning/tolkning av islam det gäller. Sharia för ISIS är avrättningar och halshuggning, medan Sharia för Sufister är bön och andligt utövande.

Jag är otroligt rädd för ISIS tolkning av vad Sharia lagar innebär och hur det ska implementeras på 2000-talet. Men hur övriga moderata inriktningar tolkar Sharia har ingen likhet med ISIS syn på lagarna.

Vad tror ni att Sharia är och varför tror ni att majoriteten av världens befolkning uppfattat Sharia lagarna endast ur extremisternas tolkning av lagarna?

Fred,
Muhammed

Men för helvete. Inte nog med tvätt, snöskottning, cykelreparationer, och skattedeklaration, och all skit man håller på med. Om det finns krafter som vill att jag ska slösa bort ännu mera av min dyrbara fritid, på att sitta och be, blir jag både förbannad och "rädd" för de krafterna. Ja.

Att be är ju totalt meingslöst. Hur kan någon förespåka detta överhuvudet taget? Jag skulle känna mig så jävla dum om jag skulle tvingas sitta och be till någon fantasi att det skulle kännas nästan lika illa som att bli halshuggen. Båda skulle kännas lika huvudlöst.

Hur menar du förövrigt att sharialagar skulle kunna upprätthållas utan våld?
Citera
2015-02-28, 15:41
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Vacklar du, som levande varelse?
Självklart.
Citera
2015-02-28, 15:45
Medlem
power.rangerss avatar
Man ska inte ha Sharia lagar eftersom att dessa lagar är anpassade för människor som är muslimer, vi andra som inte är muslimer vill inte ha lagar från en annan religion. Vi du TS leva under exempelvis judiska lagar? Nej.
Vi måste därför ha lagar som är anpassade till alla, till det sekulära samhället.

Men det ska sägas att det finns en del bra islag i Sharia, allt är ju inte dåligt. När det gäller mord och våldtäkt, i Sverige är man för slappa! Men givetvis passar inte Sharia lagar i ett modernt och sekulärt samhälle där man ska hänsyn till olika grupper.

Svenska lagarna är för slappa och hedrar gärningsmannen istället för offret!!!
Senast redigerad av power.rangers 2015-02-28 kl. 15:49.
Citera
2015-02-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Jag tycker att religion är en privat sak och ska inte gå över andra människor. Sharia är något flyktigt och definitionen av begreppet är inte konstant, den tolkas olika beroende på vilken inriktning/tolkning av islam det gäller.
Som vanligt, standardsvar från någon som är hjärntvättad. "Men man kan tolka det olika"

Det är ju rent bullshit, kolla på ALLA de länder som utövar sharia så ser man att det är skit, rakt igenom.

Om nu sharia är så jävla bra så kan du väl flytta till dom länderna. Alla ser igenom din extremt dåliga charad du försöker spela här med att "det är inte så farligt som det låter", du svarar ju bara svävande och spelar på att vara en "god" människa.

Religion 2015, har vi inte kommit längre? Gud är död.
Citera
2015-02-28, 16:03
Medlem
Det finns massa muslimska länder med sharia lagar, varför kan ni inte flytta dit om ni vill leva i samhället med sharia lagar?

Just det..för islam är en expanderande religion, det är därför islam kallas the religion of the sword för det är varje muslim plikt att konvertera varje icke-muslim enligt koranen (ja jag har också läst).

Det är därför ni flyttar hit och föder massa barn och småningom ni ska försöka ta över landet genom demokratisk medel eller med våld.

Men tro mig, vi kommer göra motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in