2015-02-28, 08:51
Medlem
.-.-.s avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20390274.ab
Citat:
Noah Welch blev utvisad efter att ha trippat Daniel Zaar, men menade att Luleå-forwarden filmade och gjorde dyktecken mot domarna.
-Det var pinsamt. Att dyka så där som spelare, jag förstår det inte alls. Jag kommer aldrig göra det och ingen i vårt lag kommer göra det, säger Welch.
–Jag snackade med domaren efteråt och han bad om ursäkt. Han var säker på att det var en tripping men efter att ha sett det i repris erkände han att det var en filmning. Alla gör misstag och det var bra att domaren erkände det.

Zaar:
– Jag får pucken vid blå och försöker vända upp och känner att klubban är mellan benen och faller. Welch kan säga vad han vill, klubban var där och domaren tog en utvisning.

Zaar erkänner i stort sett att han filmat, han kände en kontakt med en klubba och la sig ner, idag kommer Zaars telefon att ringa.
Lule är kända som filmarlaget nr1, en plats som har övertagits från LHC, luleå vet att dom kan aldrig vinna nåt genom att köra ärligt spel dom är för dåliga för det och tar då till fusk istället för att utöka sina chanser att komma nån vart.
Citera
2015-02-28, 09:21
Medlem
SHL nästa säsong utökas ju. Intressant inför sista omgången i hockeyallsvenskan är att Oskarshamn på 11:e plats där faktiskt kan vara i SHL nästa säsong. Minns ni Väsby?
Citera
2015-02-28, 09:47
Medlem
whaks avatar
Äpplet lämnar lyxfällans if.

http://www.dt.se/ishockey/shl/appelgren-lamnar-leksand#Ishockey
Citera
2015-02-28, 09:50
Moderator
vfs avatar
Welch anklagar Ledin för fulspel, otippat.

Citat:
Ursprungligen postat av whak

(FB) SHL säsongen 2014/2015

Tjena blixten.
Citera
2015-02-28, 10:32
Medlem
Embas avatar
Fortsätter HV vinna så har dem chans på tredjeplatsen. Luleåluffare med B2B. Lär bli en ganska komfortabel trepoängare!
Citera
2015-02-28, 10:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Fortsätter HV vinna så har dem chans på tredjeplatsen. Luleåluffare med B2B. Lär bli en ganska komfortabel trepoängare!

Sex poäng upp, nio poäng att spela om och 24 plusmål att ta in, du är optimist?
Citera
2015-02-28, 10:50
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Vi har alltid haft svårt för Luleå borta och jag tror inte vi kommer lyckas speciellt bra ikväll heller. Enda chansen är om Wesslau är sådär äckligt omöjlig som han var mot Brynäs sist. Kämpa HV!
Citera
2015-02-28, 10:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak

Du är cirka 24 timmar sen jävla sopa
Citera
2015-02-28, 11:03
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Vi har alltid haft svårt för Luleå borta och jag tror inte vi kommer lyckas speciellt bra ikväll heller. Enda chansen är om Wesslau är sådär äckligt omöjlig som han var mot Brynäs sist. Kämpa HV!
Läste att HV inte har råd att ha kvar Wesslau nästa säsong. Varför då? ni har väl hur mycket pengar som helst? Att lita på Ersberg nästa säsong kan vara ett riskprojekt.

Men då återstår frågan: Vilket lag spelar Wesslau i nästa säsong? Dif?
Citera
2015-02-28, 11:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Läste att HV inte har råd att ha kvar Wesslau nästa säsong. Varför då? ni har väl hur mycket pengar som helst? Att lita på Ersberg nästa säsong kan vara ett riskprojekt.

Han spelar i KHL.
Citera
2015-02-28, 11:08
Medlem
m4tt145s avatar
Något lag borde ta in Jocke Lundström nästa säsong, då han förmodligen inte kommer vara kvar i Leksand vare sig vi lyckas hålla oss kvar i SHL eller inte. En mycket bra målvakt som bör kunna klara av att lira 30-35 matcher utan några större problem.
Citera
2015-02-28, 11:13
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han spelar i KHL.

Råd har vi men jag tror precis som vf att Wesslau har fått ett lukrativt bud från en liga utomlands. DIF tror jag inte på så länge Tellqvist har kontrakt.

Kan Ersberg hålla sig skadefri är han en given förstemålis men frågan är ju om man vågar göra det. Han har lite för mycket glashaka.
Sticker Wesslau så tror jag inte man kommer backa upp Ersberg med en oprövad junis, och definitivt inte med det försvarsspelet som HV uppvisar emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in