http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20390274.ab
Citat:
Noah Welch blev utvisad efter att ha trippat Daniel Zaar, men menade att Luleå-forwarden filmade och gjorde dyktecken mot domarna.
-Det var pinsamt. Att dyka så där som spelare, jag förstår det inte alls. Jag kommer aldrig göra det och ingen i vårt lag kommer göra det, säger Welch.
–Jag snackade med domaren efteråt och han bad om ursäkt. Han var säker på att det var en tripping men efter att ha sett det i repris erkände han att det var en filmning. Alla gör misstag och det var bra att domaren erkände det.
Zaar:
– Jag får pucken vid blå och försöker vända upp och känner att klubban är mellan benen och faller. Welch kan säga vad han vill, klubban var där och domaren tog en utvisning.
Zaar erkänner i stort sett att han filmat, han kände en kontakt med en klubba och la sig ner, idag kommer Zaars telefon att ringa.
Lule är kända som filmarlaget nr1, en plats som har övertagits från LHC, luleå vet att dom kan aldrig vinna nåt genom att köra ärligt spel dom är för dåliga för det och tar då till fusk istället för att utöka sina chanser att komma nån vart.