2015-02-27, 13:33
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Alla tycker självklart olika men det där ser inte speciellt ut nånstans.

Linjerna ser ok ut. Stilmässigt måste det funnits tusentals målare i Sverige som målat lika "bra"

Sen vill jag passa på att såga crews med två bokstäver. Kom igen vågar ni inte göra en tredje?

Nämn ett crew som är bra som har två bokstäver?
AM, FY, VR, SG, IB....
Citera
2015-02-27, 13:56
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
YR

Haha jag hade dom i tankarna när jag skrev. Jag har aldrig sett nån märkvärdig crew piece med bokstäverna YR.

Citat:
Ursprungligen postat av Kastaflaska
AM, FY, VR, SG, IB....

Nu ville jag kivas lite med fega målare. FY AM hör knappast dit!

Jag minns en panel gjord av Xeno Ligisd från Akalla tunneln från runt 2000-2001.
Med texten FYCREW i färg! Fläskigt + hela baksidan av vagnen nerbombad.

Sen är taggen Ligisd bra kaxig!

FY är riktiga hårdingar jag säger inte emot det!
Citera
2015-02-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
YR

Internetfameare och festivalbombare...

SH lägger(la?) i mina ögon sköna målningar. Speciellt Moor har ruggit bra stil.
Citera
2015-02-27, 14:05
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Internetfameare och festivalbombare...

SH lägger(la?) i mina ögon sköna målningar. Speciellt Moor har ruggit bra stil.
Nåja, tycker mig se en hel del YR när man rör sig runt i sthlms-trakten. I mina ögon är YR mycket mer bekant än SH som jag faktiskt var tvugna att googla lite nu för att se vad det var. Å andra sidan beror det väl mycket på vart i landet man rör sig.
Citera
2015-02-27, 14:40
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Nu ville jag kivas lite med fega målare. FY AM hör knappast dit!

Jag minns en panel gjord av Xeno Ligisd från Akalla tunneln från runt 2000-2001.
Med texten FYCREW i färg! Fläskigt + hela baksidan av vagnen nerbombad.

Sen är taggen Ligisd bra kaxig!

FY är riktiga hårdingar jag säger inte emot det!
Du skrev "Nämn ett crew som är bra som har två bokstäver?", så det gjorde jag. VR, IB och SG är knappast speciellt fega de heller. Det är inte heller VS, NG, TD, TP osv... Tycker helt ärligt att ditt första inlägg ang. crews med "bara" två bokstäver var ganska korkat. Finns folk som kör tre bokstäver men litet istället.
Citera
2015-02-27, 15:07
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Du skrev "Nämn ett crew som är bra som har två bokstäver?", så det gjorde jag. VR, IB och SG är knappast speciellt fega de heller. Det är inte heller VS, NG, TD, TP osv... Tycker helt ärligt att ditt första inlägg ang. crews med "bara" två bokstäver var ganska korkat. Finns folk som kör tre bokstäver men litet istället.

Ja det kan ha varit något luddigt formulerat av mig.

Kan man få det att se bra ut med bara två bokstäver? Inte enligt mig. Så varför försöka?

Jag diggar inte ens TD panelerna som gjorts. Två bokstäver är sååå boring. Men skriver dom top dogs så ser det genast bättre ut.

Så till sist tänker jag på din sista rad.

Jo visst absolut men mindre med fler bokstäver kan vara bättre än stort. Allt beror på vem förövaren är.
Citera
2015-02-27, 15:16
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:

Kan man få det att se bra ut med bara två bokstäver? Inte enligt mig. Så varför försöka?

Jag diggar inte ens TD panelerna som gjorts. Två bokstäver är sååå boring. Men skriver dom top dogs så ser det genast bättre ut.

Så till sist tänker jag på din sista rad.

Jo visst absolut men mindre med fler bokstäver kan vara bättre än stort. Allt beror på vem förövaren är.
"Kan man få det att se bra ut med bara två bokstäver? Inte enligt mig. Så varför försöka?"
För att folk skiter i vad du tycker? Vad är det för hybris... I slutändan handlar allting om olika smak. Enligt dig är två bokstäver tråkigt, enligt mig kan en bokstav vara sjukt intressant - allt handlar om utförande.
Och så till din sista rad: Ja, uppenbarligen?
Citera
2015-02-27, 15:21
Medlem
TJudges avatar
Citat:
"Kan man få det att se bra ut med bara två bokstäver? Inte enligt mig. Så varför försöka?"
För att folk skiter i vad du tycker? Vad är det för hybris... I slutändan handlar allting om olika smak. Enligt dig är två bokstäver tråkigt, enligt mig kan en bokstav vara sjukt intressant - allt handlar om utförande.
Och så till din sista rad: Ja, uppenbarligen?

Haha lugn flarran! Är du med i ett crew med två bokstäver?

Jag är totalt medveten om att människor har olika smak.

Jag får skriva vad jag vill och du får skriva vad du vill.

Tänk om läsarna skiter i vad du tycker?
Citera
2015-02-27, 15:24
Medlem
MotNangijalas avatar
Citat:
Alla tycker självklart olika men det där ser inte speciellt ut nånstans.

Linjerna ser ok ut. Stilmässigt måste det funnits tusentals målare i Sverige som målat lika "bra"

Sen vill jag passa på att såga crews med två bokstäver. Kom igen vågar ni inte göra en tredje?

Nämn ett crew som är bra som har två bokstäver?

Nu var det ju så att jag fråga om dom fortfarande kör.. Jag fråga inte om vilka som gillar dom eller inte. Och ja helt klart finns det tusentals målare som är minst lika bra, Men för mig fastnade moor.. jag tycker han lägger fräscha saker.
Så någon som vet om dom fortfarande kör under dom namnen?
Citera
2015-02-27, 16:12
Medlem
Citat:

Vanligtvis brukar du ha någon underliggande substans i dina inlägg men nu är du ute och cyklar och ger endast skenet av att du är ute efter att skapa reaktioner. Ja, crew-namn består vanligtvis av tre bokstäver och personliga tags rör sig oftast mellan tre till sex bokstäver, varav fyra och fem är vanligast. Till det bör man också tillägga att graffiti, nationellt sett, har existerat som etablerad kultur i närmare 50 år - släng då också in ordet "bait" och se var det hela leder dig.

Crew-namn innehållande två bokstäver ses som ovanligt av de flesta och fult enligt dig. Att uppkalla ett crew efter en tvåstavig bokstavskombination är inte speciellt konstigt i sig och att det inte går att skriva ut på ett snyggt sätt är nog endast något du och få andra tycker, för det är knappast en global åsikt. Är du lika konservativ när det kommer till crew-namn bestående av fyra bokstäver också? Till det räknas såklart även de som har trestaviga bokstavskombinationer där ett tidlöst S läggs till.

De du talar om har väl snarare tagit ett positivt beslut och tagit ett steg till box nummer två istället för att begränsas av box nummer ett som så många fortfarande trängs i - nära 50 år senare.
Citera
2015-02-27, 16:30
Medlem
http://www.fotolog.com/farsan
för mer SH
Citera
2015-02-27, 17:19
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vanligtvis brukar du ha någon underliggande substans i dina inlägg men nu är du ute och cyklar och ger endast skenet av att du är ute efter att skapa reaktioner. Ja, crew-namn består vanligtvis av tre bokstäver och personliga tags rör sig oftast mellan tre till sex bokstäver, varav fyra och fem är vanligast. Till det bör man också tillägga att graffiti, nationellt sett, har existerat som etablerad kultur i närmare 50 år - släng då också in ordet "bait" och se var det hela leder dig.

Crew-namn innehållande två bokstäver ses som ovanligt av de flesta och fult enligt dig. Att uppkalla ett crew efter en tvåstavig bokstavskombination är inte speciellt konstigt i sig och att det inte går att skriva ut på ett snyggt sätt är nog endast något du och få andra tycker, för det är knappast en global åsikt. Är du lika konservativ när det kommer till crew-namn bestående av fyra bokstäver också? Till det räknas såklart även de som har trestaviga bokstavskombinationer där ett tidlöst S läggs till.

De du talar om har väl snarare tagit ett positivt beslut och tagit ett steg till box nummer två istället för att begränsas av box nummer ett som så många fortfarande trängs i - nära 50 år senare.

Helt klart en substans av brunt i mina sista inlägg ja.

Jag tror jag håller mig till bilar och båtar och slutar plåga er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in