Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-10, 08:03
  #9421
Medlem
Kan jag JBa min operatörslåsta iP4S via min iPad på något vänster?
Citera
2015-02-10, 17:11
  #9422
Medlem
kNarkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert14
Kan jag JBa min operatörslåsta iP4S via min iPad på något vänster?


Vänta.....


Va?
Citera
2015-02-20, 22:15
  #9423
Medlem
bradofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Vänta.....


Va?

Episkt. De som inte kan eller förstår bör hålla sig borta från att låsa upp sin appleprodukt för tredjepartsanvändande. Kan som det ser ut gå åt för många timmar och sabotage av helt fungerande devices.
Citera
2015-02-22, 05:01
  #9424
Medlem
Redors avatar
Just to be clear...

Det finns egentligen inte längre någon möjlighet att låsa upp och återställa en Iphone som har IOS 8?.
Återställer man mobilen så efterfrågas numera Icloud-uppgifter till det konto som användes vid första synken. Det finns inga sätt att kringgå detta, om man nu inte känner personen som haft mobilen?
Citera
2015-02-22, 09:18
  #9425
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Det finns inga sätt att kringgå detta, om man nu inte känner personen som haft mobilen?

Korrekt.
Citera
2015-02-26, 00:46
  #9426
Moderator
Psilosophers avatar
Har fått en ifån 4, upplåst från tele2. Har stoppat in simkort från Virgin Media (bor i England), men fånen säger "no service". Varför? Vad gör jag?

Någon
Citera
2015-02-26, 01:48
  #9427
Medlem
Redors avatar
Vilket jävla resursslöseri att inte kunna återställa och använda en Iphone som t.ex är upphittad. Vad gör det Apple om fler använder mobilen än att den bara då får slängas och bli ännu mer teknikskrot. Det är väl egentligen inte Apple´s sak att bestämma om någon annan ska kunna använda mobilen!?, deras uppgift är väl bara att se till att man har möjlighet att radera känslig info om man skulle råka tappa den eller att den blir stulen.

Jag skulle själv inte ha något emot att någon annan stackare kan återställa och använda min iphone som jag klumpigt tappat, supit bort eller dyl. Eftersom jag vet att jag ändå aldrig kommer få tillbaka den så kan väl lika gärna någon annan ta den. Så länge jag kan ta bort allt som finns i den.
__________________
Senast redigerad av Redor 2015-02-26 kl. 01:52.
Citera
2015-02-26, 07:11
  #9428
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Vilket jävla resursslöseri att inte kunna återställa och använda en Iphone som t.ex är upphittad. Vad gör det Apple om fler använder mobilen än att den bara då får slängas och bli ännu mer teknikskrot. Det är väl egentligen inte Apple´s sak att bestämma om någon annan ska kunna använda mobilen!?, deras uppgift är väl bara att se till att man har möjlighet att radera känslig info om man skulle råka tappa den eller att den blir stulen.

Jag skulle själv inte ha något emot att någon annan stackare kan återställa och använda min iphone som jag klumpigt tappat, supit bort eller dyl. Eftersom jag vet att jag ändå aldrig kommer få tillbaka den så kan väl lika gärna någon annan ta den. Så länge jag kan ta bort allt som finns i den.

Aktiveringslåset är en skitbra idé, som jag tycker att fler tillverkare borde ta efter.

Hela ditt argument faller ju, eftersom du ju även efter att den har förlorats kan logga in på webben och rensa den, och plocka bort enheten. När du gjort detta kan upphittaren registrera telefonen på sig.

Apple tvingar ingen att agera på ena eller andra sättet, de ger folk en MÖJLIGHET att göra telefonen obrukbar eller brukbar vid förlust.
Citera
2015-02-26, 08:55
  #9429
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Vilket jävla resursslöseri att inte kunna återställa och använda en Iphone som t.ex är upphittad. Vad gör det Apple om fler använder mobilen än att den bara då får slängas och bli ännu mer teknikskrot. Det är väl egentligen inte Apple´s sak att bestämma om någon annan ska kunna använda mobilen!?, deras uppgift är väl bara att se till att man har möjlighet att radera känslig info om man skulle råka tappa den eller att den blir stulen.

Jag skulle själv inte ha något emot att någon annan stackare kan återställa och använda min iphone som jag klumpigt tappat, supit bort eller dyl. Eftersom jag vet att jag ändå aldrig kommer få tillbaka den så kan väl lika gärna någon annan ta den. Så länge jag kan ta bort allt som finns i den.


Om du tänker steget längre, så är detta en riktigt bra funktion. Det innebär att tjuvar och annat patrask kanske väljer att inte stjäla en iPhone just för att den blir obrukbar. Statistik i USA pekar på att detta har funkat och just antalet stulna iPhones har minskat.
Citera
2015-02-27, 09:51
  #9430
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Aktiveringslåset är en skitbra idé, som jag tycker att fler tillverkare borde ta efter.

Hela ditt argument faller ju, eftersom du ju även efter att den har förlorats kan logga in på webben och rensa den, och plocka bort enheten. När du gjort detta kan upphittaren registrera telefonen på sig.

Apple tvingar ingen att agera på ena eller andra sättet, de ger folk en MÖJLIGHET att göra telefonen obrukbar eller brukbar vid förlust.

Fast hur många går in på ICloud och raderar sin enhet så den blir tillgänglig för upphittades. Så det är rätt overkligt att det skulle hända.
Citera
2015-02-27, 10:37
  #9431
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Fast hur många går in på ICloud och raderar sin enhet så den blir tillgänglig för upphittades. Så det är rätt overkligt att det skulle hända.

Du säger ju att du inte bryr dig om någon hittar din lur. Då kan du välja att göra det. Inte sant?
Apple tvingar ingen att föra något.
Citera
2015-02-27, 11:44
  #9432
Moderator
Psilosophers avatar
Det mest rubbade måste väl vara att man inte kan använda sin egen "upplåsta" telefon med en annan operatör (eller snarare ett annat nät) utomlands utan att jailbrejka? Nu sitter jag med ett oanvändbart abonnemang med tickande taxameter tills jag har tid och ork att genomföra denna procedur, vilken vad jag förstår kan vara skadlig för telefonen.

Det måste väl ändå vara rätt många som flyttar runt med en telefon i bagaget?

Dumt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback