2015-02-26, 23:04
Medlem
Hunden007s avatar
Karlskrona Möter SSK som inte vunnit en match på fulltid under 2015. så tror Karlskrona tar en plats den ena tror jag

VIK tar andra platsen efter Förläggning poäng mot björklöven.
Malmö Vinner och skickar ner AIK till kval
Hästen tar andra platsen genom dom får hjälp av andra lag
Citera
2015-02-26, 23:18
Medlem
Haha Keps-Waltin är chef .
Besvarar rasistanklagelser av Oskarshamn i tidigare match , ca 4 min in börjar han vräka ur sig.

http://www.folkbladet.nu/1454868/tranarna-rok-ihop
Citera
2015-02-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Skönt med vinst mot Karlskoga och chans till top-2 lever fortfarande, kommer bli riktigt roliga matcher på lördag!

Usch, ja. För VIKs del ska det nog mkt till innan laget ska förlora samtliga tre poäng hemma mot löven i den sista omgången. Nu är ingenting är skrivet i sten och jag våndas som f-n över det faktum att Västerås var klara för finalspel långt in i den näst sista omgången. Men! Malmö vann sin match till slut och Karlskrona förlorade otippat mot Norrköping? Tre lag slåss om seriesegern och om två åtrovärda seriefinalsplatser.
Citera
2015-02-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är att göra en höna av en fjäder. Finns ju mängder med exempel bakåt i tiden när matcher flyttats och spelscheman ändrats på grund av att hallar varit bokade med annat. Matcherna ska vinnas oavsett om det är hemma eller borta.

Problemet är inte att flytta matchen.
Problemet är att de INTE vill flytta den eller söka annan arena.
Detta gör ju att de får spelfördel av att bara ignorera andra lag.
Det är ju sjukt orättvist att göra så
Citera
2015-02-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen21
Brukar du kallas för Skurt i det verkliga livet?

Citera
2015-02-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten

Felet är principen att göra det .
Det blir orättvist mot alla andra lag.
Dom är så förbannat provocerande , följ det som gäller för fan .
Varför ska dom få en fördel för att det är något jävla skidlopp (ja det var pga vasaloppet)
Citera
2015-02-27, 02:23
Medlem
Citat:

Det är så korkat inlägg så jag får svindel. Jag tolkar ditt inlägg som att Mora står för anledningen till orättvisan. Alla lag kan lämna in förbehåll för vissa datum om att man inte kan spela vissa datum, det är intet på något sätt ovanligt.

Vasaloppet är en enormt stor produkt för hela regionen. Datumet är alltid förutbestämt, du kan lista ut när loppet går om 10 år, Mora lämnar alltid in förbehåll dessa datum, något som de har full rätt till att göra. Exakt samma situation uppstod förra säsongen då Mora fick ett ändrat spelschema som innebar två hemmamatcher då man redan var avhängda, och tappad intäkt. Hörde du då några Moringar som gråta ut som barnungar?

Den kritik man kan rikta är åt hockeyförbundets håll, då de hade kunnat arbeta för ett bättre spelschema för de lag som placerar sig bättre, och att informera bättre om vad kontentan blev.
Citera
2015-02-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Det är så korkat inlägg så jag får svindel. Jag tolkar ditt inlägg som att Mora står för anledningen till orättvisan. Alla lag kan lämna in förbehåll för vissa datum om att man inte kan spela vissa datum, det är intet på något sätt ovanligt.

Vasaloppet är en enormt stor produkt för hela regionen. Datumet är alltid förutbestämt, du kan lista ut när loppet går om 10 år, Mora lämnar alltid in förbehåll dessa datum, något som de har full rätt till att göra. Exakt samma situation uppstod förra säsongen då Mora fick ett ändrat spelschema som innebar två hemmamatcher då man redan var avhängda, och tappad intäkt. Hörde du då några Moringar som gråta ut som barnungar?

Den kritik man kan rikta är åt hockeyförbundets håll, då de hade kunnat arbeta för ett bättre spelschema för de lag som placerar sig bättre, och att informera bättre om vad kontentan blev.

Mora KAN spela sin match i en annan arena väl?
Det hade väl varit det mest normala.
Och detta är ganka lätt löst!

Vad Vasaloppet gör för regionen hör väl inte hit?
Det hade kunnat lösas med lite god vilja.

Angående info så är det väl Hockeyförbundet och Hockeyallsvenskan som är ansvariga för.

Sedan är det ju inte att de inte KAN spela matchen.
Det är att de inte vill , varför inte , de kan spela i en annan arena.
Att de tjänar på detta är ju helt orimligt egentligen.
De borde då fått åttonde elle sjätte plats.
Det är ju så fel.

Svenska hockeyförbundet , SHL ovh HA är ju fan lekstuga utan sportslighet.

Svindel.
Svammelkuse.
Citera
2015-02-27, 06:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Problemet är att du inte tycks fatta att det inte är ovanligt att man gör så här. Det har hänt förut och kommer att hända igen. En bagatell. Dessutom kommer Mora att bli 7:a,
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-02-27 kl. 06:53.
Citera
2015-02-27, 09:13
Medlem
Nallen21s avatar
Ibland går det åt haschpipan när man för en gångs skull sticker ut hakan. Det blev inte den nödvändiga vinst för Timrå som jag hade hoppats på. Enligt de flesta rapporterna jag har fått borde man ha avgjort matchen i tredje perioden, men det är väl just bristen på effektivitet som utmärker ett lag som inte riktigt når ända fram. Jag tror inte på några mirakel heller, så även om det ännu finns en teoretisk chans till en 8:e plats räknar jag kallt med att säsongen tog slut här. Det blir till att ta nya tag till hösten!

Malmö svarade för en bragdartad vändning i Karlskoga, men den var troligen förgäves. Det är rätt typiskt att det ska fattas ett par ynka pinnar även där, för jag tror varken att VIK eller KHK går och torskar i sista omgången. Skulle detta ändå ske, så misslyckas väl MIF att ta sin trea. I det här fallet tar säsongen i alla fall inte slut, utan nu väntar en spännande slutspelsserie som MIF inleder som serieledare med tre poäng. Det jävliga med den är att Rögle bara är en poäng bakom och vi vet ju hur det har sett ut med kvalserier och skit de senaste åren när både MIF och RBK har varit inblandade. Förbannade rysare helt enkelt.

Nåväl, man har några matcher att se fram emot i Malmö i alla fall. Såväl med MIF som med Pantern.
Citera
2015-02-27, 09:28
Medlem
Gravers avatar
Tråkigt att Pudas som näst intill hela säsongen varit en av Karlskronas bästa backar gör sin sämsta match för säsongen.. en assist skall han ha på Vita Hästens 1-0 mål.
Citera
2015-02-27, 09:49
Medlem
CreepyCrawls avatar
Det är bara att lyfta på hatten (eller ja, gubbkepsen) för Hästens målvakt som gjorde sitt jobb bra igår. Inte riktigt den starten på helgen jag ville ha men det är som det är. Spelar ingen roll om avtryckaren funkar som den ska när inte siktet används på rätt sätt.

Jag som hade en förhoppning om att man kunde slappna av lite nu inför lördagens match men inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in