2015-02-26, 13:42
Medlem
sebastian_s avatar
Viktigaste Europa leaugue-kvällen någonsin för oss? Serie a måste ha rankningspoäng,få erfarenhet från Europa, få tillbaka vinnarkulturen och inte förstöra anseendet än mer. Läget är så desperat att det är nog här vi måste samla på oss det de kommande åren.

Fem matcher där fyra har en oviss utgång. Jag hoppas realistiskt på fyra lag vidare. Vi behöver det så mycket.
Senast redigerad av sebastian_ 2015-02-26 kl. 13:46.
Citera
2015-02-26, 14:04
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Viktigaste Europa leaugue-kvällen någonsin för oss? Serie a måste ha rankningspoäng,få erfarenhet från Europa, få tillbaka vinnarkulturen och inte förstöra anseendet än mer. Läget är så desperat att det är nog här vi måste samla på oss det de kommande åren.

Fem matcher där fyra har en oviss utgång. Jag hoppas realistiskt på fyra lag vidare. Vi behöver det så mycket.

Japp. Tycker dock det ser ljust ut. Även Torino var starka i första matchen, även om de nog är minst troliga att ta det.
Citera
2015-02-26, 16:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Tar man på nåt sätt hänsyn till att två lag från samma land möts i en utslagsomgång?
Förra året möttes Juve och Viola, i år kan det väl bli Inter och Viola som möts (om jag inte fått det om bakfoten).

Med annan lottning kunde ju två italienska lag gått längre förra året, och i år måste (eventuellt) ett italienskt lag åka ut i nästa omgång.
Citera
2015-02-26, 16:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Det blir helt klart italienskt fokus på fotbollen i kväll: Inter-Celtic och Fiorentina-Tottenham klockan sju
Feyenoord-Roma och Bilbao-Torino klockan nio. Napoli är ju i praktiken klara. Hoppas att matchen i Florens blir en minnesvärd drabbning med vinst för hemmalaget.
Citera
2015-02-26, 18:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tar man på nåt sätt hänsyn till att två lag från samma land möts i en utslagsomgång?
Förra året möttes Juve och Viola, i år kan det väl bli Inter och Viola som möts (om jag inte fått det om bakfoten).

Med annan lottning kunde ju två italienska lag gått längre förra året, och i år måste (eventuellt) ett italienskt lag åka ut i nästa omgång.
Var kan man hitta den lottningen? Har sökt men hittar ingenting.
Citera
2015-02-26, 23:01
Medlem
Den största skrällen måste vara att Torino är vidare i EL efter 3-2 på bortaplan mot Athletic Bilbao. Helt sjukt egentligen. Samtliga italienska lag vidare i europaspel då. Hade givetvis varit roligare med fler lag i CL, men ändå en häftig bedrift.
Citera
2015-02-26, 23:08
Medlem
Spinnacers avatar
Nu väntar vi alla på tjenaretjenare's nästa syrliga hyllning till Calcio.
Citera
2015-02-26, 23:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Nu väntar vi alla på tjenaretjenare's nästa syrliga hyllning till Calcio.
Så länge firar vi https://www.youtube.com/watch?v=6NCvIxDyKsY
Citera
2015-02-26, 23:28
Medlem
snillet_1s avatar
Koefficienten just nu:

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/ccoef2015.html

Förra säsongen erövrade man sammanlagt 85 poäng. Det kommer man definitivt slå i år, då man redan nått 83 poäng. Vi kan redan konstatera att det relativt sett är ett bra Serie A-år på det planet, det bästa på flera år.
Senast redigerad av snillet_1 2015-02-26 kl. 23:30.
Citera
2015-02-26, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Den största skrällen måste vara att Torino är vidare i EL efter 3-2 på bortaplan mot Athletic Bilbao. Helt sjukt egentligen. Samtliga italienska lag vidare i europaspel då. Hade givetvis varit roligare med fler lag i CL, men ändå en häftig bedrift.
Enormt stort. Makalös bedrift.

Sitter i Honduras och fick precis se höjdpunkterna från matchen i Baskien. Verkligen enormt! Jag såg Feyenoord-Roma live och fick sällskap av en mexikanare som började babbla om Hugo Sánchez. Stor spelare så klart, men spelade ju aldrig i Italien. Och mig veterligen påverkade han inte Calcio direkt, vare sig i Europaspel eller i landslaget? Hur som helst. Feyenoords fans? Fanatiska - fantastiskt. Men också fullständigt idiotiska.

5 av 16 återstående EL-lag är italienska. 2 i semifinal är ett måste.
Citera
2015-02-26, 23:40
Medlem
anteri17s avatar
Det är inget nytt att Italiens toppbredd mycket väl kan mäta sig med Tyskland och England. Man saknar det absoluta spetslaget, men de tio bästa lagen i ligan spelar en mycket bra fotboll.

Nu har man den här säsongen samlat näst mest koefficientpoäng av alla ligor (efter Spanien). Och man har många lag kvar i spel.

Jag räknar mot 2017, som i mina förra inlägg, och nu är man nära. Det är fan så att man kan leda mot iaf England i 2017 års ranking vid årets säsongsslut. Alltså att man gått bättre än England de senaste tre säsongerna (inkluderat denna säsong). Det vore för jävla grant.

Och lika jävla grant är det att Torino och Viola spöar hyfsat starka klubbar från stora fotbollsländer. Man är med även på detaljnivå match för match.

Ingen har nämnt sex av sex vinster den här veckan. Och fem av fem avancemang. De sa att Serie A var död...
Citera
2015-02-26, 23:44
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är inget nytt att Italiens toppbredd mycket väl kan mäta sig med Tyskland och England. Man saknar det absoluta spetslaget, men de tio bästa lagen i ligan spelar en mycket bra fotboll.

Nu har man den här säsongen samlat näst mest koefficientpoäng av alla ligor (efter Spanien). Och man har många lag kvar i spel.

Jag räknar mot 2017, som i mina förra inlägg, och nu är man nära. Det är fan så att man kan leda mot iaf England i 2017 års ranking vid årets säsongsslut. Alltså att man gått bättre än England de senaste tre säsongerna (inkluderat denna säsong). Det vore för jävla grant.

Och lika jävla grant är det att Torino och Viola spöar hyfsat starka klubbar från stora fotbollsländer. Man är med även på detaljnivå match för match.

Ingen har nämnt sex av sex vinster den här veckan. Och fem av fem avancemang. De sa att Serie A var död...

Så jävla fint att man blir känslosam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in