2015-02-25, 09:03
  #2665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppenbarligen har de i alla fall vänt på de stenar där US kunnat sätta sina avtryck, men du får gärna säga vem du har som huvudmisstänkt nu när US är släppt utan förhandling, det var ju faktiskt åklagaren som släppte honom.

Vem är den skyldige i dina ögon då, du vägrar ju tro att olycka/självmord kan vara en parameter i fallet så vem ska nagelfaras, MR kanske?

Nej, de har fortfarande bara kunnat vända på stenar de har hittat...

Jag har inte så tvärsäker som du på något och kan naturligtvis inte veta vem som är den skyldige. Att jag tidigare har ansett US vara huvudmisstänkt för att ha orsakat dödsfall beror enbart på statistik och på de saker som vänner har sagt i media. Det enda jag vet nu är att bevisen inte räcker mot just honom.

Att det inte är självmord har tillräckligt många av de som känner henne, inklusive jag själv, vittnat om är helt osannolikt.
Citera
2015-02-25, 12:43
  #2666
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Isens tjocklek och att isen är öst ur vaken. Se tidigare inlägg.

Fast väderuppgifter finns ju som visar att isen inte kan ha varit speciellt tjock. Kan inte TS ha blivit nerslängd och isen brustit, och isen kan mycket väl ha östs ur av polisen för att få upp kroppen eller? Eller finns det bilder eller vittnesmål som vi känner till på att det varit en vak där innan TS hittats där..?
Citera
2015-02-25, 12:54
  #2667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast väderuppgifter finns ju som visar att isen inte kan ha varit speciellt tjock. Kan inte TS ha blivit nerslängd och isen brustit, och isen kan mycket väl ha östs ur av polisen för att få upp kroppen eller? Eller finns det bilder eller vittnesmål som vi känner till på att det varit en vak där innan TS hittats där..?
På bilderna, som postats tidigare i tråden, föreställande vaken och den triangulära vak som är gjord av dykarna skymtar isblock som ser ut att vara rätt tjocka.
Citera
2015-02-25, 16:52
  #2668
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
På bilderna, som postats tidigare i tråden, föreställande vaken och den triangulära vak som är gjord av dykarna skymtar isblock som ser ut att vara rätt tjocka.

Högst 5 centimeter skulle jag säga. Och det är ju dagen efter på eftermiddagen de har avlägsnats. Det var ganska kallt natten mellan fredagen och lördagen.
Citera
2015-02-25, 18:12
  #2669
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Åklagaren inser svårigheten att bevisa US skuld utan att det finns det minsta tvivel. Har en känsla av att bevisbördan i praktiken är större vid ett mord än ett lindrigare brott.

Jag undrar om jag också skulle kunna börja slänga diverse människor i vattnet från olika bryggor på kvällskvisten? Sedan ställer polisen en bil i närheten, där folk som inte har sett nånting kan anmäla att de inte har sett nåt.
Citera
2015-02-25, 18:22
  #2670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Högst 5 centimeter skulle jag säga. Och det är ju dagen efter på eftermiddagen de har avlägsnats. Det var ganska kallt natten mellan fredagen och lördagen.

En is på 5 centimeter ramlar du inte igenom hur lätt som helst.
Citera
2015-02-25, 18:24
  #2671
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag undrar om jag också skulle kunna börja slänga diverse människor i vattnet från olika bryggor på kvällskvisten? Sedan ställer polisen en bil i närheten, där folk som inte har sett nånting kan anmäla att de inte har sett nåt.
Ja, det skulle du kunna göra, så länge inget brott går att bevisa. Det är en del av vårt rättssamhälle att brott ska bevisas. Tycker du att det är ett problem?
Citera
2015-02-25, 18:30
  #2672
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det skulle du kunna göra, så länge inget brott går att bevisa. Det är en del av vårt rättssamhälle att brott ska bevisas. Tycker du att det är ett problem?

Inget problem alls. När jag sätter igång finns inte ens nåt motiv
Citera
2015-02-25, 18:41
  #2673
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En is på 5 centimeter ramlar du inte igenom hur lätt som helst.

Max 5 centimeter var isen runt 17 timmar EFTER TS försvinnande. Det var mildare väder tidigare. Därför bör också då isen varit betydligt tunnare på fredagskvällen. Eller hur?
Citera
2015-02-25, 18:50
  #2674
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Max 5 centimeter var isen runt 17 timmar EFTER TS försvinnande. Det var mildare väder tidigare. Därför bör också då isen varit betydligt tunnare på fredagskvällen. Eller hur?

Varför är isens tjocklek intressant tycker ni? Tänker ni att: 1 cm is = självmord. 5 cm is = mord? Eller vad indikerar det att isen var tunn på fredagskvällen?
Citera
2015-02-25, 18:51
  #2675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Max 5 centimeter var isen runt 17 timmar EFTER TS försvinnande. Det var mildare väder tidigare. Därför bör också då isen varit betydligt tunnare på fredagskvällen. Eller hur?

Jag är obekant med de vattenförhållande som råder just där. Men visst spelar kylan in för isens tillväxt.

Men varför i hela friden skulle hon välja att hoppa ner från bryggan? Finns liksom ingen vettig anledning?
Citera
2015-02-25, 19:50
  #2676
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är obekant med de vattenförhållande som råder just där. Men visst spelar kylan in för isens tillväxt.

Men varför i hela friden skulle hon välja att hoppa ner från bryggan? Finns liksom ingen vettig anledning?

Nej. Det låter inte vettigt. Vettigare låter att när US och TS var nere vid bryggan så uppstod bråk och han slängde ner henne på isen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in