2015-02-24, 21:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror du på fullt allvar att så skulle vara i det här fallet?

Olycka/självmord kommer förmodligen bli avskrivningsorsaken om ett tag, hittade de inget i nutid så kommer de inte att hitta något senare, US blev slentrianhäktad för att han statistiskt var den lämplige kandidaten, när åklagaren till slut insåg att hon inte hade något fall släpptes han.
Till skillnad från dig så väljer jag att inte tro någonting.

Jag nöjer mig med att konstatera att släppt ur häkte inte är synonymt med att misstankarna är avskrivna.
Citera
2015-02-24, 21:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det är väl inte helt säkert att det inte blir ett åtal trots allt, men om det inte väcks åtal så tror jag inte att det finns någon FUP att ta del av.
Korrekt - väcks inget åtal så släpps ingen FUP.
Citera
2015-02-24, 21:18
Medlem
Citat:
Och du tror inte att de har vänt på alla stenar de kunnat under den tid han har suttit häktad?

Det finns inget mer att hitta det borde även en sådan som du fatta.

Hittar de inget när fallet är färskt och speciellt i ett sådant här fall utan vittnen så är saken klar oavsett preskriptionstid.

Men du lever väl efter den gamla goda tesen "ingen rök utan eld".

Nej, jag är realist och det finns ett antal fall där folk, både faktiska mördare, vittnen och såna som mördare har erkänt för, berättar vad de vet rätt många år efteråt.

Att de vänt alla stenar de kunnat den här tiden är jag övertygad om. Men du verkar till skillnad från mig säker på att de hittat alla stenar som är värda att vända på.
Citera
2015-02-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, den där vaken är ett mysterium. Hade varit intressant att få veta vem som gjorde den.

Ja, den uppkommer inte av sig själv. På en enda plats.
Citera
2015-02-24, 22:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Nej, jag är realist och det finns ett antal fall där folk, både faktiska mördare, vittnen och såna som mördare har erkänt för, berättar vad de vet rätt många år efteråt.

Att de vänt alla stenar de kunnat den här tiden är jag övertygad om. Men du verkar till skillnad från mig säker på att de hittat alla stenar som är värda att vända på.

Uppenbarligen har de i alla fall vänt på de stenar där US kunnat sätta sina avtryck, men du får gärna säga vem du har som huvudmisstänkt nu när US är släppt utan förhandling, det var ju faktiskt åklagaren som släppte honom.

Vem är den skyldige i dina ögon då, du vägrar ju tro att olycka/självmord kan vara en parameter i fallet så vem ska nagelfaras, MR kanske?
Citera
2015-02-24, 23:08
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Det går enligt RB utmärkt att häkta även skäligen misstänkta på samma grunder som på sannolika skäl misstänkta, vilket känns aktuellt i synnerhet som detta rör sig om ett brott med obligatorisk häktning.

Misstankegraden som sagt sänkts från sannolika skäl, till en grad lägre än skäligen misstänkt, annars skulle rätten knappast ha hävt (den obligatoriska) häktningen av en mordmisstänkt redan efter en månad.

Slutsatsen av detta blir alltså att man antingen:
- inte vet om brott faktiskt begåtts
- inte kan bevisa att US begått brottet

Det bästa för alla vore självfallet att man fick den skyldige dömd för brott, inte så kul för US att bli tittad snett på resten av livet.

Åklagaren inser svårigheten att bevisa US skuld utan att det finns det minsta tvivel. Har en känsla av att bevisbördan i praktiken är större vid ett mord än ett lindrigare brott.
Citera
2015-02-24, 23:23
Medlem
Citat:
Det känns djävligt olustig och onödigt känslokallt av åklagaren att släppa honom nu en dag efter begravningen, hon kunde ju för syns skull tagit en förhandling till i morgon men eftersom hon visste att det inte fanns någon substans så måste hon släppa honom men det visste hon helt säkert redan förra veckan.

Djävligt tråkigt för barnen att få vara med på begravningen ensamma utan sin pappa.

Som jag skrev tidigare det kunde inte vara han, då han är för snäll. Bortagandet på feisbook var ytterligare ett bevis. Kanske var inte hackspetten ett tillräckligt stöd för henne. Eller så längtade hon kanske tillbaka då gräset inte var grönare på andra sidan. Att vaken var gjord långt innan hon hamnade i vaken är inget bevis för att Ulf är skyldig då han huggt vaken i annat syfte. Hon skulle behövt stöd av riktiga vänner, men kass för barnen då de säkert tyckte de gjorde allt för sin mor.
Citera
2015-02-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Som jag skrev tidigare det kunde inte vara han, då han är för snäll. Bortagandet på feisbook var ytterligare ett bevis. Kanske var inte hackspetten ett tillräckligt stöd för henne. Eller så längtade hon kanske tillbaka då gräset inte var grönare på andra sidan. Att vaken var gjord långt innan hon hamnade i vaken är inget bevis för att Ulf är skyldig då han huggt vaken i annat syfte. Hon skulle behövt stöd av riktiga vänner, men kass för barnen då de säkert tyckte de gjorde allt för sin mor.
Varifrån kommer informationen om att vaken var gjord långt innan TS hamnade i den?
Citera
2015-02-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Varifrån kommer informationen om att vaken var gjord långt innan TS hamnade i den?

Isens tjocklek och att isen är öst ur vaken. Se tidigare inlägg.
Citera
2015-02-24, 23:48
Medlem
Citat:
Har läst diskussionerna om isen. Minns inte att något framkommit som talar för att vaken varit gjord långt innan. Minns det snarare som att man i tråden diskuterat att drunkning i princip kunde uteslutas så nära bryggan.

Nåväl, ingen konkret information om någotdera.
Citera
2015-02-25, 00:22
Medlem
Citat:

Har du stöd för detta?
Citera
2015-02-25, 00:29
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:

Ja, fast du skrev att Ulf hade huggt vaken i ett annat syfte. Varför skulle han ha gjort det och vart kommer den infon ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in