2015-02-25, 11:52
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vet inte, vet du ?

Verkligen? Du lät så säker då du vrålade ut att du minsann inte följer satan. Givetvis vet jag inte heller, men så följer jag inte den onda boken bibeln heller så jag behöver inte oroa mig. Även om inte kristna stödjer hat, våld, diskriminering etc. så ägnar kristna sitt liv åt en bok som stöder allt det.
Citera
2015-02-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Verkligen? Du lät så säker då du vrålade ut att du minsann inte följer satan. Givetvis vet jag inte heller, men så följer jag inte den onda boken bibeln heller så jag behöver inte oroa mig. Även om inte kristna stödjer hat, våld, diskriminering etc. så ägnar kristna sitt liv åt en bok som stöder allt det.

utan att vara medveten om det så följer du bibeln.

du är inte döp då ? bibeln säger att man ska döpa sig.

du bryter mot samtliga 10 budord ? - bibeln säger att man ska inte bryta mot det 10 budorden.

Vi börjar där.

PS, jag tror du följer bibeln
Citera
2015-02-25, 12:37
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

du bryter mot samtliga 10 budord ? - bibeln säger att man ska inte bryta mot det 10 budorden.

Vi börjar där.

Nu reducerade ju Jesus de 10 buden och lagen till 2 bud Matt 22:36-40
36.

"Mästare, vilket är det yppersta budet i lagen?"

37.

Då svarade han honom: "'Du skall älska HERREN, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av allt ditt förstånd.'

38.

Detta är det yppersta och förnämsta budet.

39.

Därnäst kommer ett som är detta likt: 'Du skall älska din nästa såsom dig själv.'

40.

På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna."
Citera
2015-02-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Nu reducerade ju Jesus de 10 buden och lagen till 2 bud Matt 22:36-40
36. "Mästare, vilket är det yppersta budet i lagen?"
37. Då svarade han honom: "'Du skall älska HERREN, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av allt ditt förstånd.'
38. Detta är det yppersta och förnämsta budet.
39. Därnäst kommer ett som är detta likt: 'Du skall älska din nästa såsom dig själv.'
40. På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna."

undra om du inte är kristen, med tanke på alla din bibelverser...
att du orkar.
Citera
2015-02-25, 12:54
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Vi börjar där.

PS, jag tror du följer bibeln

Döpt ja, hade inte så mycket att säga till om, men ej konfirmerad, tog förnuftet till fånga innan dess. Klart jag inte "följer bibeln", jag har inte läst hela på 18-19 år. Jag följer mitt eget förnuft och svensk lag, och den säger att man skall icke dräpa och en massa andra bra saker som de tio budorden lämnar ute, typ våldtäkt, barnmisshandel etc.

Edit: givetvis bryter jag mot det första budordet.

PS jag tror inte du följer hela bibeln, och om du gör det så hoppas jag innerligt att vi aldrig möts personligen.
Citera
2015-02-25, 13:03
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
undra om du inte är kristen, med tanke på alla din bibelverser...
att du orkar.

Ja till skillnad från dig så har jag kollat lite mer än vad du gjort och kan skilja vad som är Satansverser och vad som är från Gud.Och nej jag är inte "Kristen" Du har antagligen bara fått till dig bas "Läran" (irrläror)och blivit hjärntvättad av någon frikyrko pastor verkar det som. Du skall alltid kolla baksidan av myntet.

Och att vi som finner den lilla smala så spikraka vägen till den smala porten är få. Och som Jesus sa!!! Ska människosonen finna någon tro när han kommer åter???

Och jag vet många som är Ateister men lever som om de vore troende på en Allsmäktig Gud men aldrig satt sin fot i en kyrka eller läst i någon "Helig"skrift men som lever efter Kungsbuden och har den Allsmäktige Gudens ande i sig utan att fatta detta verk. Alla människor föds med Guds ande och himmelriket i sig. Men de som yrat in sig i religioner är allla ute på svag is upplysnings vis.
Senast redigerad av jedidja1 2015-02-25 kl. 13:05.
Citera
2015-02-25, 13:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja till skillnad från dig så har jag kollat lite mer än vad du gjort och kan skilja vad som är Satansverser och vad som är från Gud.Och nej jag är inte "Kristen" Du har antagligen bara fått till dig bas "Läran" (irrläror)och blivit hjärntvättad av någon frikyrko pastor verkar det som. Du skall alltid kolla baksidan av myntet.

Och att vi som finner den lilla smala så spikraka vägen till den smala porten är få. Och som Jesus sa!!! Ska människosonen finna någon tro när han kommer åter???

Och jag vet många som är Ateister men lever som om de vore troende på en Allsmäktig Gud men aldrig satt sin fot i en kyrka eller läst i någon "Helig"skrift men som lever efter Kungsbuden och har den Allsmäktige Gudens ande i sig utan att fatta detta verk. Alla människor föds med Guds ande och himmelriket i sig. Men de som yrat in sig i religioner är allla ute på svag is upplysnings vis.
Håller jag fullkomligt med dig om. Finns många icketroende icke kyrkobesökare som är så att säga levande biblar, har all kärlek inom sig och utåt.
Sedan finns det troende som tror att det räcker med att säga: jag tror. Men som inte har den minsta gnutta kärlek inom sig.
Antagligen de Jesus pratade om då han nämnde: Det är inte alla som ropat Herre, Herre som kommer in.
Religioner är INTE Gud.
Gud finns inom oss alla. OCH ja himmelriket finns inom oss. Endera svärtar man ner det eller håller det fint.
Citera
2015-02-25, 13:36
Medlem
Citat:

Ja till skillnad från dig så har jag kollat lite mer än vad du gjort och kan skilja vad som är Satansverser och vad som är från Gud.

vad bra, när tog satansverserna bort från Koranen ?
Citera
2015-02-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Sedan finns det troende som tror att det räcker med att säga: jag tror. Men som inte har den minsta gnutta kärlek inom sig.
det fint.

men räcker det inte om man tror på Gud och jesus ?
Citera
2015-02-25, 13:40
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
vad bra, när tog satansverserna bort från Koranen ?

Dom har aldrig tagit bort dom.
Citera
2015-02-25, 13:43
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Håller jag fullkomligt med dig om. Finns många icketroende icke kyrkobesökare som är så att säga levande biblar, har all kärlek inom sig och utåt.
Antagligen de Jesus pratade om då han nämnde: Det är inte alla som ropat Herre, Herre som kommer in.
Religioner är INTE Gud.
Gud finns inom oss alla. OCH ja himmelriket finns inom oss. Endera svärtar man ner det eller håller det fint.

Mmmhh Du verkar ju ha fått bitarna rätt. Förstått att det inte hänger på religioner utan som du beskriver det. Antingen svärtar man ner sitt tempel (Guds) eller så städar man och håller det rent.
Senast redigerad av jedidja1 2015-02-25 kl. 13:50.
Citera
2015-02-25, 13:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
men räcker det inte om man tror på Gud och jesus ?
Nej definitivt inte! Tro innebär mest handlingar och ett gediget arbete med sig själv. Den så kallade smala vägen.
Budskapet talar sitt tydliga språk. Bär ditt kors, jobba med dig själv.
Inte sjutton var då Jesus hit för att bära dig och ditt kors ÅT dig. Det får du allt göra själv.
Inte bara att sätta sig under Jesus korset och himla med ögonen och säga å tack för att du jobbar åt mig, så att jag får ta emot LÖNEN SEDAN.
Så uppfattar då INTE jag budskapet.
Tvärtom ett sjuj......arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in