Citat:
Ursprungligen postat av
ColdAsIce
Joakim Medin har varit i olika städer som styrts av PYD, han var den sista utländska journalisten som drog ut ur kobane. Han har följt PYD styre och rapporterat om det. Haft föreläsningar i Sverige om det. Vad han gjorde där? Han gjorde det han gjort många ggr de senaste 2 åren men nu blev han tagen av regimen och tydligen behövde man ta massor av regimsoldater för att få loss han, du kan ju ringa Assad och fråga om det var så eller inte
Allt jag har hört av gripandet är att de misstänkte honom för spioneri, han förklarar i sina artiklar inte ingående exakt vad förhören gick ut på. Syrien stängde ju landet för i princip all journalistik efter de anklagat flera för falsk journalistik och propagandaspridning. Sedan vet jag ju ingenting med absolut säkerhet, det skulle ju lika gärna kunna vara en skrämseltaktik för att avskräcka journalistik i all sin helhet. Syrien är ju i ett undantagstillstånd, så det blir lite svårt att avgöra.
Obviously kan jag inte ringa Assad, men om du träffar honom kan du ju föra vidare information till mig.
Håller på att se på Joakim Medins framföranden just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
MazruqeShahine
SAA har inte deltagit på marknivå. Det är bara assyrier och kurder som krigar. Saa har bombat något enstaka mål men det är ingenting som har hjälpt till. De kan inte göra något med sina rostiga plan, fronterna är för nära, dom kan bara bomba mål utanför staden, men det hjälper inte.
Är det inte sant att SAA (antar att du menar syriska armén) har fått nyare vapen av Ryssland?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kahled
visst men sakallad obereoende media fran väst e rätt monoton med
Håller med dig där med! Tyvärr är det så på båda sidor, med endast ett fåtal undantag.