2015-02-24, 22:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
väx upp liksom.
Är du här inne för att diskutera sakfrågor och trådar eller för att uppfostra vuxna självtänkande varelser?
Vad har detta med tråden att göra? Du har nu i ganska många inlägg kommit bort från tråden. Gäller några andra med.
Håll dig till trådämnet det gör jag. Men måste hela tiden svara på andra konstiga inlägg om mig som person.
Prata om Gud och bevis istället. Det försöker jag göra.
Citera
2015-02-24, 22:27
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vet du vad det innebär att vara fri i sina tankar, åsikter och funderingar? Vet du att det innebär att man inte är låst vid någons förhållningssätt till sakfrågor.
Att man vågar tänka själv och utanför andras färdigtänkta boxar och ta risken att bli utskrattad och hånad av andra. Frihet! För att kunna prata om bevis vad gäller Herr Gud så måste man våga hoppa utanför boxen eftersom det inte finns några färdiga mallar annat än Bibeln. Koranen med mera.
Vet du att man måste vara objektiv, kritisk, och självtänkande då man pratar om det som INTE är fastställt.

Jag blir bara mindre och mindre vettig på dig. Är du troende eller inte? Grundtanken och rentav kravet med att kalla sig troende är väl att inte tänka utanför boxen överhuvudtaget. Är det inte en synd att börja tänka i andra banor plötsligt?
Citera
2015-02-24, 22:29
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Vad är det du försöker då? Du har ju tillslut insett att det inte finns några bevis eftersom man inte kan bevisa något som inte existerar?
Citera
2015-02-24, 22:31
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej vad är det för barnsligt med att tro på det? Jag själv tror på Gud och Jesus men inte att de var/är samma väsen.

Du jävlas med Gud. Du kommer garanterat brinna för evigt i helvetet uppsatt på en påle.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Jag blir bara mindre och mindre vettig på dig. Är du troende eller inte? Grundtanken och rentav kravet med att kalla sig troende är väl att inte tänka utanför boxen överhuvudtaget. Är det inte en synd att börja tänka i andra banor plötsligt?
Ja är det viktigt för dig att placera mig i en mall? Jag är helt fri i mina tankar försök att förstå det.
Jag struntar fullkomligt i vad människor bestämt sig för att troende är och består av eller vilka saker man skall/bör ha med sig i denne tro.
Citera
Medlem
Citat:
Är du här inne för att diskutera sakfrågor och trådar eller för att uppfostra vuxna självtänkande varelser?
Vad har detta med tråden att göra? Du har nu i ganska många inlägg kommit bort från tråden. Gäller några andra med.
Håll dig till trådämnet det gör jag. Men måste hela tiden svara på andra konstiga inlägg om mig som person.

tråden handlar om Bevisa att Gud existerar, och det gör du ?

Nu vill jag att du bevisar att Gud finns. Som sagt håll dig till tråden !
Citera
2015-02-24, 22:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Vad är det du försöker då? Du har ju tillslut insett att det inte finns några bevis eftersom man inte kan bevisa något som inte existerar?
nej men skall vi sluta diskutera i tråden då om det är färdigt?
Citera
2015-02-24, 22:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Du jävlas med Gud. Du kommer garanterat brinna för evigt i helvetet uppsatt på en påle.
Kan hända, vi får se. Rädd för honom är jag inte.
Citera
2015-02-24, 22:33
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Jag är helt fri i mina tankar försök att förstå det

Då är du inte religiös.
Citera
Medlem
Citat:
Ja är det viktigt för dig att placera mig i en mall? Jag är helt fri i mina tankar försök att förstå det.
Jag struntar fullkomligt i vad människor bestämt sig för att troende är och består av eller vilka saker man skall/bör ha med sig i denne tro.

Håll dig till tråden om Bevisa att Gud existerar, det gör i alla fall jag.
Citera
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
nej men skall vi sluta diskutera i tråden då om det är färdigt?

Ja har du inga bevis eller något att komma med har du väl inget här att göra med ditt virriga struntprat.
Citera
2015-02-24, 22:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
tråden handlar om Bevisa att Gud existerar, och det gör du ?

Nu vill jag att du bevisar att Gud finns. Som sagt håll dig till tråden !
Ja var så god att börja bevisa. Jag väntar snällt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in