Citat:
Ursprungligen postat av
Lothbrok
Jo jag tycker nog jag kan göra en ganska bra bedömning om dig efter läst många av dina inlägg. Kortfattat kan man sammanfatta dig som en väldigt snurrig och vilsen individ som inte riktigt vet vad du vet eller tror.
Vet du vad det innebär att vara fri i sina tankar, åsikter och funderingar?
Vet du att det innebär att man inte är låst vid någons förhållningssätt till sakfrågor.
Att man vågar tänka själv och utanför andras färdigtänkta boxar och ta risken att bli utskrattad och hånad av andra.
Frihet!
För att kunna prata om bevis vad gäller Herr Gud så måste man våga hoppa utanför boxen eftersom det inte finns några färdiga mallar annat än Bibeln. Koranen med mera.
Vet du att man måste vara objektiv, kritisk, och självtänkande då man pratar om det som INTE är fastställt.
Diskutera med varandra. Slänga fram olika synpunkter. Inget är direkt helt sant men ändå är det med.
Får man inte det i Guds existensfrågor så kan man lika hjärna säga: jag tror på Bibeln läs den så är det punkt slut Gud dödade alla förstfödda, Gud dödade alla i Sodom och Gomorra.
PRÄSTERNA kom överrens efter många om och men att JESUS var GUD punkt slut och amen.
Så är inte jag i mitt kritiska tänkande med BIBELNS alla metaforer och liknelser samt texter.
Fri att söka själv och som jag vill.
Annars kan jag lika gärna gå med i en religiös grupp och säga ja och amen och hallelujha du har rätt amen.