2015-02-24, 21:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja självklart skall diskussioner väcka reaktioner. Tror du att jag endast får reaktioner som din?
Och nej jag anser mig hålla mig till trådarna och diskuterar ämnena ur min synvinkel och tro och helt öppet.
Du själv då?
Jaa inte får du mycket positiv respons inte,
de flesta verkar mest tycka du är korkad för att uttrycka det milt om man tittar på vad folk svarar på dina kommentarer.
Citera
2015-02-24, 21:52
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ja du vet ingenting om mig så döm mig inte.

Jo jag tycker nog jag kan göra en ganska bra bedömning om dig efter läst många av dina inlägg. Kortfattat kan man sammanfatta dig som en väldigt snurrig och vilsen individ som inte riktigt vet vad du vet eller tror.
Citera
2015-02-24, 21:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Behöver jag verkligen ha medhåll? Nej!
Här handlar det ju inte om medhåll utan mest korrigeringar av sakfel.
Citera
2015-02-24, 21:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jo jag tycker nog jag kan göra en ganska bra bedömning om dig efter läst många av dina inlägg. Kortfattat kan man sammanfatta dig som en väldigt snurrig och vilsen individ som inte riktigt vet vad du vet eller tror.
Ja kanske dags för dig att visa dina åsikter då så att jag kan bedöma dig ? Du säger ju i stort sett aldrig något om trådarna själv utan vem du tycker att jag är/inte är.
Visa dig själv och dina åsikter. Kasta dig in i diskussionsämnet som bevisligen inte är jag, eller tycker du att jag är GUD?
Citera
2015-02-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ja kanske dags för dig att visa dina åsikter då så att jag kan bedöma dig ? Du säger ju i stort sett aldrig något om trådarna själv utan vem du tycker att jag är/inte är.
Visa dig själv och dina åsikter. Kasta dig in i diskussionsämnet som bevisligen inte är jag, eller tycker du att jag är GUD?

säger vi något om oss själva så ignoreras detta friskt.
du ställer frågor om våran tro som du inte ens bryr dig om, utan bara matar på med din predikan.
Citera
2015-02-24, 22:11
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Jag har sagt flera gånger att jag inte tror på otroliga ting. Tycker det känns larvigt att "tro" på saker när det finns absolut ingenting som tyder på att det jag så gärna vill tro på kan stämma, Gudar är ett bra exempel på en sån grej.

Följer den här tråden för o vänta med spänning på trådens mål. Men har insett att det inte går bevisa något som inte ens existerar, det är ju liiiite svårt.
Citera
2015-02-24, 22:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vet du vad det innebär att vara fri i sina tankar, åsikter och funderingar?
Vet du att det innebär att man inte är låst vid någons förhållningssätt till sakfrågor.
Att man vågar tänka själv och utanför andras färdigtänkta boxar och ta risken att bli utskrattad och hånad av andra.
Frihet!
För att kunna prata om bevis vad gäller Herr Gud så måste man våga hoppa utanför boxen eftersom det inte finns några färdiga mallar annat än Bibeln. Koranen med mera.
Vet du att man måste vara objektiv, kritisk, och självtänkande då man pratar om det som INTE är fastställt.
Diskutera med varandra. Slänga fram olika synpunkter. Inget är direkt helt sant men ändå är det med.
Får man inte det i Guds existensfrågor så kan man lika hjärna säga: jag tror på Bibeln läs den så är det punkt slut Gud dödade alla förstfödda, Gud dödade alla i Sodom och Gomorra.
PRÄSTERNA kom överrens efter många om och men att JESUS var GUD punkt slut och amen.
Så är inte jag i mitt kritiska tänkande med BIBELNS alla metaforer och liknelser samt texter.
Fri att söka själv och som jag vill.
Annars kan jag lika gärna gå med i en religiös grupp och säga ja och amen och hallelujha du har rätt amen.
Citera
2015-02-24, 22:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jaa inte får du mycket positiv respons inte,
de flesta verkar mest tycka du är korkad för att uttrycka det milt om man tittar på vad folk svarar på dina kommentarer.
Jasså! Nja det är några som alltid beter sig barnsligt och irrationellt. De flesta här inne är vuxna och respektfulla. Och är här inne för att diskutera och vet hur man diskuterar utan att kalla någon för idiot.
Citera
2015-02-24, 22:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har sagt flera gånger att jag inte tror på otroliga ting. Tycker det känns larvigt att "tro" på saker när det finns absolut ingenting som tyder på att det jag så gärna vill tro på kan stämma, Gudar är ett bra exempel på en sån grej.

Följer den här tråden för o vänta med spänning på trådens mål. Men har insett att det inte går bevisa något som inte ens existerar, det är ju liiiite svårt.
Nej det går ju som sagt var inte att bevisa så själva trådfrågan är ologisk kan jag tycka men intressant trots allt.
Man vill väl diskutera då man startar en tråd antar jag? Rätt eller fel?
Citera
2015-02-24, 22:18
Medlem
Citat:
Jasså! Nja det är några som alltid beter sig barnsligt och irrationellt. De flesta här inne är vuxna och respektfulla. Och är här inne för att diskutera och vet hur man diskuterar utan att kalla någon för idiot.

men du tycker inte det är barnsligt när man skriver att man tror på Gud och Jesus - det är vuxet och respektfullt.
Citera
2015-02-24, 22:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
men du tycker inte det är barnsligt när man skriver att man tror på Gud och Jesus - det är vuxet och respektfullt.
Nej vad är det för barnsligt med att tro på det? Jag själv tror på Gud och Jesus men inte att de var/är samma väsen.
Citera
2015-02-24, 22:21
Medlem
Citat:
Nej vad är det för barnsligt med att tro på det? Jag själv tror på Gud och Jesus men inte att de var/är samma väsen.

väx upp liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in