2015-01-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag kan väl tillägga detta. Att om människan får för sig att saker och ting är gott i sina handlingar och innehar makten som till exempel Hitler och hans gelikar( att utrota Judar), Dr Mengele medmera psykopaterna.
Så kan de förvrida mentaliteten på människor som INTE tänker själva och som då överlåter sin egen tankeverksamheten till dessa då så att säga mänskliga GUDAR. Slipper tänka själva eller ens känna mentaliteten. Eller av rädsla för att själva bli dödade om man inte tycker som dem mentaliteten.
Allt detta har GUD beskrivit i Bibeln.
Om Gud visste detta hade han kunnat varnat för Hitler i bibeln.....
Gud (om hen finns) har nog inget med bibeln att göra. Bibeln är skriven av människor , med stor sannolikhet utan inblandning av någon gud. Varför skull gud behöva så många författare till sin bok?
Han måste ju förstått att det skulle bli pannkaka av alltihop......
Citera
2015-01-09, 12:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om Gud visste detta hade han kunnat varnat för Hitler i bibeln.....
Gud (om hen finns) har nog inget med bibeln att göra. Bibeln är skriven av människor , med stor sannolikhet utan inblandning av någon gud. Varför skull gud behöva så många författare till sin bok?
Han måste ju förstått att det skulle bli pannkaka av alltihop......
Det hade han! Men vissa människor lyssnar ju inte på hur man skall bete sig mot sin näste. Hitler var en av dem som INTE lyssnade. OCH resten av hans psykopatgäng
Det är bevisligen människor som gör pannkaka smet av allt och Gudar till sig mellan varven.
Citera
2015-01-09, 13:10
Medlem
Citat:
Läser man det absolut viktigaste i BIBELN om hur man behandlar sin näste så ser man sanningen.
Vill jag bli styckad? NEJ! Skall jag då stycka en annan människa? NEJ! Varför styckar då vissa andra ändå?
Är det ondska? Egoismen? En rättighet? en vanföreställning som jag får stycka men vill inte själv bli styckad mentalitet?
Tåls att fundera över i BEVIS jakten efter THE MIGHTY ONE!
Står det någonstans i bibeln att "detta är det viktigaste" ? Eller avgör du det själv?
Jag tror människor avgör själv vad dom tycker är viktigt i bibeln , och därför kan bibeln vara en farlig bok.
Citera
2015-01-09, 13:20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Det hade han! Men vissa människor lyssnar ju inte på hur man skall bete sig mot sin näste. Hitler var en av dem som INTE lyssnade. OCH resten av hans psykopatgäng
Det är bevisligen människor som gör pannkaka smet av allt och Gudar till sig mellan varven.
Att bete sig : människa läser vanligtvis inte en mannual att anlita för att bete sig.

Det är djupt ohederligt att hänvisa folk till bibeln, framhålla sig själv äga beteende och därmed sätta agenda för hur ett "beteende" skavara, att du inte förstår maktens språk och maktanspråk och inte ens kan förstå att människan i alla tider själv äger förmågan att bete sig snällt...

... så är detta inlägg här av dig på en 5-årings nivå

du sitter och direkt leker med bibeln och det väldigt fantassiasmerande okunskapligt.

moral, det sitter i ryggrad, inte i bok och ska det vara RÄTT beteende ska det vara bättre bok än bibel, bibeln är skönlitterär det är för längesedan utfasat som dygdebok.

har du förbjudits delta i svensk skolundervisning.. det verkar som enda ämnet du någonsin tagit in på allvar.. är bibel, med sådan luckor... är det inte konstigt det blir krig, fr du ser konflikt i snart allt, inte mycket du inte lyckas missförstå helt.
Citera
2015-01-09, 13:22
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nej! Jag menar som GUD vill ha det.
Du menar om himlen tillåter

( ..... )
Citera
2015-01-09, 13:30
Medlem
Citat:
Det GUD vill är: Du skall icke hava andra Gudar jämte mig( exempelvis farbror HITLER, då går det åt helvetet)

Du skall älska din nästa som dig själv: Inte stycka någon om du själv inte vill bli styckad med andra ord
Du skall icke döda. Ingen vill bli dödad.

Du skall icke stjäla. Ingen vill bli bestulen på varken prylar, sina nära och kära eller sin värdighet.

Du skall icke håna, förakta eller vara högmodig. Du är inte bättre än mig, håna inte då blir du själv respekterad( förhoppningsvis)

Bevis nog att GUD har mer vett än människor.
Fast nu har du valt ut saker du tycker är bra. Och dessutom tolkat dom sakerna som du vill. Du vet inte alls om Gud anser att Hitler är en gud. Jag anser inte det.....
Citera
2015-01-09, 13:38
Medlem
Citat:
Gud vet vad han gör och det LITAR jag fullkomligt på. Människor kan man inte lita på till fullo.
Det finns nog fler vettiga människor än vad det finns vettiga gudar......
Och vad är det Gud gör egentligen? Jag har inte sett Gud göra någonting. Har du sett Gud göra någonting? Eller tror du bara att Gud gör saker?
Citera
2015-01-09, 13:46
Medlem
Honey.B.Blues avatar
jupp, vi får tro att universum existerar..... bäst att börja tro på att universum finns, kan vara att det sviker ibland , men men......

...
Citera
2015-01-09, 13:47
Medlem
Citat:
Jag ser att vissa människor fullkomligt struntar i det enkla GUD vill men att vissa har förstått, samt att en del är född med den egenskapen att se och känna det utan att ens "tro".
Jag litar fullkomligt på att Gud är den som ÄR. OCH i allt.
Fast du utgår fortfarande efter vad DU tror att Gud vill. Många människor tror olika saker om Guds vilja.
Citera
2015-01-09, 14:28
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Så Göran retar sig på svinigheterna med att det finns konflikter i världen, ja jisses.

Krig borde inte ske... sluta tro på himlens godhet då och börja med att tro på människa, det kan (*host, brukar)ge feedback ingen bön någonsin klarat av.

Men då ska man inte ha beröringsskräck och flyktbeteende, då får man ta itu med främlingsfientligheten inom sig, innan! man påbörjar den ärligare vägen.
Citera
2015-01-09, 14:48
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Det GUD vill är: Du skall icke hava andra Gudar jämte mig( exempelvis farbror HITLER, då går det åt helvetet)

Du skall älska din nästa som dig själv: Inte stycka någon om du själv inte vill bli styckad med andra ord
Du skall icke döda. Ingen vill bli dödad.

Du skall icke stjäla. Ingen vill bli bestulen på varken prylar, sina nära och kära eller sin värdighet.

Du skall icke håna, förakta eller vara högmodig. Du är inte bättre än mig, håna inte då blir du själv respekterad( förhoppningsvis)

Bevis nog att GUD har mer vett än människor.

Hur och när berättade någon gud detta för dig?

Om nu Gud skapade människan, då skapade han även människans hjärna vilket har lett till miljontals mord och hemskheter. Så att kalla Gud för vettig är nog lite fel. Ett stort misslyckande är Gud om man ska se på det med lite realistiska ögon. Du kallar Gud vettig men jag skulle vilja kalla han för en idiot. Hade han varit lite vettig hade han t.ex kunnat ge Hitler en hjärtattack när han var 20 bast, DET hade varit vettigt
Citera
2015-01-09, 15:03
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ja visst skapade han människors hjärna MEN många har överlåtit "denne" till LUCIFER( följt ormen så att säga)
De som var mest ovettiga i HITLER psykopaternas värld var förmodligen varenda psykopat som var med i det och alla som INTE VÅGADE stoppa de psykopaterna. Med andra ord människan igen.

Fast hur du än vrider och vänder på det så tror du ju att Gud skapade människan. Då är även hela mänskligheten Guds ansvar. Eller är allt gott som sker Guds förtjänst och när allt dåligt händer då är det alltså "Lucifers!??" fel? Hör du själv hur det låter det du tror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in