Citat:
Ursprungligen postat av
Nozg
Men förstår du inte Rysslands strategi? Rysslands strategi är att använda en fraktion av dess resurser för att ge intrycket att Ukraina konflikten mestadels är ett inbördeskrig där lokala krigare slåss mot Ukraina. Detta har funkat till viss del. Om Ryssland använde hela sin styrka, började flygbomba ukrainska städer så hade man kunnat besegra Ukraina på 1 vecka. Idag är det en lågintensiv konflikt och inte ett krig där man använder sin fulla kapacitet.
Rysslands mål är att sakta men säkert segra över Ukraina, trötta ut Ukrainas resurser bit för bit. På sikt kommer en kupp mot Poroshenko ske och renodlade nazister ta makten i Kiev och då blir Ukraina en paria stat, vilket var Rysslands mål hela tiden. När detta skett kommer Ryssland annexera hela östra Ukraina medan västra Ukraina blir en renodlad nazist-stat.
Men det här vore endast sant ifall ingen fattade att det är ryska trupper som leder kriget mot Ukraina nu. Och jag förstår inte hur du kan missförstå och upprepa det jag sa i min tidigare post, "att de inte har sitt a-team och att de inte har alla styrkor på plats."
Var det nåt obegripligt där så du va tvungen att skriva exakt samma sak?
Och nej, nazist propagandan är inget annat än propaganda, och endast idioter går på det.
Det finns fortfarande ingen riktig orsak för en invasion av en annan stat, hur mkt du/ni vill påstå det.
Och ingen av er propaganda, prosovjet, kommunist smörja kommer att vinna någon över på er sida, däremot lär folk undvika er som pesten. Nu när ryssen bombar städer fulla med civila, ska ni inte gapa över det då? För det är långt innan Debaltseve som ryssen började bomba civila mål och städer, medans UA försökte försvara städerna från invasion.
Och att mitt svar gick från detta :
Citat:
"Ursprungligen postat av QuattroCarl
Fast nu har ju rus förlorat 10 gånger fler soldater enbart i Debaltseve och mängder mer materiel.
Men fantisera kan man ju få göra, det enda ryssen har är mer av allt.
Det enda som gör Ryssland till en stormakt är kärnvapen, annars skulle varenda grannland ha kannibaliserat landet för längesen."
Till det du skriver ovan är ju lustigt haha.
Alla era argument faller som ryssen på slagfälten.