2015-02-24, 16:25
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Du begriper ju inte, denna strategi hade Georgien mot Ryssland när de krigade som värst, självklart ska all rysk sponsrad propaganda tystas, det handlar inte om något annat.

Vad har du för belägg för att kvinnan i klippet är "rysksponsrad"? Och propaganda? Allt hon säger är fullt rimligt.
2015-02-24, 16:36
Medlem
Citat:
Det var inte det, det handlade om..

Det spelar ingen roll hur mkt ni sitter och beklagar er här.
Interventionen ska förstås ses i kontext med vad som pågick i Ukraina då.
2015-02-24, 16:37
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozg
Men förstår du inte Rysslands strategi? Rysslands strategi är att använda en fraktion av dess resurser för att ge intrycket att Ukraina konflikten mestadels är ett inbördeskrig där lokala krigare slåss mot Ukraina. Detta har funkat till viss del. Om Ryssland använde hela sin styrka, började flygbomba ukrainska städer så hade man kunnat besegra Ukraina på 1 vecka. Idag är det en lågintensiv konflikt och inte ett krig där man använder sin fulla kapacitet.

Rysslands mål är att sakta men säkert segra över Ukraina, trötta ut Ukrainas resurser bit för bit. På sikt kommer en kupp mot Poroshenko ske och renodlade nazister ta makten i Kiev och då blir Ukraina en paria stat, vilket var Rysslands mål hela tiden. När detta skett kommer Ryssland annexera hela östra Ukraina medan västra Ukraina blir en renodlad nazist-stat.

Men det här vore endast sant ifall ingen fattade att det är ryska trupper som leder kriget mot Ukraina nu. Och jag förstår inte hur du kan missförstå och upprepa det jag sa i min tidigare post, "att de inte har sitt a-team och att de inte har alla styrkor på plats."
Var det nåt obegripligt där så du va tvungen att skriva exakt samma sak?
Och nej, nazist propagandan är inget annat än propaganda, och endast idioter går på det.
Det finns fortfarande ingen riktig orsak för en invasion av en annan stat, hur mkt du/ni vill påstå det.

Och ingen av er propaganda, prosovjet, kommunist smörja kommer att vinna någon över på er sida, däremot lär folk undvika er som pesten. Nu när ryssen bombar städer fulla med civila, ska ni inte gapa över det då? För det är långt innan Debaltseve som ryssen började bomba civila mål och städer, medans UA försökte försvara städerna från invasion.

Och att mitt svar gick från detta :
Citat:
"Ursprungligen postat av QuattroCarl
Fast nu har ju rus förlorat 10 gånger fler soldater enbart i Debaltseve och mängder mer materiel.
Men fantisera kan man ju få göra, det enda ryssen har är mer av allt.

Det enda som gör Ryssland till en stormakt är kärnvapen, annars skulle varenda grannland ha kannibaliserat landet för längesen."

Till det du skriver ovan är ju lustigt haha.

Alla era argument faller som ryssen på slagfälten.
2015-02-24, 16:39
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Vad har du för belägg för att kvinnan i klippet är "rysksponsrad"? Och propaganda? Allt hon säger är fullt rimligt.
Om vi vänder på det, vad har du för belägg för att det inte är det? Du presenterar klippet som en sanning utan att för en enda sekund redogöra för att du inte kan styrka dess äkthet. Om det är så du vill diskutera ska jag genast lägga upp en video där jag redogör för i detalj hur ryska trupper slaktar civila och det borde ju vara fullt rimligt eftersom jag befinner mig i landet, precis som det är det enda du baserar kvinnans uttalanden på, nämligen att hon bor i området.

/Micke
2015-02-24, 16:39
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Interventionen ska förstås ses i kontext med vad som pågick i Ukraina då.

Fortfarande ska man inte påstå en sak och sen när påståendet är fel så är det ändå rätt?
Nej fan dra åt skogen så korkat.
2015-02-24, 16:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Vi ser inget behov av buffertzoner idag de skyddszoner vi känner och ser idag heter Swift, IMF kanske Eu. Om någon har strv i massor är ointressant för de två världskrigen på 1900-talet har visat med tydlighet att det är inte att vinna kriget som är viktigt utan ta vara på fredens möjligheter som är det väsentliga. Rysslands agerande just nu säkerställer en mycket, mycket dålig fred för Rysslands folk.

En mycket bra kommentar!

Men försök att få den ryska ledningen, och stora delar av den ryska befolkningen att förstå detta!
2015-02-24, 16:44
Bannlyst
Citat:
Men det här vore endast sant ifall ingen fattade att det är ryska trupper som leder kriget mot Ukraina nu. Och jag förstår inte hur du kan missförstå och upprepa det jag sa i min tidigare post, "att de inte har sitt a-team och att de inte har alla styrkor på plats."
Var det nåt obegripligt där så du va tvungen att skriva exakt samma sak?
Och nej, nazist propagandan är inget annat än propaganda, och endast idioter går på det.
Det finns fortfarande ingen riktig orsak för en invasion av en annan stat, hur mkt du/ni vill påstå det.

Och ingen av er propaganda, prosovjet, kommunist smörja kommer att vinna någon över på er sida, däremot lär folk undvika er som pesten. Nu när ryssen bombar städer fulla med civila, ska ni inte gapa över det då? För det är långt innan Debaltseve som ryssen började bomba civila mål och städer, medans UA försökte försvara städerna från invasion.

Och att mitt svar gick från detta :

Till det du skriver ovan är ju lustigt haha.

Alla era argument faller som ryssen på slagfälten.
Mycket hårdare sanktioner hade skett mot Ryssland om man hade gått in i en renodlad invasion, detta gav Ryssland välbehövlig extra tid för att förbereda sig för framtiden genom att sköta det hela långsamt men säkert.

Förlust mot Ryssland kommer i längden allvarligt radikalisera Ukraina, de nazistiska stämningar som finns kommer bara växa och växa ju fler sociala problem, ju större arbetslöshet och ju större misslyckande Poroshenko lyckas med i kriget mot Ryssland. Ett radikaliserat Ukraina är det bästa som kan hända Ryssland.
2015-02-24, 16:47
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Mycket hårdare sanktioner hade skett mot Ryssland om man hade gått in i en renodlad invasion, detta gav Ryssland välbehövlig extra tid för att förbereda sig för framtiden genom att sköta det hela långsamt men säkert.

Förlust mot Ryssland kommer i längden allvarligt radikalisera Ukraina, de nazistiska stämningar som finns kommer bara växa och växa ju fler sociala problem, ju större arbetslöshet och ju större misslyckande Poroshenko lyckas med i kriget mot Ryssland. Ett radikaliserat Ukraina är det bästa som kan hända Ryssland.

Vet du vad, jag håller med, för då finns det en ärlig chans att ta bort ryssen för en lång och god tid framöver, det är jag iaf helt övertygad om. Det sitter nog en jävla massa folk världen över som det kliar i fingrarna på för att komma åt ryssen en gång för alla.

Jag kan tänka mig att gå i strid.
2015-02-24, 16:48
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:

Men Ukraina verkar ju gå åt precis tvärt om håll vad gäller den stora massan, de är inte nazister i allmänhet och de verkar inte heller ha någon benägenhet att rösta fram några nazister till parlamentet. Vad man dock kan se är att nationalismen växer i landet, vilket är naturligt då man är under angrepp. Lite förenklat så uppskattar man inte det man har tills att man förlorat det.

Vidare har jag utvecklat situationen i östra Ukraina och dess infrastruktur, industri och liknande i ett av mina inlägg här. Om jag ska summera det så ser det inte ljust ut för Donbas om de blir autonoma stater, inte heller om Ryssland tar över området.

/Micke
2015-02-24, 16:49
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Om vi vänder på det, vad har du för belägg för att det inte är det? Du presenterar klippet som en sanning utan att för en enda sekund redogöra för att du inte kan styrka dess äkthet. Om det är så du vill diskutera ska jag genast lägga upp en video där jag redogör för i detalj hur ryska trupper slaktar civila och det borde ju vara fullt rimligt eftersom jag befinner mig i landet, precis som det är det enda du baserar kvinnans uttalanden på, nämligen att hon bor i området.

/Micke

Klippet visar en helt vanlig kvinna som säger fullt rimliga saker. Det finns ingen anledning att tro att hon är någon avlönad rysk propagandist. Om du och QuattroCarl vill påstå att hon är det, får ni prestera någon form av belägg för det.
2015-02-24, 16:49
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Men förstår du inte Rysslands strategi? Rysslands strategi är att använda en fraktion av dess resurser för att ge intrycket att Ukraina konflikten mestadels är ett inbördeskrig där lokala krigare slåss mot Ukraina. Detta har funkat till viss del. Om Ryssland använde hela sin styrka, började flygbomba ukrainska städer så hade man kunnat besegra Ukraina på 1 vecka. Idag är det en lågintensiv konflikt och inte ett krig där man använder sin fulla kapacitet.

Rysslands mål är att sakta men säkert segra över Ukraina, trötta ut Ukrainas resurser bit för bit. På sikt kommer en kupp mot Poroshenko ske och renodlade nazister ta makten i Kiev och då blir Ukraina en paria stat, vilket var Rysslands mål hela tiden. När detta skett kommer Ryssland annexera hela östra Ukraina medan västra Ukraina blir en renodlad nazist-stat.
Lol
Och hur ska Ukraina gå bankrutt när USA och EU, IMF pumpar in pengar till Ukraina samtidigt som man fryser it å krashar Rysslands ekonomi?

Hur tror du omvärlden reagerat om Ryssland flygbombade Ukrainska städer a la Berlin 1945? Och hur skulle denna Mäktiga arme klara av 40 miljoner arga Ukrainare?

Vid ett fullskaligt krig skulle såklart även Ukraina börja använda sig av stora missiler. Är alla säkra på att inte Ukraina har kvar några kärnvapen? Tochka-U gör rätt stor skada och Ukraina har en avancerad utbyggd missil-industri som levererat utrustning till den ryska armen så dent som förra året.
2015-02-24, 16:51
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Klippet visar en helt vanlig kvinna som säger fullt rimliga saker. Det finns ingen anledning att tro att hon är någon avlönad rysk propagandist. Om du och QuattroCarl vill påstå att hon är det, får ni prestera någon form av belägg för det.
Så det är alltså din åsikt om vad som är rimligt som ska gälla som bevis för vad som är sant eller inte? Låter ju som ett smutt upplägg om du frågar mig, då kommer nästa fråga - Gäller den här devisen åt andra hållet också? Dvs om en helt vanlig kvinna säger något som inte går jämt mot din förhållningslinje i sakfrågan?

/Micke

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in