Citat:
På tal om läsarkommentarer är de faktiskt tillåtna i Anders Lindbergs senaste dynga i Aftonlögnen. Artikeln i sig består av den vanliga förnumstiga smörjan, men kommentarerna är intressanta. Oklart om detta hör hit eller inte. Men jag har ju tidigare tagit upp just läsarkommentarerna & hur den hårda PK-censuren gör att folk helt enkelt blir sura när dom märker hur även sansade inlägg tas bort enbart för att man uttrycker sig utanför åsiktskorridoren.
Själv hade jag ju gjort många försök att kommentera på HD, men uppenbarligen fanns jag på en "svart lista" för även mina mest oskyldiga kommentarer om idrott & liknande togs bort.
Men efter att Sydsvenskan köpte HD så verkar detta ha förändrats, jag ser hur allt fler välskrivna & icke-hatiska kommentarer får stå kvar även om dom är hårt kritiska till diverse PK-företeelser. Något som hade varit helt otänkbart tidigare.
En artikel om något idiotiskt "hen"-initiativ fick massivt med hård kritik, bara som ett exempel bland många.
Så man undrar ju vad som hänt. Har man fattat att det är dåligt för upplagesiffrorna att skrämma bort läsare eller har man helt enkelt inte tillräckligt med personal kvar för att sköta censuren?
Själv hade jag ju gjort många försök att kommentera på HD, men uppenbarligen fanns jag på en "svart lista" för även mina mest oskyldiga kommentarer om idrott & liknande togs bort.
Men efter att Sydsvenskan köpte HD så verkar detta ha förändrats, jag ser hur allt fler välskrivna & icke-hatiska kommentarer får stå kvar även om dom är hårt kritiska till diverse PK-företeelser. Något som hade varit helt otänkbart tidigare.
En artikel om något idiotiskt "hen"-initiativ fick massivt med hård kritik, bara som ett exempel bland många.
Så man undrar ju vad som hänt. Har man fattat att det är dåligt för upplagesiffrorna att skrämma bort läsare eller har man helt enkelt inte tillräckligt med personal kvar för att sköta censuren?
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article20345813.ab
Lindberg får skithink efter skithink öst över sig, och det är inte utan att man undrar över varför kommentarsfältet är öppet, och över Aftonlögnens tankar om dissonansen mellan en ledarskribent och läsarna.
Som en parentes var en av de ytterst få som stöttade Lindberg en lika kolerisk som korkad Maria Mörk. Kan det möjligen vara den Anna-Maria Forssell Mörk från Vänsterpartiet Bollnäs som propagerade för en mångfaldsdemonstration efter en mångfaldsgruppvåldtäkt?
.