Citat:
Ursprungligen postat av
commandaria
I en demokrati ska LAGSTIFTNINGEN och till denna kopplade- RÄTTSÄKERHET vara ett fundament. Av egen och andras erfarenhet vet jag att Sverige brister i detta. Tack och lov så överlevde vi. Men någon real upprättelse är det slöseri med tid, kraft och pengar att försöka få för oss i den kategori vi tillhör..
[B]Yara drabbades helvetiskt på alla sätt av det ONDA (som myndigheters TJÄNSTEMÄN (t ex inom socialotjänsten..) OCH enskilda bland hennes familje/släkt/klanmedlemmar tillsammans gjorde och inte gjorde mot henne) än vad man tror att människor kan tillåta sig att göra mot andra i ett land som Sverige!
Vågar man hoppas att Yara bevärdigas med att åtminstone Hovrätten GÖR RÄTT! ??[/b]
Att göra rätt postumt, är att granska bevisen och se till att ingen av dessa kan dömas på bekostnad av den andre gärningsmannen, oavsett vad som rörde sig i deras sjuka skallar. För vad andra människor tänker är bara spekulation! Ännu värre är att spekulera i vad någon uppfattar!
För sanningen är att ingen vet vad som rör sig i dessa sjuka hjärnor. Det är pinsamt att ens ge sig in på äventyret i en tingsrätt och göra en bevisvärdering på spekulationer om, vad en arabisk hemmafru fattar eller vad en arabisk jurist uppfattar. Det en domstol ska göra är att utgå från gärningsbeskrivningen.
Det enda rättsäkra är att göra en bevisvärdering utifrån Yaras skador när hon lämnade hemmet på en bår, sönderslagen till döds, med beaktande att hon gick hem på egna ben!
Oavsett vem som gav det dödande slaget var det endast dessa gärningsmän på plats i lägenheten, som är lyhörd.
Min uppfattning är klar. De kan båda ha "tänkt" att Yara har nio liv, men de visste båda att hon led av denna tortyrliknande misshandel. Jag vill se de båda dömda som medgärningsmän för synnerligen grov misshandel. Och utvisning till Gaza.
Och att hovrätten nedsätter skadeståndet till noll kronor, då skitföräldrarnas agerande medverkat till denna tragedi. Vi hade nyss ett rättsfall där ett skadestånd inte beviljades då offret varit frivilligt på plats, som en kompis och umgåtts med gärningsmännen. Med andra ord, man får skylla sig själv om man ger sig i lag med kriminella och annat slödder.