2015-02-24, 02:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
å var har du livet då, om inte inom dig ?

Inga protester där. Det jag opponerar mig emot är att möjligen kalla "liv" för 'gud' utan nån anledning.
Citera
2015-02-24, 02:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur ska du ha det, först skriver du att hen inte har något att komma med, i nästa stund vill du ha bevis från hen. Men hen har ju inget att komma med, eller hur var det?
Citera
2015-02-24, 02:42
Medlem
goran744s avatar
Mycket intressant att Gud fortfarande är i topp efter några tusen år. De flesta stjärnor bleknar efter ett par månader.
Bara detta att vi efter så många år pratar OM Gud är bevis nog för mig. Gud existerar utan att ens existera fysiskt här bland oss

Kan man säga annat än Amen.
Citera
2015-02-24, 03:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Mycket intressant att Gud fortfarande är i topp efter några tusen år.

Inte så märkvärdigt. Det är först nyligen det har kommit solida underlag för bemötanden av "arguments from ignorance".

Citat:
Bara detta att vi efter så många år pratar OM Gud är bevis nog för mig.

Men eftersom du sannoliken inte vet ... eller VILL veta ... vad ett bevis är, så betydar det inte så mycket.

Citat:
Gud existerar utan att ens existera fysiskt här bland oss

Ja, i din retorik.

Citat:
Kan man säga annat än Amen.

Försök med "svammel".
Citera
2015-02-24, 03:04
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Gud existerar utan att ens existera fysiskt här bland oss

Med den logiken så kan lika gärna säga att Hitler existerar också.
Citera
2015-02-24, 03:13
Medlem
goran744s avatar
jag håller med Albert Einstein: Den som ser universums perfektion och ändå förnekar Guds existens är en dåre.
Ju mer man ser universums komplexitet ser man att chansen för att allt är endast slumpmässig sammansättning av partiklar sjunker till , tja......GUD igen.
Människan använder ca 3 procent av sin lilla så att säga intelligenta hjärna ändå kan vi skapa flygplan oj, oj,oj.....GUD.
Man kan ju inte bära in Gud på ett laboratorium och fastställa... nej men titta där är ju Gud.
Med vårt 3% :a hjärnklumperi så kan vi ana att Gud finns där men det sista steget till Gud får vi allt lov att ta själva. Kanske de 97% tillhör Gud då.........
Ja det är mina bevis för idag.
Citera
2015-02-24, 03:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Med den logiken så kan lika gärna säga att Hitler existerar också.
ja visst gör han det men som en mycket, mycket död Hitler.
Senast redigerad av goran744 2015-02-24 kl. 03:23.
Citera
2015-02-24, 03:33
Medlem
Ereses avatar
Citat:
visst gör han det

Se där.

Citat:
Albert Einstein

Einstein sade många saker. Bland annat sade han så här något år innan sin död:

"The word God is for me nothing more than the expression and product of human weakness, the Bible a collection of honorable, but still purely primitive, legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation, no matter how subtle, can change this for me"

Citat:
3%

Det är inte 3 %. Det är 10 %. Och det finna inga belägg för det.

http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html
Citera
2015-02-24, 03:35
Medlem
Citat:
livet är inom dig, du tror på livet, vet att livet finns. Sen om du kallar livet för Gud eller - det är upp till dig.
Nej, det är jag som lever, inte något liv inom mig. Jag är inte gravid. Jag är vid liv (levande) tills jag blir hjärndöd. Sluta använda ordet liv fel.
Citat:
Alla tror på känslan kärlek, även ateister. Alla människor skulle jag påstå.
Ja precis. Det är inte känslan kärlek man diskuterar när man diskuterar Guds existens och använder begreppen teism och ateism. Det är bara skitsnack att hävda att gud är kärlek. Du misshandlar det svenska språket och gör dig själv till åtlöje.
Citera
2015-02-24, 05:09
Medlem
ShaidarHarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Jag tror själv inte på gud.
Kan du ge mig bevis på att han inte finns.

You can´t prove a negative.

Kan du bevisa att jultomten, enhörningar, spaghettimonstret, flygande tekannan, etc, etc inte finns?
Citera
2015-02-24, 08:52
Medlem
Citat:
ja visst gör han det men som en mycket, mycket död Hitler.

då är Gud både död och levande.
Citera
2015-02-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Nej, det är jag som lever, inte något liv inom mig. Jag är inte gravid. Jag är vid liv (levande) tills jag blir hjärndöd. Sluta använda ordet liv fel.
Ja precis. Det är inte känslan kärlek man diskuterar när man diskuterar Guds existens och använder begreppen teism och ateism. Det är bara skitsnack att hävda att gud är kärlek. Du misshandlar det svenska språket och gör dig själv till åtlöje.

snacka om att göra sig till åtlöje, det är självklart att du har liv inom dig, hur tror du annars dina organ ska fungera om det inte är liv inom dig.
det är kanske du springer igång ditt hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in