2015-07-28, 12:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja och jag lider ej av det. Lever liksom inte som du i ett kastsamhälle och vet att även du kommer att sluta som en fin liten jordgubbe till slut.

...

Om det är GUD eller ödet ,har jag inte den blekaste aning om, har du?

Att du ... kanske av princip ... väljer "goddag ... yxskaft"-retorik som ditt huvudsakliga inslag på religionsforumet är din (och forumpolicy-administratörernas) sak.

VARFÖR du gör det är en gåta ... du demonstrerar ju tydligt att du inte har några intentioner om att delta i en DEBATT och än mindre en debatt om specifika frågor (d.v.s. för tillfället guds-bevis).

Citat:
Under tiden skall du finslipas vilket du vill eller inte.

Vad har det med saken att göra (frånsett den totala brist på belägg)?
Citera
2015-07-28, 12:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ja och jag lider ej av det. Lever liksom inte som du i ett kastsamhälle och vet att även du kommer att sluta som en fin liten jordgubbe till slut.
Under tiden skall du finslipas vilket du vill eller inte.
Om det är GUD eller ödet ,har jag inte den blekaste aning om, har du?
Nej men du kan ändå visa den ödmjukheten att inse,
att det är vi andra som får lida av din idioti.

Hade det varit i RL du gått på som du gör här, hade man bara ringt 112 och polisen hade plockat med dig för ofredande och de fina människorna i vita kläder hade fått ta hand om dig tills du blivit frisk när man insett hur sjuk du är.

Och jo vi lever alla i ett kastsamhälle vare sig vi vill eller ej.
Finns alltid markörer som avspeglar högre och lägre kast i ett samhälle.
Det är bara naivt att tro något annat.
Citera
2015-07-28, 12:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej men du kan ändå visa den ödmjukheten att inse,
att det är vi andra som får lida av din idioti.

Hade det varit i RL du gått på som du gör här, hade man bara ringt 112 och polisen hade plockat med dig för ofredande och de fina människorna i vita kläder hade fått ta hand om dig tills du blivit frisk när man insett hur sjuk du är.

Och jo vi lever alla i ett kastsamhälle vare sig vi vill eller ej.
Finns alltid markörer som avspeglar högre och lägre kast i ett samhälle.
Det är bara naivt att tro något annat.
Jag är så i verkliga livet och ej som du antar jag, som gömmer dig bakom dataskärmen och kallar folk för idioter.
Kan inte tänka mig att du gör det i verkliga livet, eller så gör du det. Vet inte.
Vad det nu har med Guds bevis att göra.
Citera
2015-07-28, 13:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är så i verkliga livet

Det märks inte i den substanslösa retorik som du på denna tråd har manifesterat som:

1/ Ett halvstekt försök på att passivt hänga på missionsmanualens "Intelligent Design" och "finetuning".

2/ En total okunskap om ... eller aktivt förnekande av ... vad "bevis" är. Något (~bevis-föring) du försökar ersätta med omfokuserande och totalt irrelevant pladder.
Citera
2015-07-28, 13:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det märks inte i den substanslösa retorik som du på denna tråd har manifesterat som:

1/ Ett halvstekt försök på att passivt hänga på missionsmanualens "Intelligent Design" och "finetuning".

2/ En total okunskap om ... eller aktivt förnekande av ... vad "bevis" är. Något (~bevis-föring) du försökar ersätta med omfokuserande och totalt irrelevant pladder.
OCH ditt bevis på Guds existens eller icke existens är?
Citera
2015-07-28, 13:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Omfokuserings-retoriken igen.

Jag har redan framfört en hel del kommentarer om det på denna tråd.
Citera
2015-07-28, 15:28
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Vilket är ditt eget bevis på gudens existens? Plancktid?
Citera
2015-07-28, 15:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Vilket är ditt eget bevis på gudens existens? Plancktid?
Nej jag har inga bevis att ge dig,har du något att ge mig?
Citera
2015-07-28, 15:46
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Tänkte bara att du brukar vara snabb att hänvisa andra till trådämnet när du börjar inse att du själv är ute och cyklar, men det gäller väl bara andra då antar jag. Själv tar du dig rätten att både yra och örla om plankor och annat trams.

Men ok, du har alltså inget att tillföra tråden. Vi andra får väl vänta tills någon drar upp ett nytt argument vi kan skjuta i sank.
Citera
2015-07-28, 15:50
Medlem
Citat:
Du måste defienera gud först. Sedan kan vi tala om bevis för dennes existens eller ickeexistens.
Att säga "gud" betyder ingenting. Beskriv den gud du tror på och hur/om denne ens "aktivt deltar" här på jorden.
Citera
2015-07-28, 15:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du måste defienera gud först. Sedan kan vi tala om bevis för dennes existens eller ickeexistens.
Att säga "gud" betyder ingenting. Beskriv den gud du tror på och hur/om denne ens "aktivt deltar" här på jorden.
Har jag redan gjort.
Citera
2015-07-28, 15:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Tänkte bara att du brukar vara snabb att hänvisa andra till trådämnet när du börjar inse att du själv är ute och cyklar, men det gäller väl bara andra då antar jag. Själv tar du dig rätten att både yra och örla om plankor och annat trams.

Men ok, du har alltså inget att tillföra tråden. Vi andra får väl vänta tills någon drar upp ett nytt argument vi kan skjuta i sank.
Du kan ej skjuta det i sank för du står själv i gungflyet så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in