2015-02-24, 01:17
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag har skrivit om och om igen, Jesus är Gud.

men meningen med denna tråd är att bevisa om gud finns och du säger att man får personliga meddelanden från jesus, har du fått det?
Citera
2015-02-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
men meningen med denna tråd är att bevisa om gud finns och du säger att man får personliga meddelanden från jesus, har du fått det?

Jag skriver att Jesus är Gud.
Om du söker Jesus med ett öppet hjärta kommer han att svara dig.
Citera
2015-02-24, 01:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
det kallas för att du lyssnar på din tro.

Nej men ååååå vad rädd jag blir. Helvetet väntar för Gabrielle......å hemska tanke.
Gabrielle.... lyssnar på sin tro mer än till Mitthopp! Hon tror på Gud... men oj, oj,oj.
Gud i himmelen vilken syndare hon är......Helvetet väntar runt hörnet, det brinner i knutarna.

Ja du Gud har det inte lätt inte. Undrar hur många gånger han ruskat på huvudet och suckat under de här tusentals åren (om han nu har ett huvud).

Jag tror att GUD existerar och har inga bevis på saken mer än att vi ännu efter fler tusen år diskuterar NOAK, Jesus, Gud, Fan själv... och Johannes döparen(ilsken gubbe)
Ja vad skall man säga. Amen kanske.
Citera
2015-02-24, 01:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag TROR får jag återigen säga då.

Vad har det med "bevis" att göra?

Citat:
Jag lyssnar på det jag vet att finns.

Det du tror du "vet".

Citat:
BUDSKAPET och det JESUS var hit och pratade om samt visade oss. Detta lyssnar jag på. Om du inte förstått vad lyssna innebär.

Och när kommer bevisen?

Citat:
Ja den handlar om Gud och hans existens eller inte existens ja.

OCH om bevis för detta.

Citat:
Har du något bevis att lägga fram för Herren å hans vägnar?

Ta din egen bevisbörda.
Citera
2015-02-24, 01:22
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:

Inte för att det svarade på frågan men okej
Citera
2015-02-24, 01:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Hur ser du det som "bevis"? Och för vad?
Citera
2015-02-24, 01:24
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej men ååååå vad rädd jag blir. Helvetet väntar för Gabrielle......å hemska tanke.
Gabrielle.... lyssnar på sin tro mer än till Mitthopp! Hon tror på Gud... men oj, oj,oj.
Gud i himmelen vilken syndare hon är......Helvetet väntar runt hörnet, det brinner i knutarna.

Ja du Gud har det inte lätt inte. Undrar hur många gånger han ruskat på huvudet och suckat under de här tusentals åren (om han nu har ett huvud).

Jag tror att GUD existerar och har inga bevis på saken mer än att vi ännu efter fler tusen år diskuterar NOAK, Jesus, Gud, Fan själv... och Johannes döparen(ilsken gubbe)
Ja vad skall man säga. Amen kanske.

Men vart skulle du lägga dig i skalan från 1 till 10 på hur säker du är att Gud finns?
Citera
2015-02-24, 01:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men vart skulle du lägga dig i skalan från 1 till 10 på hur säker du är att Gud finns?

Vad har en sån "poll" om subjektivitet med bevis-frågan att göra?
Citera
2015-02-24, 01:26
Medlem
Ereses avatar
Om Gud finns varför tillåter han skit som till exempel att oskyldiga barn får cancer? Och om det inte är han som ger det varför stoppar han det inte?
Citera
2015-02-24, 01:27
Medlem
Citat:
Inte för att det svarade på frågan men okej

tråden handlar inte om mig eller dig, eller någon annan, utan om Gud finns, ger man sig till känna om att Gud existerar eller finns, eller sin tro på Gud, så vill man ( alla som läser inlägget ) veta HUR du vet att Gud finns.

Man kan inte hävda att man tror på jesus och Gud genom tro och det är beviset.

Jag skriver till dig att om du tror på Jesus som är Gud, sök Gud, du kommer att få ett personlig meddelande från Jesus Kristus Guds son som är Gud.

Om du läser Apg i bibeln, ser du tydligt att judarna fick bevis för att jesus var uppstånden.

Detta är din uppgift i livet att ifrågasätta om du tror.
Citera
2015-02-24, 01:27
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad har en sån "poll" med bevis-frågan att göra?

Om man anser att man ligger på 10 så måste man ha självklara bevis på att Gud finns.
Citera
2015-02-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Om Gud finns varför tillåter han skit som till exempel att oskyldiga barn får cancer? Och om det inte är han som ger det varför stoppar han det inte?

fråga Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in