2015-02-23, 23:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Kan vi inte istället enas om att inga gudsbevis existerar eftersom inga gudar existerar eller har någonsin gjort

Existerar något överhuvudtaget Gud? Jag? Du? finns vi? Kan vi inte enas om att vi inte existerar
Citera
2015-02-23, 23:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och vad har ditt substanslösa, retoriska predikande med tråden att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Mycket! Jag pratar om Guds existens.

Samtidig som du totalt ignorerar det här med "bevis" i ditt bedrövliga såpbox-predikande.
Citera
2015-02-23, 23:42
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Samtidig som du totalt ignorerar det här med "bevis" i ditt bedrövliga såpbox-predikande.

Har du någonsin fått ett konkret bevis från någon troende från en enda religion om att Gud existerar?
Om inte... vad håller du på med?
Citera
2015-02-23, 23:43
Medlem
Citat:

ja, det blir en återvändsgränd hela tiden.
Citera
2015-02-23, 23:44
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Existerar något överhuvudtaget Gud? Jag? Du? finns vi? Kan vi inte enas om att vi inte existerar

Är du dum eller? Att du och jag finns är väl ganska självklart? Men att Gudar existerar är ytterst osannolikt.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja jag ignorerar det totalt. Jag tror på Gud och dennes existens kan du bevisa att jag tror fel?
Citera
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Har du någonsin fått ett konkret bevis från någon troende från en enda religion om att Gud existerar?
Om inte... vad håller du på med?

Precis, varför ska vi ens bry oss om Gud kan bevisas när det inte går att bevisa Gud. VI KAN BARA TRO.
Citera
2015-02-23, 23:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Kan vi inte istället enas om att inga gudsbevis existerar eftersom inga gudar existerar eller har någonsin gjort

Det finns tydligen en hel del konsensus omkring ofalsifierbarheten av 'guds'-bevis. Från pådyvlande teisms sida anses detta uppenbarligen att ge grönt ljus för predikande istället.
Citera
2015-02-23, 23:46
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ja jag ignorerar det totalt. Jag tror på Gud och dennes existens kan du bevisa att jag tror fel?

Ingen kan göra det. Tro eller inte tro, vem bryr sig, tro bara.
Citera
Medlem
Citat:

det har vi gjort flera gånger men du tror inte på oss, du tror på Gud och jesus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
Jag tycker att det bästa är att alla håller sig till sin tro, snälla detta är en väldigt känslig fråga och människor tar det på största allvar. Jag söker sanningen. Lyckas någon övertyga mig om något är jag öppen för det.
Om folk säger att dom tror på Gud i bibeln ,men blundar för 2/3 av bibeln,så får dom räkna med lite "påhopp".
Citera
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
Jo men vi kan också enas om att man kan tro på något utan bevis.

Gör man märkliga påståenden kommer man att bli ifrågasatt och tror man på rena dumheter får man finna sig i att bli häcklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in