2015-02-23, 20:18
Medlem
Hon verkar vara 49 år. Borde finnas roligare saker att titta på m a o. Mytoman? Önsketänkande?
Citera
2015-02-23, 20:18
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Nu verkar det som att vi aldrig ska få reda på vilken tv-kändis som i princip våldtagit Sara Kadefors medan hon skrevade på ett gym på Söder i Stockholm. Trist!

De flesta namnförslag som setts i tråden tillhör endera den homosexuella delen av manssläktet, eller redan avlidna norrlänningar (Staffan Ling, fd lokförare från Vännäs och skådespelare i julkalendern,gick troligen bort 2007).

Så nu står hoppet till att något vittne till eventet hör av sig endera till denna tråd, eller direkt till Efterlyst på svt.se. Sara Kadefors skrev vårdas på Ersta sjukhus på Södermalm. Blommor undanbedes.
Staffan Ling lever i allra högsta grad men jag tror inte han springer på gym på Söder heller.
Citera
2015-02-23, 20:47
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Staffan Ling lever i allra högsta grad men jag tror inte han springer på gym på Söder heller.

Gör han?
Det var trevligt att höra! Men han kan ju inte uteslutas som gärningsman bara för att du..."tror inte att han springer på gym på Söder..."

Det enda vi vet med säkerhet är ju att våldtäktsmannen heter Staffan i förnamn. Vi har ju Staffan Heimers*n att kolla upp. Han erkände potensproblem i en krönika i Aft*nbladet för ett år sedan, och någon grävare här kan kanske få fram om han bor på Söder i stockholm? Alternativt, någon annan stadsdel, men har Accesskort till Tunnelbanan.
Potensbekymmer hos äldre herrar leder som bekant ofta till ett osunt intresse för yngra kvinnliga skönheter, vilket i och för sig gör att våldtäkten av Sara Kadefors framstår i en än mer dubiös dager.
Citera
2015-02-23, 21:03
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Gör han?
Det var trevligt att höra! Men han kan ju inte uteslutas som gärningsman bara för att du..."tror inte att han springer på gym på Söder..."

Det enda vi vet med säkerhet är ju att våldtäktsmannen heter Staffan i förnamn. Vi har ju Staffan Heimers*n att kolla upp. Han erkände potensproblem i en krönika i Aft*nbladet för ett år sedan, och någon grävare här kan kanske få fram om han bor på Söder i stockholm? Alternativt, någon annan stadsdel, men har Accesskort till Tunnelbanan.
Potensbekymmer hos äldre herrar leder som bekant ofta till ett osunt intresse för yngra kvinnliga skönheter, vilket i och för sig gör att våldtäkten av Sara Kadefors framstår i en än mer dubiös dager.
Jag tycker bara att Staffan Ling känns extremt långsökt. Han är 70, bor och verkar i Umeå.

Det måste ju finnas fler Staffan som passar mycket bättre in.
Citera
2015-02-23, 21:14
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag tycker bara att Staffan Ling känns extremt långsökt. Han är 70, bor och verkar i Umeå.

Det måste ju finnas fler Staffan som passar mycket bättre in.

Kan så vara. En sökning på Eniro ger vid handen att det finns 168 Staffan skrivna på Södermalm i Stockholm. Nu har jag inte tid ikväll att parallellköra Lexbase med dessa namn, men återkommer imorgon.

Vi ska nog hitta den jäveln, Sara!
Citera
2015-02-23, 21:19
Medlem
knullklassons avatar
Det finns ju en annan Staffan med mångårigt förflutet som programledare, Dopping!
Citera
2015-02-23, 21:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Kan så vara. En sökning på Eniro ger vid handen att det finns 168 Staffan skrivna på Södermalm i Stockholm. Nu har jag inte tid ikväll att parallellköra Lexbase med dessa namn, men återkommer imorgon.

Vi ska nog hitta den jäveln, Sara!
Exakt! Här ska grävas. Jag accepterar inte att min gamle barndomsidol hängs ut som vanvettig skrevfluktare.
Citera
2015-02-23, 21:26
Medlem
Har absolut ingen aning om vem hon är, men det finns ju många situationer där man glor automatiskt utan att vilja egentligen. Som en tidigare talare sa, om kläderna sitter roligt, man kan fastna med blicken lite oturligt, har hänt mig ett par gånger, samt många andra situationer, är ju långt ifrån 100% chans att det var nåt sexuellt.
Citera
2015-02-23, 21:32
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det finns ju en annan Staffan med mångårigt förflutet som programledare, Dopping!

Nu har vi den fan!!!!! Han bor i Nacka, ett stenkast från Söder. Troligen gymmar han på hemväg från jobbet, och sen åker han hem med SL-bussen, 71:an går från Ersta Sjukhus i princip raka vägen till Nacka Strand.
Puh, det tog ett par timmar , Sara, men nu vet vi att det var Staf*an Dop*ing som var mansgrisen, fast du inte ville skriva ut namnet i din krönika.

Hoppas nu att du kan skreva i lugn och ro framöver på gymmet utan att ha en dreglande kändis i närheten.
Citera
2015-02-23, 21:38
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Sara Kadefors kåserar varje helg i GP:s supplement Två dagar. I senaste numret skriver hon om en man, en "känd TV-profil" från hennes uppväxt, som härförleden "stirrade rakt in i" hennes skrev när hon skrevade upp vid en träningsmaskin på gymmet: http://www.gp.se/nyheter/kronika/1.2...ra-pa-sin-vakt

Vem är denne man, tro?

Sara Kadefors är skriven i Stockholm, på Tantogatan (Södermalm), så det lär väl vara nåt gym där i närheten, som båda dessa personer exercerar musklerna på.

Vet nån vilket gym S. Kadefors tränar på och vilken "känd TV-profil" hon kan tänkas åsyfta?

Aningen komisk är manshataren Kadefors i slutet av kåseriet, när hon skriver:

"Jag ser med glädje fram emot att få uppleva effekterna av den pågående, feministiska rörelsen i Sverige. Tänk att slippa vara på sin vakt. Risken är dock att det går betydligt snabbare (för mig) att invänta den avsexualiserade ålderdomen, då inte en jävel bryr sig om att man skrevar."

Jo, så är det. När de är unga och ser relativt rätt bra ut, då hatar de att män kollar på dem. Men när de är helt passé, då saknar de de blickar de tidigare fick!

Har nu läst den. Jisses vilken smörja som fiiina GP serverar läsarna!

Krönikan kan antingen vara helt påhittad. Nåt slags åldersångest tycker jag mig tolka in i den.

Eller så var där en äldre man, uppenbart kändis som inte förstod att SK inte ville bli tittad på. Nu kunde hon ju valt en annan maskin medan han satt där, men ändå... och stackars SK som dessutom flera gånger sprungit på en annan snuskhummer med imponerande CV (han var säkert vit också).
Detta är viktiga grejer, minsann! (obs ironi)
Citera
2015-02-23, 22:24
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita

Krönikan kan antingen vara helt påhittad. Nåt slags åldersångest tycker jag mig tolka in i den.

Åldersångest är ett utmärkt begrepp i det här sammanhanget
Citera
2015-02-23, 22:51
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Sara vem? Och varför skulle man vilja se just hennes fitta? Är den speciell på något vis?
Nu var det ju inte själva fitt*n som exponerades. Hon hade spandexbyxor och trikåtopp samt rosa Nikedojor med såna där korta sockor som slutar nedanför ankeln. Vita.
Det som väckte uppseende bland de gymmande männen var hennes skrevande, och som det klarlagts här tidigare i tråden så våldtogs hon av den 59-årige tv/radioprofilen Staff*n Doppi*ng, boende i Nacka.

Trist historia. Men hon har ju kommit ut i Göteborgsposten med hela berättelsen. Modigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in