Citat:
Ursprungligen postat av
tinaslut
Ja, vilken situation tycker du låter mest allvarlig? En hund som angriper ett litet barn och redan har åsamkat det skador - eller en gammal ledbruten och rörelsehindrad hund som drabbas av ett intrång på sitt revir och blir attackerad av en aggressiv polishund och en adrenalinstinn polis? I det första fallet kan det handla om att rädda liv. I det andra fallet blir det hela till en ren avrättning av en oskyldig hund.
Seriöst: hur kan du bara fortsätta att försvara Anders?
Nu skriver jag på samma sätt som ditt resonemang ser ut i syfte att få dig att förstå varför jag "försvarar" någon.
En liten hundvalp som springer efter en mus in på ett dagis och sedan bjussar lite leksamt med ett barn kan omöjligt bli lika allvarligt som en stor fullvuxen hund som går till direkt angrepp mot en för hunden okänd människa som, bara på ren tur var polis och lyckades därför försvara sitt liv innan angreppet hann genomföras.
Hur kan du försvara en sån hund och ens undra varför polisen inte behövde skjuta hundvalpen på dagis??
Alltså, du hittar på en verklighet, och sedan går du till angrepp utifrån din påhittade verklighet, inte den faktiska verkligheten. Därför undrar jag fortfarande var du får allt ifrån? Är som sagt inte ute efter att försvara någon, även om det är bekvämt för dig att påstå det för att slippa svara seriöst på mina frågor.