2015-02-23, 20:10
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Erm, detta höjer ju snarare pressen på Brynäs om något.
Ja, jag kan se det framför mig. Paniken i Bengtzéns ögon när han läser att Rödin hellre spelar i Brynäs än i konkurerande lag, kan ju inte finnas något som får en sportchef att kallsvettas så som en spelare med lite klubbhjärta. Samtidigt sitter skinkan (eller vad nu Luleås stormogul heter) i tinget uppe i Norrbotten, gnider sina händer och konstaterar: "Aha! Nu får Brynäs det hett om öronen!"

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
För vem? Att klubb och spelare inte kommer överens händer ju hela tiden... Gunderson sa ju in i det sista att han gärna ville vara kvar men alla vet hur det gick.
Nja Kungen sa väl att det antingen är Brynäs eller KHL. Han avskrev aldrig KHL vad jag vill minnas.
Citera
2015-02-23, 20:24
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Tror tyvärr inte det blir av. Nu kommer Luleå höja erbjudandet ytterligare precis som Stegen sa. Hoppas kan man alltid göra. All jävla heder till honom ifall han stannar trots skyhög lön i en annan klubb.

Det vore fel av Luleå Hockey att slösa pengar på Rödin.
Citera
2015-02-23, 20:28
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Pengar är väl inget problem i Luleå längre?
Citera
2015-02-23, 20:33
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Pengar är väl inget problem i Luleå längre?

Varför inte?
Citera
2015-02-23, 20:34
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Bwahahaha, okej. Då hur känner du kring att Luleå erbjuder en skyhög lön åt honom? Snarare pinsamt för Luleå om en spelare inte vill dit trots ett högt löneerbjudande.
Citera
2015-02-23, 20:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Bwahahaha, okej. Då hur känner du kring att Luleå erbjuder en skyhög lön åt honom? Snarare pinsamt för Luleå om en spelare inte vill dit trots ett högt löneerbjudande.

Vem har sagt att Luleå Hockey erbjuder en skyhög lön för Rödin? Ge mig en källa.
Citera
2015-02-23, 20:41
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Varför inte?

När Jacob Porsér pumpar in miljarder i klubben borde inte Rödins lön vara ett sånt stort bekymmer
Citera
2015-02-23, 20:50
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Vem har sagt att Luleå Hockey erbjuder en skyhög lön för Rödin? Ge mig en källa.
http://mobil.kuriren.nu/Sport/lulea-erbjuder-monsterlon-8105973.aspx

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241487.ab

Det var ju jättesvårt att googla.
Citera
2015-02-23, 20:58
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
När Jacob Porsér pumpar in miljarder i klubben borde inte Rödins lön vara ett sånt stort bekymmer

Ja eller hur. Det finns ju ingen som vet hur mycket pengar han kommer gå in med och under hur länge.

Dessvärre så verkar ju det som att folks förväntningar har stigit åt skyarna. En del tror att han ska in med 20 miljoner om året i tio år.
Citera
2015-02-23, 20:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
De har bränt alla pengar på Omark och Nilsson, de ska vara klara redan.
Citera
2015-02-23, 21:06
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
http://mobil.kuriren.nu/Sport/lulea-erbjuder-monsterlon-8105973.aspx

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241487.ab

Det var ju jättesvårt att googla.

I första artikeln svarar Osten:
"Det är en bra spelare, inget snack om saken. Ska han röra på sig vill vi också vara ett alternativ"

I artikel två säger han ungefär samma sak:
"Vi har inte diskuterat siffror så, han är Brynäs spelare och jag vet att han gillar Brynäs. Men om han bestämmer att röra på sig kommer vi att engagera oss hårt"

Ingenstans, läs igen, ingenstans ger han någon öppning om några som helst summor. Det är bara tidningen som spekulerar.

Sen ska du veta att Osten är en av de bästa i SHL att få spelare till bra kurs. Han kommer inte strö pengar över Rödin. Han kommer säkert få en bra lön men Luleå Hockey kommer inte vinna några budkrig.
Citera
2015-02-23, 21:27
Medlem
Ferross avatar
Känns helt ok om Rödin inte kommer till Luleå, förvisso är det en väldigt bra spelare men han är inte värd de pengarna som det har pratats som i media - om han inte tar ett jättekliv till nästa säsong. Sweatt hade jag däremot gärna sett Osten hugga på, det är en av SHLs bästa spelare, han sitter ju tydligen på 1+1 så det kanske går att lösa?

Annars ryktas det ju mycket om Omark, hade dock gärna sett att man tagit in en till forward som håller toppklass i SHL. Det ska bli intressant att se vad Osten kan vaska fram..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in