2015-02-02, 16:33
Medlem
Denna säsong hoppas jag på att HV skrämmer bort kvartsfinalsspöket, men i semifinal tar det stopp
Citera
2015-02-02, 17:01
Medlem
m4tt145s avatar
Känns hugget som stucket vilka som kvalar av Brynäs och Leksand, Djurgården lär också vara där nere och slåss.

HV åker ut i kvarten igen, hade vart kul om dom fick LHC. Frölunda floppar i år igen och åker ut i kvarten, Växjö chockvinner över SAIK i finalen.
Citera
2015-02-02, 17:19
Medlem
siryessirs avatar
http://www.nsd.se/sport/lulea-vill-varva-omark-ska-peta-ner-skelleftea-9051957.aspx

Nu börjar jag ju nästan bli lite orolig. Var kommer alla pengar ifrån?
Citera
2015-02-02, 17:21
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.nsd.se/sport/lulea-vill-varva-omark-ska-peta-ner-skelleftea-9051957.aspx

Lycka till, ska Luleå matcha ett KHL bud lär det kosta, bättre att satsa på Thoresen som ska flytta till Sverige/Schweiz.
Citera
2015-02-02, 17:21
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Att vissa pappor aldrig förstår att de stjälper mer än de hjälper. Ska pappa med över och försöka styra när han åker till nordamerika också?

Det där är ett problem som inte fanns för 15 år sedan. Det är en annan mentalitet idag där föräldrar lägger sig i mer och mer. Det är viktigt att ungdomslagen lär ut sunda värderingar till föräldrarna - hur konstigt det än må låta.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Lycka till, ska Luleå matcha ett KHL bud lär det kosta, bättre att satsa på Thoresen som ska flytta till Sverige/Schweiz.

Det är ju ett KHL-kontrakt med modifikation så att säga. Det är ju Jokerit vi snackar om och inte CSKA men det är klart, Omark kommer ju tjäna 400-500 k i månaden och sociala på det. Det kommer ju kosta klubben 530 - 660 k i månaden.

Det blir ju ett vågspel. Säg att man ökar spelarbudgeten med fem miljoner kronor. Det känns om du åker ut i kvartsfinal men går du till semifinal så kan det bli ett nollresultat.

Det är inte en orealistisk fantasi. Omark har många anledningar att komma hem men redan nästa år känns kanske för tidigt?
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-02-02 kl. 17:27.
Citera
2015-02-02, 17:25
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Längre kontraktstid, hemflytt och en hel del pengar kanske matchar det.
Citera
2015-02-02, 17:34
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Längre kontraktstid, hemflytt och en hel del pengar kanske matchar det.

Låter som något som lockar vid slutet av ens karriär när man passerat 33-strecket. Inte vid 28 års ålder då man presterar i Omarks klass.
Citera
2015-02-02, 17:55
Medlem
Citat:

Läste någonstans ett rykte om att en Die hard supporter som har blivit stenrik efter att ha sålt ett dataföretag eller liknande, har slantat upp
Citera
2015-02-02, 18:00
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runemannen
Läste någonstans ett rykte om att en Die hard supporter som har blivit stenrik efter att ha sålt ett dataföretag eller liknande, har slantat upp

Vad har det sålts för dataföretag i Sverige den senaste tiden som gjort folk stenrika? Minecraft är det senaste jag på rak arm kan komma på.
Citera
2015-02-02, 18:06
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:

Enligt Osten så är Lule bäst i Europa men dom är inte bäst i Sverige utan siktar fortfarande mot att ta sig dit, hur går det ihop? Räknas inte Sverige till Europa enligt Osten?

Jag tror osten har blivit besatt i att få Lule att bli lika dominerande som Skeå, och därför så shoppar han som aldrig förr med hjälp av pengar som inte finns, det luktar kk, det blir nog kommunen som får lägga ner ett äldreboende för att rädda lule efter säsongen.
Citera
2015-02-02, 18:42
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är ju ett KHL-kontrakt med modifikation så att säga. Det är ju Jokerit vi snackar om och inte CSKA men det är klart, Omark kommer ju tjäna 400-500 k i månaden och sociala på det. Det kommer ju kosta klubben 530 - 660 k i månaden.

Det blir ju ett vågspel. Säg att man ökar spelarbudgeten med fem miljoner kronor. Det känns om du åker ut i kvartsfinal men går du till semifinal så kan det bli ett nollresultat.

Det är inte en orealistisk fantasi. Omark har många anledningar att komma hem men redan nästa år känns kanske för tidigt?
Jokerit har väl samma ägare som SKA (Rotenberg) som är stenrik? Omark blir inte så mycket bättre än vad han är nu och kommer nog ta tillvara på det. Flyttar säkert hem senare men inte nästa säsong tror jag inte. Vore roligt om han skulle göra det dock.
Citera
2015-02-02, 20:03
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Fast nu var det ju upp till Frölunda att bevilja Luleå Hockeys dispens. Frölunda sade Nej.

Jag är rätt säker på att Jokerit inte har samma resurser som de rikaste lagen i KHL. Sen har man ju skatteregler som man inte kan konkurrera med.

Min poäng är - det är stor skillnad på de olika lagen i KHL. Därför blir det dumt att svepande termer tala om "nu ska man konkurrera med KHL-kontrakt".

Kolla upp vad Rotenberg erbjöd Selänne för 1 säsong.

Vill dem spänna musklerna så gör dem det. Få lag i ligan har samma ekonomiska förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in