Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Som någon skrev, den ryska krigsmakten har nu skickat in så mycket resurser och material i konflikten att det är svårt att dölja det. Dessutom har man använt cirka 35% av den totala mängden aktiva förband.
Man räknar med att cirka 50.000 soldater av de 250.000 som är i tjänst på papperet är tillgänliga i verkligheten. Ryssland har 148 fartyg men endast 42 av dessa är i brukbart skick. Likadant med flyget, hundratals plan med endast ett fåtal är flygdugliga i strid.
Med tanke på att Putin skickat in hundratals stridsvagnar sedan sommaren och fortfarande skickar fler så måste det ju gå åt fruktansvärt många i striderna. Frågan är hur länge reserverna räcker. Jag vet att Ryssland har tusentals stridsvagnar stående på kyrkogårdar men jag tror inte det är dessa som vi ser i Ukraina, än skall tilläggas.
Hursomhelst så är kostnaden hög och efter ett samtal med familjen igår så kom även beskedet att i vissa statliga sektorer så har personal fått sin lön minskad med 70%.
När kvinnan frågade hur hon skulle överleva på en lön som inte finns så svarade chefen bara;
"Om du älskar ditt land så gör du det".
Kan utav förklarliga skäl inte ge någon källa eftersom detta bara är personliga berättelser innifrån Ryssland.

Wow det där suger så in i helvete, ändå så sitter Putin på 200 miljarder undanstoppat på nåt konto läste jag igår.
Hittade just detta, ryss-separatisterna verkar inte trivas, har sett video tidigare då rysk militär läxar upp en separatist, men detta har jag än inte sett.
Första videon, Givi den lille grisen spöar en av sina egna, anledning vet jag ej, va nåt om en fylla?
Den andre vet jag ingenting om direkt.
http://www.liveleak.com/view?i=c42_1424688891
Jaha andra videon va "Commander beating soldier because he deserved. Commander think soldier deserter from battle. Commander saying strong words (silents) and call him 'shit from Moscow"
Jag kan ju tänka mig att man inte ger tillbaka på överordnad, men den där sista hade jag sänkt, grävt ner och hållt käft sen.
Enligt kommentarerna hade ena varit full och skjutit mortar, vet ej om liken på flaken hade med det att göra, den andre hade flytt fältet som va under beskjutning?