Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
KHK saknar historia, men har hittat en nisch. Gör man något utöver "köpa köpa köpa skaffa namnkunnig coach" så är man mera värd än annat valfritt kommundopat plastlag. Men du har väl en poäng där.
LHC, ÖHK, Växjö kan gå som tåget med det underlag som finns. Jag tror dock vanlige Svensson hellre ser ett klassiskt lag i slutspelet på TV4. Man må hata DIF eller FBK eller Frölunda, men de engagerar åtminstone.
Engagerar verkligen FBK? De var väl intressanta för 10 år sedan, nu känns det som ett av de mest ointressanta lagen i SHL, skulle personligen säga att det är ett av de lag jag minst av allt skulle välja att titta på mo det fanns alternativ, tillsammans med Linköping, Växjö och Örebro, som inte framkallar några som helst känslor för min del.
FBK är väl lite som Skellefteå, folk var intresserade för att det var en stormakt i svensk hockey, när de inte är bra så är ingen förutom det egna laget intresserade, om det inte finns någon lokalkonkurrent förstås.
Djurgården och Frölunda engagerar säkert de stora massorna på ett annat sätt, men det beror nog mer på varifrån de kommer mer än något annat.