Citat:
Ursprungligen postat av
redbullz
tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner
Right. For det vill man ju.
Iaf.
Prova att ga i en tjejs skor (nej, inte hennes fysiska skor).
Du varken ser svarigheterna, eller kan uppleva dom. Men tro inte for en sekund att de inte finns.
Och de axlar dom varje dag. Skulle vi man gora det samma tror jag manga skulle brytas ner.
Jag tror att de psykiskt ar mer rustade for langa, utstrackta tider av stress och svarigheter. For de utsatts av det konstant. 'ts a mans world

Mann kan mojligen hantera sig kortare perioder av hogre stress, men langre, oh boy...
For klarhetens skull: feminister har gjort alla konen en disfavor.
Kanske har de vissa poanger, men eftersom taktiken ar att se mans ondska i allt har det gatt helt bonkers. Tror t.o.m. att utan feministers arga skrik skulle du, TS, mojligen aldrig startat en sjalvhavdande trad som den har. Vilket ar en otrolig synd.
Alla sjalvstarka systrar, mammor. Alla som kampar lika hart, om inte hardare, for att fortfarande finna sig i en situation dar de fortfarande varderas mindre (eller som TS tycker, "ar sa mycket lattare att trycka ner"), de ar nog mycket starkare an vad jag ar.