På tal om Testo + hcg;
Min läkare vill göra ett uppehåll i min nebidobehandling (har behandlats i ca 1½år) för att frysa in spermier. Gjorde en spermaanalys i höstas och det var helt blankt. Jag är i mitten av 20-års åldern och vill absolut skaffa barn någon gång i framtiden, MEN bara tanken på hur jag mådde innan insatt behandling samt måendet under de korta svackorna mellan varje injektion så kommer jag blankt säga nej till att avbryta/pausa min behandling.
Min vilja är att få tillsatt hcg parallellt med Nebido plus ev. hmg om det inte visar sig fungera med endast hcg.
Jag har samlat på mig ett flertal studier där man behandlat med hcg parallellt med exogent testosteron för att hålla igång den intratestikulära testosteronproduktionen samt upprätthålla spermaproduktionen.
Jag vill delge dessa med er, för där finns säkert personer som är i eller kommer befinna sig i samma situation som mig.
För övrigt har jag läst på amerikanska TRT-brädor att män har fått insatt hcg + ev. clomid
under sin TRT-behandling och fått igång sin spermaproduktion trots att man tillfört exogent testosteron under tiden.
- LOW DOSE HUMAN CHORIONIC GONADOTROPIN PREVENTS
AZOOSPERMIA AND MAINTAINS FERTILITY IN HYPOGONADAL
MEN ON TESTOSTERONE REPLACEMENT THERAPY.
D. Avila, P. R. Gittens, K. Hwang, J. W. Weedin, J. A. Rumohr,
L. I. Lipshultz. Urology, Baylor College of Medicine, Houston, TX; Urology,
Kelsey-Seybold Clinic, Houston, TX.
- Concomitant Intramuscular Human Chorionic Gonadotropin
Preserves Spermatogenesis in Men Undergoing Testosterone
Replacement Therapy
Tung-Chin Hsieh, Alexander W. Pastuszak, Kathleen Hwang and Larry I. Lipshultz*,†
From the Division of Urology, University of California-San Diego (TCH), San Diego, California, Scott Department of Urology, Baylor College of
Medicine (AWP, LIL), Houston, Texas, and Department of Urology (KH), Brown University School of Medicine, Providence, Rhode Island
- Low-Dose Human Chorionic Gonadotropin Maintains
Intratesticular Testosterone in Normal Men with
Testosterone-Induced Gonadotropin Suppression
Andrea D. Coviello, Alvin M. Matsumoto, William J. Bremner, Karen L. Herbst, John K. Amory,
Bradley D. Anawalt, Paul R. Sutton, William W. Wright, Terry R. Brown, Xiaohua Yan, Barry R. Zirkin,
and Jonathan P. Jarow
- The treatment of hypogonadism
in men of reproductive age
Edward D. Kim, M.D.,a Lindsey Crosnoe, B.S.,a Natan Bar-Chama, M.D.,b Mohit Khera, M.D.,c
and Larry I. Lipshultz, M.D.c
a University of Tennessee Graduate School of Medicine, Knoxville, Tennessee; b Mount Sinai Medical Center, New York, New
York; and c Scott Department of Urology, Baylor College of Medicine, Houston, Texas
Trevlig helg!