2015-02-05, 09:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superduperfisk
Läge att köpa då kanske?

Onekligen ett säkert kort. Häromdagen höjdes riktkursen till typ 350 dollar för 2015.

Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Sålde allt mitt innehav i Tesla idag, bra plus

När köpte du och vad var gav? Hur många köpte du?

Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Om X visas i Geneve så kanske vi får se nya nivåer. Men man vet aldrig, kanske är ökningen som varit nu just den förhoppningen.

Tror mer att det har att göra med de positiva uppdateringsnyheterna senaste tiden som ökar hastighet etc. Sedan har Model D kommit ut på marknaden mer rejält nu. Utöver detta närmar sig kvartalsrapport #4 för 2014 den 21:e februari.
Citera
2015-02-12, 00:13
Bannlyst
Tesla's loss wider than expected, sales fall short

Trist med oljepriset.
Citera
2015-02-14, 13:16
Medlem
Nu är det intressanta tider. Apple ska tydligen börja bygga elbilar (länk). För ett år sedan bestämde Tim Cook att apple ska bygga elbilar. Hundratals ingenjörer hos apple har arbetat med projektet sedan dess. Först nu blev det officiellt. Vad kommer hända nu? Kommer apple fullständingt krossa tesla och hela den moderna bilindustrin? Enligt ett rykte ska apple dessutom ha försökt köpa tesla och varit i hemilga samtal med Musk.
Citera
2015-02-14, 13:24
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu är det intressanta tider. Apple ska tydligen börja bygga elbilar (länk). För ett år sedan bestämde Tim Cook att apple ska bygga elbilar. Hundratals ingenjörer hos apple har arbetat med projektet sedan dess. Först nu blev det officiellt. Vad kommer hända nu? Kommer apple fullständingt krossa tesla och hela den moderna bilindustrin? Enligt ett rykte ska apple dessutom ha försökt köpa tesla och varit i hemilga samtal med Musk.

Apple är inte gud och Tim Cook är ingen visionär, han är en logistiksnubbe. Det är helt för tidigt att förutspå om de kommer "krossa" någon över huvud taget.
Citera
2015-02-16, 16:48
Medlem
PilotHockeys avatar
Jag tror inte någon kommer krossa Tesla. Tesla är just nu 5 år fram i tiden jämfört med alla andra elbilsaktörer. Tror inte någon kommer bli bättre innan 2030 innan jag ser det med egna ögon. Jävligt lätt att snacka men när dem väl börjar producera sina "otroliga elbilar som skall krossa Tesla" så går det inte så bra.
Citera
2015-02-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag tror inte någon kommer krossa Tesla. Tesla är just nu 5 år fram i tiden jämfört med alla andra elbilsaktörer. Tror inte någon kommer bli bättre innan 2030 innan jag ser det med egna ögon. Jävligt lätt att snacka men när dem väl börjar producera sina "otroliga elbilar som skall krossa Tesla" så går det inte så bra.

De närmaste är idag där tesla var 2006. Förvisso med större serier, men med sämre bilar än roadstern.
Citera
2015-02-17, 12:15
Medlem
PilotHockeys avatar
Lite Offtopic men kan inte någon MOD ändra titeln på denna tråden. "Köp aktier "I" Tesla Motors" skall det vara. Stör mig otroligt mycket på folk som skriver på och antyder ett bolag. Man köper en del I ett bolag, inte på ett bolag.
Citera
2015-02-17, 12:24
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Lite Offtopic men kan inte någon MOD ändra titeln på denna tråden. "Köp aktier "I" Tesla Motors" skall det vara. Stör mig otroligt mycket på folk som skriver på och antyder ett bolag. Man köper en del I ett bolag, inte på ett bolag.
Men det är ju bara "säkra pengar" när man köper pengar på ett bolag.
Citera
2015-02-22, 13:08
Medlem
raskenss avatar
Tycker Tesla motors är ett av de få riktigt roliga och spännande företagen som finns. Ett annat företag är Spacex som jag gärna hade köpt aktier i om det hade gått, mest för det företaget är så djvävulusiskt coolt. Det kan gå hur som helst men känns som dom faktisk har "apple" potential. Enligt den här intervjun med Elon så tror han (spola 15 minuter) att Tesla kommer vara lika stort som Apple om 10 år.

https://www.youtube.com/watch?v=wvB01EibT2g

Om man handlar Tesla aktier i dag för runt 200USD vad kommer denna aktie att vara värd om dom verkligen skulle växa så mycket på 10 år?

Tror knappast ryktet om Apples köp av tesla är seriöst. Elon skulle knappast vilja sälja ut sitt skötebarn oberoende vilket belopp han fick, Specellt om han har den ambitionsnivån han har. Tesla har ju inte heller finansiella problem.
Senast redigerad av raskens 2015-02-22 kl. 13:27.
Citera
2015-02-22, 13:40
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tror knappast ryktet om Apples köp av tesla är seriöst. Elon skulle knappast vilja sälja ut sitt skötebarn oberoende vilket belopp han fick, Specellt om han har den ambitionsnivån han har. Tesla har ju inte heller finansiella problem.

Håller med, Musk kommer inte sälja av detta. Min bild av Musk är att han befinner sig i detta spelet för att bygga sitt imperium och inte för kosing.
Citera
2015-02-22, 21:11
Medlem
raskenss avatar
Musk är smart, ohyggligt smart. Han har en naturvetenskaplig begåvning långt mer skärpt än de flesta. Ganska trevligt med en företagsledare som faktiskt kan fysik och naturvetenskap i fingerspetsarna kombinerat med en målmedvetenhet och en väldigt behaglig och sympatisk och trevlig personlighet.

Borde finnas fler av hans kaliber.
Citera
2015-02-23, 11:16
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Men det är ju bara "säkra pengar" när man köper pengar på ett bolag.

Detta stämmer inte längre. För 3 år sedan kunde man håva in storkovan genom att köpa aktier i Tesla. Idag kan man visserligen fortfarande tjäna bra med pengar men inte alls lika stora möjligheter för en otrolig avkastning längre.

Mod, snälla ändra titeln på tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in