2014-10-27, 23:37
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallex
Jag har ätit det i över ett halvår och slarvar ganska rejält (har ibland skippat nästan 2 veckor) utan att få outbreaks igen! Min läkare säger att det är helt okej att äta det under en längre tid, det finns ingen risk för att några bakterier ska bli resistenta osv.
Vad märkligt, min sa tvärt om.
Citera
2014-11-03, 18:51
Medlem
swimmingpools avatar
Jag gick till vårdcentralen och fick Clindamycin Alternova utskriven. Fick kanonfin hy direkt! Tänk om man kunde få se ut så jämt! Men det kommer väl tillbaka efter dom tre veckorna jag ska äta dom.

Var i alla fall imponerad av att läkaren skickade en remiss till en hudmottagning. Det har ingen annan gjort förut, visste inte ens att det alternativet fanns. Dom andra har mest bara sagt att jag inte har nåt större problem och att jag borde vara nöjd. Men dom kan nog inget göra heller. Vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av Nallex
Jag har ätit det i över ett halvår och slarvar ganska rejält (har ibland skippat nästan 2 veckor) utan att få outbreaks igen! Min läkare säger att det är helt okej att äta det under en längre tid, det finns ingen risk för att några bakterier ska bli resistenta osv.
Hur länge är det tänkt att du ska äta det då? Hela livet? Varför sa min läkare att det inte vore bra... Vad kan hända... att man får influensa lättare eller vilken sjukdom som helst...? Hur ska jag övertyda henne om att jag behöver detta. Hur många tabletter tar du? Jag har tagit tre om dagen i bara några dagar nu... Frågorna hopar sig. Det är min största dröm att få ok hy.
Senast redigerad av swimmingpool 2014-11-03 kl. 18:55.
Citera
2015-01-20, 22:28
Medlem
swimmingpools avatar
Nån som provat citron och bakpulver mot pormaskar? Jag provade igår och får för mig att det hjälpte lite, men vet inte om det bara är önsketänkande. Ska i alla fall fortsätta, så får vi se.
Senast redigerad av swimmingpool 2015-01-20 kl. 23:25.
Citera
2015-01-21, 16:12
Medlem
swimmingpools avatar
Nu har jag fått remiss till hudmottagning. Vet inte om man ska försöka få dom att skriva ut Roaccutan. Tror inte dom gör det och vet inte om jag behöver det, men nåt behöver jag ju och inget annat funkar.
Citera
2015-02-22, 10:00
Medlem
LasVegass avatar
Vad kostar en tub Tretinoin i Essex B kräm APL?
Citera
2015-02-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nu har jag fått remiss till hudmottagning. Vet inte om man ska försöka få dom att skriva ut Roaccutan. Tror inte dom gör det och vet inte om jag behöver det, men nåt behöver jag ju och inget annat funkar.
Hur får man sån där extempore? Använder du fortfarande denna http://www.fass.se/LIF/product?docType=78&specId=&userType=&nplId=2009102 6000475& eller finns det något annat?
Citera
2015-02-24, 19:47
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Hur får man sån där extempore? Använder du fortfarande denna http://www.fass.se/LIF/product?docType=78&specId=&userType=&nplId=2009102 6000475& eller finns det något annat?
Jag har provat så mycket så kommer inte ihåg vad extrempore är för nåt?
Citera
2015-02-24, 20:05
Medlem
Citat:
Jag har provat så mycket så kommer inte ihåg vad extrempore är för nåt?
"(...) extempore innebär att APL tillverkar läkemedlet som läkaren förskriver, t ex för att det inte finns registrerat på svenska marknaden eller för att det är fel styrka på det som finns."
Har aldrig hört talas om det förut men det pratades om tidigare i tråden
Citera
2015-02-24, 20:27
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
"(...) extempore innebär att APL tillverkar läkemedlet som läkaren förskriver, t ex för att det inte finns registrerat på svenska marknaden eller för att det är fel styrka på det som finns."
Har aldrig hört talas om det förut men det pratades om tidigare i tråden
Å fan. Det har jag helt glömt. Det får jag försöka med om jag blir immun mot Tetracyklin igen.
Citera
2015-02-25, 10:15
Medlem
Citat:
Å fan. Det har jag helt glömt. Det får jag försöka med om jag blir immun mot Tetracyklin igen.
Vänta, kan man bli immun mot Tetracyklin?
Hur lång tid tog det för dig? Jag har gått på det i ett antal månader nu
Citera
2015-02-25, 15:31
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Vänta, kan man bli immun mot Tetracyklin?
Hur lång tid tog det för dig? Jag har gått på det i ett antal månader nu
Kommer inte ihåg tiden, men det var efter jag varit på solsemester en vecka och då gjort uppehåll. När jag började igen funkade det knappt.
Citera
2015-04-24, 00:06
Medlem
swimmingpools avatar
Är det skadligt att äta Tetracyklin jämt, i flera år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in