2015-02-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Tycker synd om Modo att denna säsong inte fungerat som det skulle. Vore tråkigt för ligan om de åkte ner mot ett pisslag från HA. Hoppas verkligen de steppar upp sitt spel och lyckas hålla sig kvar i SHL. Allt annat vore deprimerat.

Och ALLA "pisslag" skulle garva läppen av sig om Modo "The Fart of Hockey" åker ner i HA.

Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Jo, helt klart. Tänk dig björklöven möta Modo och löven vinner, snacka om mycket bättre än modo i denna liga. Då jävlar blir det roliga matcher

Jag tvivlar iofs.
Men med tanke på Modos inställning till kval så kan allt hända.
I intervjuer och artiklar säger de att de inte kan se att de skulle kunna förlora mot ett HA-lag.
Sedan verkar ju Modo vara verkligen nervösa för att möta Löven.
Tänk 2000 Lövensupporters i Fjollrövens Arena.

Men som sagt , jag tvivlar.
Tror inte Löven fixar biffen i år.
Men jag tror definitivt att både Modo och Leksand får passa sig.
Malmö , VIK , KHK , Rögle........och säkert några till kan skaka om dem rejält.

En klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=SuzSLko-SY0
Citera
2015-02-21, 23:46
Medlem
IngosBingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Inte vacker huvudtackling av Hedman, nästan i klass med Foppas, måste bli fem matcher minst
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/sportbladet-news/article67656.ab

Hedman saknar sjukdomsinsikt.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/kritiken-efter-straffet-tycker-det-ar-lojligt/
Citera
2015-02-21, 23:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngosBingo
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/kritiken-efter-straffet-tycker-det-ar-lojligt/

Han tacklar på øppen is mot puckførare som bøjer sig precis innan tacklingen träffar. Eller så är han bara en enkel headhunter. Det verkar som att domarparet var mer på den førsta linjen där, även om de trots allt tog en tvåa på grund av effekten.

Vi får väl se.
Citera
2015-02-22, 00:45
Medlem
Displaceds avatar
Är "Det är tråkigt såklart" det enda han kan säga när han skadar spelare? Vad sägs om att spela fysiskt men rent? Han bör lära sig av killen vars säsong han förstörde, Enterfeldt spelar alltid fysiskt men tacklar schysst. Jag tycker Nörstebö var ganska låg också men det ursäktar ju inte armbågen och respektlösheten i tacklingen. Seriöst, han går inte ens på puck. Inte ett jävla försök att ta pucken när den skickas iväg, han kör bara över honom. Skulle inte förvåna mig om Hedman går igång på att skada folk. Hur länge kan man egentligen försvara skadorna han orsakar gång på gång med "ööhee det är ju bara fysiskt spel!"?
Citera
2015-02-22, 00:52
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är "Det är tråkigt såklart" det enda han kan säga när han skadar spelare? Vad sägs om att spela fysiskt men rent? Han bör lära sig av killen vars säsong han förstörde, Enterfeldt spelar alltid fysiskt men tacklar schysst. Jag tycker Nörstebö var ganska låg också men det ursäktar ju inte armbågen och respektlösheten i tacklingen. Seriöst, han går inte ens på puck. Inte ett jävla försök att ta pucken när den skickas iväg, han kör bara över honom. Skulle inte förvåna mig om Hedman går igång på att skada folk. Hur länge kan man egentligen försvara skadorna han orsakar gång på gång med "ööhee det är ju bara fysiskt spel!"?

Det får dock räcka med tvåan han fick. Ingen domarrapport och ingen vidare påføljd.
Citera
2015-02-22, 00:54
Medlem
IngosBingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Han tacklar på øppen is mot puckførare som bøjer sig precis innan tacklingen träffar. Eller så är han bara en enkel headhunter. Det verkar som att domarparet var mer på den førsta linjen där, även om de trots allt tog en tvåa på grund av effekten.

Vi får väl se.

Mattias var låg men det försvarar inte att Anton skickar ut armbågen rakt i skallen på honom.
Men, men det blir nog inget mer att se eftersom Lärking (blir vi aldrig av med honom?) inte kommer att gå vidare. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article20355190.ab
Citera
2015-02-22, 01:00
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Mattias var låg men det försvarar inte att Anton skickar ut armbågen rakt i skallen på honom.
Men, men det blir nog inget mer att se eftersom Lärking (blir vi aldrig av med honom?) inte kommer att gå vidare. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article20355190.ab

Svårt att børja amputera kroppsdelar før att motståndaren helt pløtsligt viker sig. Man kan ju undra vad som hände med Nørstebø som gjorde att han tyckte det var smartare att spela som 140 cm høg. Men det kanske kommer i nästa utgåva av GD.

Den här grejen var analog med hjärnskakningen som Hilding fick efter att ha trippats med huvudet føre in i røven på en motståndare. Regeln säger att det är en huvudtackling även om kontexten är en helt annan. Det blev också 2+10 før tackling mot huvudet. De borde tagit før trippingen i stället.
Citera
2015-02-22, 01:08
Medlem
B-Dawks avatar
Har tyvärr missat Färjestad bägge senaste matcher. Att de skulle förlora mot HV var jag tyvärr säker på efter att HV vunnit mot Djurgården och Färjestad vann såpass stort mot Skellefteå borta och blev på så sätt lite för säkra på sig själva.

Skönt att de vinner idag och ändå ger sig själva en liten liten chans på topp 6. Men när alla andra lagen ovanför tar lika många poäng eller fler ja då blir det inte lätt. Dags för något av bottenlagen att ta poäng av topp 6.

Gällande tacklingen så är 2+10 rätt straff.
Citera
2015-02-22, 01:09
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:

Liknar Lindholms tackling på Bäckman, skillnaden är väl att där träffade axeln huvudet och här armen. Är väl ingen jätteful tackling, svårt att undvika att armen träffar huvudet och han har den intill kroppen.
Citera
2015-02-22, 02:05
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Varför skulle Västerås och Karlskrona vara bättre än Modo och Rögle?
Rögle tillhör svensk hockeys kultur och även om dom aldrig lyckas fullt ut att etablera sig i ES är man ta mig sjutton roligare att ha i högsta serien än Västerås/Örebro/Linköping/Växjö. Hoppas verkligen att både RBK och MIF går upp.

För att Modo har varit på dekis i flera år och skulle säkert må bra av att rensa ut allt från sin organisation och göra en nysatsning. Det känns som en trött klubb som bara blir sämre och sämre. Tycker Modo är ett rätt blekt och ointressant lag som inte heller framkallar några som helst känslor för mig som motståndarsupporter, så jag ser ingen anledning till varför jag skulle vilja ha dem i SHL av personliga anledningar heller.

Rögle har åkt upp och ner i SHL flera gånger men man kommer inte riktigt någonstans, ser hellre att någon annan klubb får chansen istället och kanske göra det bättre.

Västerås var uppe i Elitserien när jag var liten och började intresserade mig av hockey, det vore kul att få se dem ta steget upp av rent nostalgiska själ. Samt att det såklart är kul med ett "nytt" lag.

Karlskrona känns som en rolig utmanar som kan stöka till lite grann i vår högsta serien, har inte heller något emot om Karlskoga tar den platsen. Oavsett så vore det kul med lite nytt blod och inte samma gamla vanliga Rögle/Timrå/Mora/Modo.
Citera
2015-02-22, 02:35
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kilstörm gjorde inte heller ett försöka att gå för puck när Kahnberg blev tacklad, men det verkar inte vara något problem enligt dig.
Senast redigerad av slirrefirre 2015-02-22 kl. 02:39.
Citera
2015-02-22, 06:32
Medlem
Draedons avatar
Att ni orkar ödsla tid på det där brownass-trollet displaced eller hur hen nu stavar sitt namn.

SJÄLVKLART gnäller vi Leksingar när spelet för det mesta är värdelöst och vi ligger näst sist.
SJÄLVKLART måste det scoutas och finnas en plan för meca hockey race.

Något annat vore väl jävligt konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in