Citat:
Ursprungligen postat av
marda
Hur ser en dag ut på Tidaholm? (för en person som troligtvis hålls ganska skyddad med tanke på hans brott)
Känns viktigt för mig i min bearbetning att veta på ett ungefär vad han gör osv
Tidaholm är en ganska bra anstalt för att vara en klass 1:a om man sitter som normalintagen och klarar att föra sig bland klientelet. Om en barnamördare finns där så sitter han inte på normalen utan sannolikt på RO-avdelning. På banan (normalen) skulle en sådan bli sönderslagen om det kom ut vad han gjort.
Kan inte uttala mig exakt om vad de gör på Tidaholms RO, eftersom jag själv inte suttit på denna avdelning, men de verkar inte ha allt för roligt jämfört med normalavdelningarna. Har dessutom varit en del stök där på sistone med Eklunds inflyttning och Helge Fossmos knallning till Kumla då han sumpade sin tidsbestämning.
Annars är det vanlig kåkrutin med upplåsning på morgonen, slussning, jobb, slussning tillbaka, lunch, slussning, jobb, slussning igen och inlåsning drygt 12 timmar i en sliten cell. Det finns även en del behandlingsprogram riktade mot snabbknullare och sådana som sitter för familjerelaterat våld, men det är frivilligt att delta. På det hela taget en rätt dyster tillvaro skulle jag tro.