2015-02-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Mjölk,ost och mjöl är dyrt i förhållande till deras lön. Basala varor för ett nyttigt liv.

Som jag tidigare sagt så är mjölk och ost något de får hemmavid och inte behöver betala för mer än sin egen arbetskraft. De odlar högst troligt potatis istället för spannmål eftersom det ger mer att äta.
Citera
2015-02-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Som jag tidigare sagt så är mjölk och ost något de får hemmavid och inte behöver betala för mer än sin egen arbetskraft. De odlar högst troligt potatis istället för spannmål eftersom det ger mer att äta.

NU får du väl ge dig? är alla rumäner bondefolk? Det finns faktiskt en viss urbanisering i Rumänien. Med det menas är att många människor bor i nedfallna komplex i städer och i förorter. För att producera duglig mjölk för en stor skara människor krävs det serieproduktion precis som i Sverige och det är vad medelrumänen dricker. Och för dom är det mycket mycket dyrare.

Hemmavid ost? såklart det finns bondefolk som tillverkar detta själv och distribuerar, men bara för det är det inte så billigt. Medelrumänen köper ost på marknaden och där kostar det 40 kr kilot.

Helt enkelt, medelrumänen jobbar som snickare, butiksbiträde,i offentligt verksamhet, taxi etc och medelrumänen bor i lägenheter i städer och medelrumänen köper sin mat i butiker och på marknaden.

Med det sagt.

Rumänen har inte råd med lika mycket basala produkter som vi har i Sverige, även om det är betydligt dyrare här.

För övrigt, I Rumänien kan man få en 500 m2 lyxvilla för 5 miljoner kr, med såklart jacuzzi och pool och eget gym. Inklusive säkerhet. Finns dock nog inte så mycket att göra än att hänga på gangsterklubbar. Mordration är i förhållande låg, som i Kandana och Grekland. Så farligt verkar det inte vara.
Senast redigerad av sampanl 2015-02-20 kl. 23:12.
Citera
2015-02-20, 23:12
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Om vi ska hårdra hela trådstarten så kan vi konstatera att människor i Sverige som har ett behov att tigga är pensionärer, studenter samt värnpliktiga. Rumäner är enbart här för att lyxtigga.

Vem har sagt det? Dom är här för att dryga ut sitt Rumänska socialbidrag genom att tigga och har insett att om dom så gör så lever dom som medelklass eller tom övre medelklass i sitt hemland genom att bara sitta på arslet.

Inget har sagt att dom blir miljonärer på sitt skrupellösa leverne, bara att dom absolut inte behöver tigga för att överleva utan gör det enkom på grund av kulturella defekter och avsaknad av moral.

Om våra arbetsskygga socialbidragstagare (tänk Henrik Johansson och Irene Matkovic) drog iväg till det rika landet Dubai och tiggde till urbefolkningens stora förtret, skulle du tycka att det var normalt och ok?

En frisk människa skulle väl ändå inte acceptera något sådant? Kanske är du rasist? Det verkar så då du särskiljer den ena socialbidragstagaren från den andre?
Citera
2015-02-20, 23:12
Medlem
Citat:
NU får du väl ge dig? är alla rumäner bondefolk? Det finns faktiskt en viss urbanisering i Rumänien. Med det menas är att många människor bor i nedfallna komplex i städer och i förorter. För att producera duglig mjölk för en stor skara människor krävs det serieproduktion precis som i Sverige och det är vad medelrumänen dricker. Och för dom är det mycket mycket dyrare.

Hemmavid ost? såklart det finns bondefolk som tillverkar detta själv och distribuerar, men bara för det är det inte så billigt. Medelrumänen köper ost på marknaden och där kostar det 40 kr kilot.

Helt enkelt, medelrumänen jobbar som snickare, butiksbiträde,i offentligt verksamhet, taxi etc och medelrumänen bor i lägenheter i städer och medelrumänen köper sin mat i butiker och på marknaden.

Med det sagt.

Rumänen har inte råd med lika mycket basala produkter som vi har i Sverige, även om det är betydligt dyrare här.

Eh, ja. Alla rumäner är mer eller mindre bönder. Det innebär inte att de måste äga en bondgård för att kunna vara detta. Viss urbanisering? Det går hästar och kor vilt omkring inne i "städer" så jag förstår inte vart du vill komma. Vad du snackar skit. En ko räcker för att hushålla mer än en familj med mjölk på daglig basis. Hur kan något egenproducerat vara dyrt? Marinerar de kor i eau de cologne?

Men din idiot. Medelrumänen producerar sin EGEN ost.

Jag upprepar återigen, din djävla idiot!
Citera
2015-02-20, 23:15
Medlem
Citat:
Eh, ja. Alla rumäner är mer eller mindre bönder. Det innebär inte att de måste äga en bondgård för att kunna vara detta. Viss urbanisering? Det går hästar och kor vilt omkring inne i "städer" så jag förstår inte vart du vill komma. Vad du snackar skit. En ko räcker för att hushålla mer än en familj med mjölk på daglig basis. Hur kan något egenproducerat vara dyrt? Marinerar de kor i eau de cologne?

Men din idiot. Medelrumänen producerar sin EGEN ost.

Jag upprepar återigen, din djävla idiot!

Tänker inte argumentera mer när du kallar mig idiot, din ollonsniffare.
Citera
2015-02-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vem har sagt det? Dom är här för att dryga ut sitt Rumänska socialbidrag genom att tigga och har insett att om dom så gör så lever dom som medelklass eller tom övre medelklass i sitt hemland genom att bara sitta på arslet.

Inget har sagt att dom blir miljonärer på sitt skrupellösa leverne, bara att dom absolut inte behöver tigga för att överleva utan gör det enkom på grund av kulturella defekter och avsaknad av moral.

Om våra arbetsskygga socialbidragstagare (tänk Henrik Johansson och Irene Matkovic) drog iväg till det rika landet Dubai och tiggde till urbefolkningens stora förtret, skulle du tycka att det var normalt och ok?

En frisk människa skulle väl ändå inte acceptera något sådant? Kanske är du rasist? Det verkar så då du särskiljer den ena socialbidragstagaren från den andre?

Nawww! Tog jag fokus från de stackars tiggande lyxrumänerna?

Ja, rumäner har moral. På samma sätt som en tjuv.

Allmosan är en del av islamsk kultur - inte svensk. De skulle nog lyckas bättre där så varför åker de inte dit?

Det är du som är rasist då tror att rumäner enbart kan lyckas genom att alla ger dem pengar.
Senast redigerad av Cuneiforme 2015-02-20 kl. 23:20.
Citera
2015-02-20, 23:19
Medlem
Citat:
Tänker inte argumentera mer när du kallar mig idiot, din ollonsniffare.

Hahaha! Så djävla ägd du blev.
Citera
2015-02-20, 23:20
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Försöker du förringa att värnpliktiga de facto har det sämre än Rumänska tiggare? Det är inte det minsta synd om tiggarna. Ingen tvingar dem, de är här frivilligt och bor samt tjänar bättre än vad en svensk värnpliktig gör. Skäms du inte för dina insinuationer?

Det är precis vad jag inte gör, men jag frågar vad det har med saken att göra? Spela roll om det är mer synd om värnpliktiga eller inte, eller handlar denna tråde om vem det är mest synd om i samhället?

Jag vet för lite om historien bakom tiggarna för veta om det är synd om dem eller inte.
Citera
2015-02-20, 23:21
Medlem
Citat:
Hahaha! Så djävla ägd du blev.

Du har inte ens presenterat fakta, Riktig dunning-kruger effekt på dig. Ost producera allt mer sällan av småfarmare i Rumänien. De har under det senaste 10 åren, eller sen du föddes ersatts av storproducenter.
Citera
2015-02-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det är precis vad jag inte gör, men jag frågar vad det har med saken att göra? Spela roll om det är mer synd om värnpliktiga eller inte, eller handlar denna tråde om vem det är mest synd om i samhället?

Jag vet för lite om historien bakom tiggarna för veta om det är synd om dem eller inte.

För en typiske idioten till svensk så handlar det om vem det är mest synd om. Jag har identifierat flera grupper som det är mer synd om än den allmänt snyltande rumänen. PK syntax error.
Citera
2015-02-20, 23:23
Medlem
Citat:
De blev utjagade från Indien på 900-talet och har drivit runt i Europa sen dess.

Du har fel. De får inte utbilda sig då det är emot deras kultur. De får heller inte vara anställda. Hur ska du kunna lära dem något som går emot deras kultur? De är ointegrerbara i samtliga av världens länder - de vet inte hur man hur man tjänar pengar utan tiggeri, våld och bedrägerier. De hör inte hemma i Sverige över huvud taget.

Det var ju det jag menade? Att de ska inte bara få tillgång till utbildning, utan de måste få lära sig att de kan och klarar av det. Jag skrev ju också att det sitter i deras mentalitet vilket då ofta hänger ihop med kultur...

Ja, jag håller med om att de är väldigt svårt att få integrerade i samhället vilket också har att göra med synen de har på sig själva. Det här är ett typexempel på att situationen måste förändras på plats och det är nu. Rumänska regeringen tar inte sitt ansvar för fem öre och det är bedrövligt.

Vem är du förresten som bestämmer vilka som hör hemma i Sverige?

Och jag vet att den "sortens" romer blev utjagade ur indien medan andra följde med som soldater.
Citera
2015-02-20, 23:24
Medlem
Citat:
Du har inte ens presenterat fakta, Riktig dunning-kruger effekt på dig. Ost producera allt mer sällan av småfarmare i Rumänien. De har under det senaste 10 åren, eller sen du föddes ersatts av storproducenter.

Ja, men då påvisar du bara ännu en sak och det är att rumäner äger kor utan att veta vad de ska göra med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in