• 1
  • 2
2015-02-20, 17:35
Medlem
http://www.blocket.se/blekinge/Audi_....htm?ca=16&w=3

Hej, vad tycker ni? Jag får den för 51 000. Är det är en bra bil eller dålig? Har aldrig haft en dyr bil min bästa bil är för 15 000. Jag har inte så stora krav.
Citera
2015-02-20, 18:54
Medlem
club01s avatar
Motorn drar mycket olja och kedjorna är ett problem på dessa och kan bli lika dyrt att reparera som den bilen är värd.
Växellådan är en multitronic så med andra ord är den helt steglös med kedja och inga 7 växlar som står i annonsen. Ganska trevlig växellåda men den finns bara med framhjulsdrift vilket är rätt tråkigt och enligt mig är Audis största fördel deras Quattro. Multitronic lider av lite problem med elektroniken men finns firmor på nätet som lagar styrdonen för några tusenlappar så inget större problem egentligen.

Jag själv skulle inte köpt den men mest för att jag inte gillar den A6 modellen speciellt men även för motorn. Leta efter en 2.0TFSI eller diesel istället och du kommer bli betydligt mer nöjd i längden. Eller i alla fall plånboken lär bli det.
Citera
2015-02-20, 19:58
Medlem
P55s avatar
Nej, jag skulle nog leta vidare.
En A6 utan fyrhjulsdrift med de milen, den växellådan och den motorn är visserligen trevliga och sköna att köra, men när det krånglar så är det dyrt. Den motorn som både finns med kamrem och kedja är duktigt törstiga på olja.

Det står heller inget om servicebok, vilket är viktigt för såna bilar, så jag tror att den är importerad.
Citera
2015-02-20, 21:44
Medlem
Ett otroligt dåligt köp;

-dålig motortyp med mycket problem
-dålig motortyp som även när den fungerar är usel, törstig/slö
-dålig växellåda med mycket problem
-turk som säljer den efter en månad...? Troligen har han köpt den billigt och vill sälja med vinst.

Med absolut största sannolikhet en otroligt dålig affär
Citera
2015-02-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Ett otroligt dåligt köp;

-dålig motortyp med mycket problem
-dålig motortyp som även när den fungerar är usel, törstig/slö
-dålig växellåda med mycket problem
-turk som säljer den efter en månad...? Troligen har han köpt den billigt och vill sälja med vinst.

Med absolut största sannolikhet en otroligt dålig affär

Var ser man att han köpte den för 1 månad sen?
Citera
2015-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitasi
Var ser man att han köpte den för 1 månad sen?

Man slår in reg-numret i Transportstyrelsens app. Där framgår också att det är en 2005:a, inte 2006:a. I praktiken ingen skillnad men det är komiskt att hobbyhandlarna alltid skriver ut att bilen är ett år nyare än vad den egentligen är.
Citera
2015-02-20, 22:45
Medlem
Citat:
Man slår in reg-numret i Transportstyrelsens app. Där framgår också att det är en 2005:a, inte 2006:a. I praktiken ingen skillnad men det är komiskt att hobbyhandlarna alltid skriver ut att bilen är ett år nyare än vad den egentligen är.

http://biluppgifter.se/fordon/xgh884

här står det att han har ägd bilen i fyra år och två månader om den sidan visar rätt? Men det konstiga är att det står att han är från Växjö på den sidan men på annonsen står det inte så.
Citera
2015-02-20, 22:50
Medlem
Citat:

här står det att han har ägd bilen i fyra år och två månader om den sidan visar rätt? Men det konstiga är att det står att han är från Växjö på den sidan men på annonsen står det inte så.
Det är väl(?) känt att den där sidan har rejäla kvalitetsproblem....eller?
Uppgifterna på min bil stämmer inte.
Bättre att kolla direkt på transportstyrelsens hemsida.
Citera
2015-02-20, 22:54
Medlem
Citat:

Biluppgifter är inte riktigt en officiell sida, så den uppdaterar bara någon gång i månaden så denna gång när han bara ägt den sedan januari har det inte fångats upp av biluppgifter än. Skumt också att säljaren heter Mats i annonsen, men Nawid i verkligheten, varningsklockorna ringer!

Ägaren har haft den en månad, han ljuger om årsmodellen, om vad han heter, bilmodellen är känd för dyra fel....
Citera
2015-02-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det är väl(?) känt att den där sidan har rejäla kvalitetsproblem....eller?
Uppgifterna på min bil stämmer inte.
Bättre att kolla direkt på transportstyrelsens hemsida.

Jag vet inte om den är bra jag hittade den nu på google. Uppgifterna är samma som på transportstyrelsen sida fast här står det hur längre personen har ägde bilen också. Jag testade nu sidan fär min nuvarande bil och det stämde för mig
Citera
2015-02-20, 23:01
Medlem
Citat:
Biluppgifter är inte riktigt en officiell sida, så den uppdaterar bara någon gång i månaden så denna gång när han bara ägt den sedan januari har det inte fångats upp av biluppgifter än. Skumt också att säljaren heter Mats i annonsen, men Nawid i verkligheten, varningsklockorna ringer!

Ägaren har haft den en månad, han ljuger om årsmodellen, om vad han heter, bilmodellen är känd för dyra fel....

https://fordonsfraga.transportstyrel...natfordon.aspx

Är det här du kollar? För jag ser inte var hans namn står. Men iallafall du har rätt han sa att han heter så som du sa när jag ringde han. Mats var hans son tror jag.
Citera
2015-02-20, 23:11
Medlem
Citat:

Senaste EU-regbevis del 1: 2015-01-05
Senaste EU-regbevis del 2: 2015-01-05

Är det datumet som du kollar på när han köpte den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in