Citat:
Ursprungligen postat av
Ralph Wiggum
Man behöver inte ens låtsas som något annat, google är tillåtet. Källa: mitt eget inlägg från 2011

Exakt. Innan inspelningen drar igång har producenten ett litet informationsmöte tillsammans med Rickard och samtliga deltagare som ska vara med under dagen. Man får information om hur det rent formellt kommer gå till under inspelningen samt hur livlinorna fungerar.
Dom var väldigt noga med att påpeka att under "Ring en vän" så "får ni göra vad ni vill under de där 30 sekunderna, Googla, sjunga, prata om vädret..det är ERA sekunder"
Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Då så. Varför kör inte alla Google när dem blir uppringda? Förvånansvärt många har ingen aning eller hinner inte ens ge ett svar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kupongfritt
Det är väl en del av spelet, att ha lite tur att få en fråga som är en "lättgooglad" faktafråga när man har den livlinan kvar. T ex vilken av fyra afrikanska städer som ligger längst norrut kan ju vara knepigt att få fram på 20-30 sek även om man har tillgång till Google eller en karta. Men som du säger, så verkar många som blir uppringda helt tagna på sängen.
Helt rätt. Vissa frågor är ju mer svårgooglade än andra. Jag hade gjort upp med syrran i förväg att jag i så stor utsträckning jag kunde skulle ringa henne på just en lättgooglad fråga. Typ "under vilken månad inträffade X" eller "vad är person Y mest känd för"
Vissa verkar vara väldigt oförberedda kan jag hålla med om. Syrran satt klistrad vid telefonen större delen av dagenmed hela hennes kontor hängandes över hennes axel för att höra hur det gick även fast hon visste att hon skulle bli uppringd först och förvarnad att NU sätter han sig i stolen