2015-02-20, 15:23
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
En bok i Mormons bok)
Ethers bok 12:6
"Jag vill visa världen, att tro är något som man hoppas på och som icke synes. Motsägen därför icke, emedan I icke sen, ty I mottagen ej någon förvissning, innan eder tro har bestått provet."

Jo, det är sant. En del kan nog även ha svårt för att hoppas, tyvärr. Den andliga utvecklingen tar tid, och vi har olika förutsättningar.

http://www.hazelden.org.uk/pt02/art_pt068_modified_engel_full.htm

Du har ett väldigt tidigt registrerat användarnamn, från 2005. Och detta är din första kommentar. Vad månde det bliva av detta?
Citera
2015-02-20, 16:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du tycker inte själv att du är lite bisarr när du skriver så här på ett religionsforum?

Men jag förstår ditt syfte är att få bort troende från att diskutera religion...

Vilket bevisar din och dina gelikars intolerans... och varför flashback forum leder till stagnerande debatter efter ett tag där bara envisa fanatiker står ut... vi får hoppas att sidor såsom kanske svenska reddit kan öka där meningslösa och antagonistiska inlägg såsom dina röstas ner och då får mindre uttrymme. Så kan flashback få ha ensamrätt om att vara den slödderhålan som det har rykte om sig att vara.
Reflekterar du aldrig över dig själv?

Eller är du så jävla dum att du inte ens har kapacitet till detta???

Hur skulle det vara om du skulle göra det någon gång?
Du skriver en massa skit i trådarna dagligen, och du förväntar dig tydligen att folk ska låta din idioti stå okritiserad? Att inte moderatorerna tillämpat 2.02 på dig och goran är för mig en gåta för ingen av er har någonsin bidragit med ett enda vettigt inlägg som jag har sett.

Att Bogo tar sig tid och ens kommenterar dina inlägg borde gödselspridare som du ta emot med öppna armar, för om du tror dina inlägg har ett sakvärde i sig som är värt att kommentera än att bara avfärda dem som den skit du alltid producerar dagligen rakt av har du fel.

För du räknas med den skit och de osakliga inläggen du producerar i massor här,
som just en del av slöddret i detta forumet imho.
Citera
2015-02-20, 16:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Reflekterar du aldrig över dig själv?

Eller är du så jävla dum att du inte ens har kapacitet till detta???

Hur skulle det vara om du skulle göra det någon gång?
Du skriver en massa skit i trådarna dagligen, och du förväntar dig tydligen att folk ska låta din idioti stå okritiserad? Att inte moderatorerna tillämpat 2.02 på dig och goran är för mig en gåta för ingen av er har någonsin bidragit med ett enda vettigt inlägg som jag har sett.

Att Bogo tar sig tid och ens kommenterar dina inlägg borde gödselspridare som du ta emot med öppna armar, för om du tror dina inlägg har ett sakvärde i sig som är värt att kommentera än att bara avfärda dem som den skit du alltid producerar dagligen rakt av har du fel.

För du räknas med den skit och de osakliga inläggen du producerar i massor här,
som just en del av slöddret i detta forumet imho.

Reflektera över dina egna inlägg istället så kanske du själv undviker att hamna i kfk fällan.
Vad bidrar du med för kvalitet i trådarna förutom dumhuvud, dumhuvud och dumhuvud igen?
Kolla genom dina inlägg kritiskt och se om du har bra och kloka kommentarer.
Annars kan du kanske börja hålla dig till trådämnena i stället för att koncentrera dig på användares svar. Icke godkända av dig.
Vad svarar du trådstartaren då om det hen vill ha svar på?
Vill tro men kan inte tro. Vad har du för råd att ge hen?
Citera
2015-02-20, 17:22
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Reflektera över dina egna inlägg istället så kanske du själv undviker att hamna i kfk fällan.
Vad bidrar du med för kvalitet i trådarna förutom dumhuvud, dumhuvud och dumhuvud igen?
Kolla genom dina inlägg kritiskt och se om du har bra och kloka kommentarer.
Annars kan du kanske börja hålla dig till trådämnena i stället för att koncentrera dig på användares svar. Icke godkända av dig.
Vad svarar du trådstartaren då om det hen vill ha svar på?
Vill tro men kan inte tro. Vad har du för råd att ge hen?
Om du menar jag inte ska få framföra kritik, varför tror du att du ska få det?

Det visar ju att min kritik mot dig i form av Dunning Kruger är korrekt.

Dumhuvud <-- Ser du där vad bra det passade in i inlägget
Citera
2015-02-20, 17:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Om du menar jag inte ska få framföra kritik, varför tror du att du ska få det?

Det visar ju att min kritik mot dig i form av Dunning Kruger är korrekt.

Dumhuvud <-- Ser du där vad bra det passade in i inlägget
Ok vet inte vad du lider av men håll dig till tråden. Och svara trådstartaren i stället. Personen ifråga vill tro på Gud men kan inte.
Varför tror du att det är så? Hur tänker du om saken? Har du någon intelligent kommentar till TS, eller kan du bara slänga ur dig Dunces, Dunces, Dunces?
Citera
2015-02-20, 17:46
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ok vet inte vad du lider av men håll dig till tråden. Och svara trådstartaren i stället. Personen ifråga vill tro på Gud men kan inte.
Varför tror du att det är så? Hur tänker du om saken? Har du någon intelligent kommentar till TS, eller kan du bara slänga ur dig Dunces, Dunces, Dunces?
Jag lider av att se dig posta skit i forumet dag efter dag och låt du moderatorerna sköta den delen du.
Det gör de oftast riktigt bra.
Idiot.

Och att kritisera dig och den skit du producerar i trådarna är nästan alltid topic.
Citera
2015-02-20, 17:55
Medlem
Förvisso kanske det på flashbacks ateismhegemoni är OT och Trams att skriva om GUD. Kanske blir jag avstängd för detta, vem vet?
(att ständigt skriva "bevis saknas" när någon skriver om Gud-- på ett religionsforum-- är däremot okej )

Om jag blir avstängd så vet ni varför. Har varit kul och givande att vara här.

Utbrott från olika mini-me's känns dock mest tröttsamma... *gäsp* Har personen inget bättre för sig än att ägna 90% av sina inlägg åt att angripa andra?

Denna tråden har för övrigt varit en troll-tråd från början, för den som inte förstått det... Men det är tydligen okej... Men slösa inte bort för mycket av er tid på TS tramsande.
Senast redigerad av grelin1999 2015-02-20 kl. 17:57.
Citera
2015-02-20, 18:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Förvisso kanske det på flashbacks ateismhegemoni är OT och Trams att skriva om GUD. Kanske blir jag avstängd för detta, vem vet?
(att ständigt skriva "bevis saknas" när någon skriver om Gud-- på ett religionsforum-- är däremot okej )

Om jag blir avstängd så vet ni varför. Har varit kul och givande att vara här.

Utbrott från olika mini-me's känns dock mest tröttsamma... *gäsp* Har personen inget bättre för sig än att ägna 90% av sina inlägg åt att angripa andra?
Det är helt ok att skriva att "bevis saknas" i ett religionsforum.
Att du gnäller över det visar väl mest att du inte hör hemma i ett forum som detta.
Att du mest är en flarne som försöker vara smart.

Och problemet är ju som kritiker att det blir rätt mycket man måste kritisera när personer som du, goran och andra idioter postar era alster. Ni hävdar ju regelbundet att saker "är" eller förvanskar uttryck eller som du i den koptiska tråden ljuger hej vilt. Att du sedan står i andra trådar och obekymrad gnäller på att du får kritik är ju bara lyteskomik.
Citera
2015-02-20, 18:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekochpotatis
Du förstår ju absolut ingenting eller så skämtar du. Genom hela denna tråd har du bevisat att du är en produkt av ett dekadent samhälle. Förvirrad, lat, kortsiktighet och så vidare... Du påstår också att Dalai Lama och du "inte kommer få det särskilt trevligt när ni dör". Vet du när du dör?
När har väl ingen betydelse? Som jag förstår det släpps ingen i paradiset som inte erkänner jesus som sin personlige frälsare. Vilket vi alltså inte gör.

Citat:
Dessutom så är ditt största bekymmer är att du vill VETA att Gud finns. Du vill liksom ha ett bevis som du kan uppleva med dina konkreta sinneserfarenheter... Det handlar om att tro.
Nejdå jag hade nöjt mig med att tro. Men hur tror man på nåt man inte kan tro på? Det handlar ju om rimligheter och sannolikheter. Är det rimligt att AIK vinner nästa match? Ja, det finns en sannolikhet i det och det gör ett antagande rimligt. Jag kan tro att de vinner även om jag inte vet.
Kan jag tro att AIK vinner 120 matcher i följd? Nej det kan jag inte. Även om det faktiskt finns en hypotetisk chans så är det så pass orimligt att jag omöjligen kan tro på det.
Förstår du min poäng? För att man ska kunna tro på något så måste förutsättningarna för tron rimma med ens intellekt.

Citat:
Vi är förmögna att uppnå Guds krav. Gud skulle inte skapa människor som inte kan uppnå hans krav förstår du. Jämför du Gud med jultomten?

Jag uppnår inte kraven helt klart. Nej, jag jämför inte gud med tomten, poängen är att barn tror på tomten tills deras förnuft börjar strida emot. När det påstås att man ska tro på gud "som ett barn" så menas det att man inte ska ifrågasätta utan bara acceptera, precis som barn gör med tomten.
Men barn tror alltså inte på tomten bara för att man säger till dem att göra det, de tror för att de inte vet bättre. när de vet bättre slutar de att tro. Om "tro som ett barn" vore att acceptera allting skulle man kunna lura i ungar vad som helst, katter kan flyga eller whatnot, men det går inte.
Citera
2015-02-20, 18:20
Medlem
Citat:
Det är helt ok att skriva att "bevis saknas" i ett religionsforum.
Att du gnäller över det visar väl mest att du inte hör hemma i ett forum som detta.
Att du mest är en flarne som försöker vara smart.

Och problemet är ju som kritiker att det blir rätt mycket man måste kritisera när personer som du, goran och andra idioter postar era alster. Ni hävdar ju regelbundet att saker "är" eller förvanskar uttryck eller som du i den koptiska tråden ljuger hej vilt. Att du sedan står i andra trådar och obekymrad gnäller på att du får kritik är ju bara lyteskomik.

Jag kan inflika att de enda som kommer hit och ska "pådyvla" är ateisterna.

Vi troende är snälla och beskedliga människor som diskuterar våra intressen och inte pådyvlar någon nåt...
Men ateisterna visar genomgående sitt sanna ansikte.
Ni borde kanske förflytta er till trådar om Harry Potter och kritisera deras universum istället.
I övrigt imponerar du inte på någon med dina enfaldiga utbrott, du framstår bara som omogen och intolerant.
Citera
2015-02-20, 18:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag kan inflika att de enda som kommer hit och ska "pådyvla" är ateisterna.

Vi troende är snälla och beskedliga människor som diskuterar våra intressen och inte pådyvlar någon nåt...
Men ateisterna visar genomgående sitt sanna ansikte.
Ni borde kanske förflytta er till trådar om Harry Potter och kritisera deras universum istället.
I övrigt imponerar du inte på någon med dina enfaldiga utbrott, du framstår bara som omogen och intolerant.
Du är bara mest ett troll.

Synd bara att du måste spotta på folks misär som kopterna för att din begåvning som troll inte är högre än så. Rätt svinigt av dig faktiskt.
Citera
2015-02-20, 18:31
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
Proconsul, Jag tror att du inte inser det simpla kärleksbudskapet. Någon har dött för ditt ställe så att du må leva. Någon har betalat den skuld du är skyldig att betala. Någon har pinats och plågats för det du själv är skyldig till. Kungen som tjänas, steg ner från sin tron till att tjäna. Kungen som betalar sin tjänares skuld och frisätter honom från sin tjänst till att bli del av kungariket. Vänner och familj kallar han oss och vad gör vänner och familj för varandra?

Vem har dött? Är det inte så att jesus lever?
När det gäller pinas och plågas finns det gott om människor som har genomgått betydligt smärtsammare procedurer. Jesus var heller knappast den förste eller siste att korsfästas.
Människor lever hela sina liv i slaveri, i kroniska smärtor, i sviter efter tortyr, misshandel, våldtäkt etc. Tusentals, tiotusentals om inte flera har haft det värre än jesus på korset.
Jesus tre dagars lidande kommer inte ens med på 10 i topp listan översmärtor som människor utstått. Dessutom blev han ju belönad med himmelriket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in