Citat:
Ursprungligen postat av
KatlasAvkomma
Tänkte också kicka min första seriösa utomhus samt kanske inomhusodling. Mina frågor gäller utomhusodlingen.
Har ca 20 frön av bra bushweed som jag tänkte börja preppa inomhus inom kort, frågan är bara, kommer dom att blomma? Givetvis omöjligt att veta 4 sure men händer det ofta att man får problem med blomningen när man odlar utomhus o inte har en autoblommande strain (antar att jag inte har det). Om de nu inte blommar, kommer jag ändå få ut ngt av dem? Hade några bushweedplantor i fönstret tidigare som jag fick klippa efter ca 3v men dom hann ju faktiskt börja utveckla början till buds, var mkt kletigt o luktade starkt vid dessa punkter. Bor i norra sverige nära kusten.
Edit: Växtzon 6
Antar att du är i områdena kring lule, men det går med vissa early strains som inte behöver 12/12, utan gar i blom om den får 15/9 eller något sånt. Dessa earlys brukar ibland felaktigt kallas för semi-autos. Autos är ett säkert kort här uppe i shweden

skulle säga som 10L att du kör på en spot early och en spot autos. Se till bara att photo-strainsen inte får ljus på sig i form av bilstrålkastare eller gatlampor. Det rubbar deras blomning. Vad är det för "bushweed" du snackar om? Är det ifrån afrika eller thailand eller västindien? Eller menar du bara bagseed?